شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– ذیلا هفت روش، که زندگی شما را ساده تر و جذاب تر می کند مشخص شده است. هر یک از این روش ها برای نیل به یکی اهداف مهم روابط عمومی است و به کار بستن این روش ها ما را به روشی نظام مند در روابط عمومی سوق خواهد داد.
1-افزایش داستانسرایی بصری با کانوا
کانوا کاری شگرف انجام می دهد و همه را به خلاقیت تجهیز می کند و به عنوان ساده ترین روش طراحی مورد پسند واقع شده است. کانوا یکی از مبهم ترین و البته در اغلب اوقات گران ترین جنبه روابط عمومی را مردمی تر می کند. همه بر اینکه محتوای بصری یکی از روش های اصلی نشر رسانه بوده و حرکتی رو به رشد دارد، اتفاق نظر دارند. به منظور داشتن اینفوگرافیک بایستی این اطمینان حاصل شود که ایجاد نام تجاری (برندسازی) به صورت بصری در تمام جوانب بازار استوار باشد و در عن حال تصاویر بیشتری را با خروجی ادغام کنید.
2-کشف فرصت های استراتژیک رسانه ای با استفاده از ماک راک
ماک راک به اهل فن زیرک روابط عمومی در زمینه شناسایی و برقراری ارتباط با روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران آزاد کمک شایانی می کند و در عین حال اطلاعات ذی قیمتی در رابطه با موضوعات داغ ارائه می دهد. همچنین یک ابزار تحقیق فوق العاده برای دانستن آنچه که یک روزنامه نگار می خواهد بنویسد و چه چیزی را در فضای مجازی به اشتراک می گذارد. با استفاده از بینش ماک راک می توان ایده های هیجان انگیزی برای سرمقاله ارائه کرد و می توانید شرکت تان را به عنوان نهادی که تصویری بزرگتر را می بیند قرار دهید. ارائه اطلاعات ناب و جذاب روی جدول (نقاط قوت و تصویرسازی داده ها) سپس با تکیه بر جزئیات ریز راه را برای رسیدن به آینده ای بهتر فراهم می شود.
3-تفکر در خارج از چهارچوب آزادی مطبوعات با پیچ انجین
روش پیچ انجین این امکان را به اهل فن روابط عمومی می دهد که محتوای چند رسانه ای غنی مختص اجتماعات را به طرز هنرمندانه ای ایجاد نمایند. پس از انتخاب طرح بندی مناسب، کاربران به راحتی می توانند اخبار را تولید و به ذینفعان کلیدی برسانند. یکی از ویژگی های کلیدی این روش طراحی پاسخگو در دستگاه های دیجیتال و برای تمام محتوا است. این موقعیتی عالی برای تجمیع محتوای بصری خیره کننده ای که قبلا توسط کانوا ایجاد شده است، می باشد. ترکیب روایت و تصویر برای قانع جلوه دادن مطلبی، معرفی یک ایده جدید با پیش برد مناسب، موضوعی قابل فهم است. فراموش نکنید که کار زیاد شلوغ نشود تا به معنی دار بودن مطلب لطمه ای وارد نشود.
4-فراهم آوردن نفوذ و اقتدار با تاثیرگذاری و شرکت (اینفلوئنس و شرکا)
آیا به دنبال پیدا کردن اشخاص کلیدی به عنوان اتاق فکر صنعت هستید؟ نیازی به جستجو نیست. تاثیر و شرکت (اینفلوئنس و شرکا) به نمادهای تجاری در القاء اعتبار، تاثیر و اقتداربه واسطه نشر سطح بالا با محتوا تخصصی با کیفیت، کمک می کند. محتوای حمایت شده، هر تکه از مطلب را به اندازه محتوای رسانه ای به دست آمده تاثیرگذار می کند. در واقع ،محتوای تخصصی باید به صورت یک سرمایه بلند مدت در نظر گرفته شود. زیرنویس را (بایلاینز) به ابزاری فعال و تعاملی که می تواند توسط بازاریابی و فروش و … در راستای طرح های شرکت بهینه شود تبدیل کنید.
5-خدمات محتوایی مرتبط با مخاطب مناسب با مفهوم برون ذهنی
تا اینجای کار (به مدد روش اینفلوئنس و شرکا) کاری حیرت آور در راستای تولید محتوای زیبا و با ارزش انجام داده اید. ولی حالا وقت آن است که از دریافت محتوا توسط مخاطب مورد نظر اطمینان حاصل نماییم. وارد فضای برون ذهنی شوید که تیمش به دلیل کمک به افراد برای کشف محتوای مرتبط و جذاب به خود می بالد. اتخاذ یک استراتژی محتوا- هدف و داده محور منجر به درک روابط واقعی مصرف کننده که در نتیجه مرتبط بودن، کیفیت و کارایی محتوای عرضه شده شما شکل می گیرد،می شود. همچنین شما باید متوجه این مهم نیز شوید که عمر مفید محتوای ارائه شده با افزایش تعداد افرادی که در دام محتوایی شما اسیر می شوند افزایش پیدا می کند.
6-گسترش تاثیر شبکه ای تمام تلاش های روابط عمومی با استفاده از خوراک رسانه ای
قطعه ای که همواره در پازل برند از چشم پنهان می ماند. خوراک رسانه ای به شرکت ها کمک می کند تا صفحات مطبوعاتی خود را به درگاه های مرکزی محتوا تبدیل کنند که همه اطلاعات مهم برند از اطلاعات تخصصی تا طراحی های شرکت، را یکجا، در خود دارند همچنین خوراک رسانه ای می تواند در تبدیل اتاق خبر شما به یک سرمایه بنیادی تجاری با قابلیت سودرسانی به محتوا و مشتری، راهگشا باشد.
یک اتاق خبر مدرن دسترسی وسیع را برایتان به ارمغان می آورد و همزمان شبکه دسترسی شما را گسترده تر می کند. در خاتمه روز اتاق خبر شما به دلیل ارزش ذاتی ارائه شده توسط شما، بایستی سلیقه ها را برانگیزاند و دسترسی از بیرون را تحریک کند. زمانیکه تمام ملزومات فراهم آمد این قسمت از سایت تبدیل به یک مولد فرصت های رسانه ای، که یک ابزار تولید پیشرو و مسیری برای کشف مخاطبان مستعد خواهد شد.
7-تهیه تحلیل و معیار ها برای گزارش نویسی با گوگل آنالیتیکس
اگر شما گوگل آنالیتیکس را به صورت فعال ندارید، لطفی در حق خود نموده و همین الان این کار را انجام دهید. شما می تواند مهارت های تحلیلی خود و عمق درکتان از پلتفرم را با دوره های رایگان برخط (آنلاین) آن افزایش دهید. زمان آن رسیده است که از شر معیار های باطل که اهداف کار را به درستی مشخص نمی کنند و وجهه روابط عمومی را مخدوش می کند، خلاص شوید. به جای تکیه بر برداشت ها و تعداد جابه جایی ها، با انتشار نوشته ها ترافیک کار را بالا ببرید. نحوه ارتباط برقرار کردن مخاطبان با به کارگیری محتوای رسانه ای و اینکه آیا آنها را به سمت اتخاد واکنش خاصی روی مشخصات دیجیتال شما هدایت می کند یا نه؟ (اشتراک گزاری در شبکه ها، وبلاگ نویسی، دانلود نشریات، درخواست نسخه های نمایشی). با تنظیم اهداف مشخص توسط گوگل این مهم محقق می شود. گرچه تجزیه و تحلیل در اکوسیستم همیشه در حال توسعه روابط عمومی، راه حل ها، پلتفرم ها و افراد چندان آسان نیست. لیست حاضر برای شروع مناسب است.
مترجم: علیرضا عیاری
نبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
نظر بدهید