72 درصد با مقوله روابط عمومی آشنا نیستند

کمپین های روابط عمومی موفق می توانند بر افکار عمومی تاثیرگذار باشند. آنها می توانند آگاهی از یک رویداد جذب سرمایه برای یک خیریه را بالا برند، و می توانند توضیحی درباره ی یک محصول جدید برای یک شرکت خلاق مانند آپل ارائه دهند. از این رو، کمپین های PR موفق دارای قدرت برای نوسان افکار عمومی و کمک به موفقیت یک تجارت، محصول جدید یا غیرسود ده در بازار را هم دارند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) 72 درصد از والدین متخصصان روابط عمومی نمی دانند بچه های آنها چه کار می کنند و با مقوله روابط عمومی آشنا نیستند.


آیا خانواده شما می دانند روابط عمومی یعنی چه؟ یا افراد روابط عمومی چه کارهایی انجام می دهند؟ اگر نمی دانید، خیلی احساس بدی نداشته باشید. یک نظرسنجی اخیر از 1000 متخصص روابط عمومی نشان داد 72 درصد از آنها می گویند والدین شان نمی دانند روابط عمومی چیست، و 41 درصد می گویند همسران شان هم نمی دانند.


برخی از متخصصینی که ما با آنها صحبت کردیم، گفتند والدین آنها فکر می کنند روابط عمومی یعنی تبلیغات یا بازاریابی، و در مورد اینکه بچه هایشان در حال کار با کامپیوتر نیستند، نظری ندارند.

 

یک نظرسنجی از 1000 متخصص PR از طریق ایمیل در پانزدهم و شانزدهم آگوست انجام شد – و جای تعجب نیست، بسیاری از شرکت کنندگان نظرسنجی به این نکته اشاره کردند که از آنها پرسیده شده بود “چرا نام شما در این داستان نیست؟” به طور مشابه، ذکر کردند که مکررا از آنها خواسته شد تا توضیح دهند چگونه روابط عمومی با تبلیغات متفاوت است.


مطمئنا، افرادی که در سازمان های روابط عمومی کار می کنند مشتریان خود را – شرکت ها یا افراد- از طریق پوش شدهی مقاله، رسانه های اجتماعی، رویدادها و کنفرانس ها، و ابزارهای دیگر ارتقا می دهند. روابط عمومی به عنوان “رسانه آزاد” شناخته می شود چون با اجرای تبلیغات که یک مشتری برای به اشتراک گذاری مطالبش در پلتفرم های رسانه های مختلف باید وجه پرداخت نمایند، فرق می کند. همچنین روابط عمومی فعالیت هایی از قبیل لابیگری و پژوهش های دولتی، برنامه ریزی رویداد برای افراد مشهور و خیریه ها را پوشش می دهد.


همچنین روابط عمومی به دریافت اخبار درباره رویدادهای مثبت و محصولات، خدمات و ایده های جدید، کمک می کند.


کمپین های روابط عمومی موفق می توانند بر افکار عمومی تاثیرگذار باشند. آنها می توانند آگاهی از یک رویداد جذب سرمایه برای یک خیریه را بالا برند، و می توانند توضیحی درباره ی یک محصول جدید برای یک شرکت خلاق مانند آپل ارائه دهند. از این رو، کمپین های PR موفق دارای قدرت برای نوسان افکار عمومی و کمک به موفقیت یک تجارت، محصول جدید یا غیرسود ده در بازار را هم دارند.


برخی از تاکتیک هایی که روابط عمومی ها برای ارتقای مشتریان استفاده می کنند، شامل موارد زیر می شود:
• نوشتن انتشارات مطبوعاتی
• نوشتن مطالبی درباره مشتریان و فرستادن آنها در رسانه ها و خبرنگاران
• نوشتن سخنرانی
• گسترش اطلاعات تماس مشتریان
• برنامه ریزی رویدادهای خاص یا روابط رسانه ای
• نوشتن وبلاگ
• برنامه ریزی و تحقیقات استراتژیک
• استفاده از رسانه های اجتماعی برای توصیف یک کمپین روابط عمومی


بنابراین، چیزی که افراد روابط عمومی انجام می دهند این است– در عین حال بسیاری از افراد با کسانی ازدواج کرده اند که نمی دانند آنها چه می کنند. روابط عمومی همه چیز با نظرسنجی های جالب ادامه خواهد یافت.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا