شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| شهرت یک برند برای بقای آن ضروری است. اعتماد و اطمینان مشتریان بر موفقیت آنها تأثیر مستقیم دارد. برندهای با شهرت خوب، شرکای بهتر و مصرف کنندگان بیشتری را جذب می کنند. به همین دلیل است وقتی یک اشتباه به یک موضوع پیچیده تبدیل می شود به دلایل مختلف از شما شکایت می شود.
۱. با یک وکیل مدافع در دعاوی تجاری تماس بگیرید
یک سازمان نباید به تنهایی به یک دعوی قضایی رسیدگی کند. به دنبال یک وکیل با تخصص در نوع دعوی که به شما ابلاغ شده باشید.
۲. پرونده را با وکیل خود بررسی کنید
هنگام شکایت، اولین کاری که باید انجام دهید تجزیه و تحلیل اوراق دعوی است. این کار باید با یک وکیل مجرب انجام شود.
۳. به ارائه دهنده بیمه خود اطلاع دهید
برخی از بیمه نامه های تجاری در صورت طرح دعوی حقوقی، کسب و کار را پوشش می دهند.
۴. تصمیم گیری در مورد نحوه پیگیری و پاسخ به دعوی
هنگامی که مدارک به شما ارائه شد، مهلتی به شما داده می شود تا پاسخ کتبی آن را ارسال کنید. پاسخ برند باید شامل موارد زیر باشد:
– پذیرش یا رد ادعاها
– دفاعیات تجاری و دعاوی متقابل علیه شاکی
– این که آیا می خواهید یک راه حل جایگزین مانند حل و فصل خارج از دادگاه یا محاکمه هیئت منصفه داشته باشید
قبل از پاسخ دادن، مطمئن شوید که ماهیت ادعاهای علیه سازمان را درک کرده اید. شما باید از مسئولیت احتمالی و قرار گرفتن در معرض نام تجاری خود آگاه باشید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که تصمیم تجاری خود را در مورد نحوه ادامه دادخواست می گیرید.
۵. موضع خود را صادقانه توضیح دهید
تیم روابطعمومی باید مشکل را صادقانه مطرح کند جز در مواردی که وکیل شما توصیه دیگری کرده باشد، حقایق را فهرست کنید و دلایل خود را توضیح دهید. شما این اختیار را دارید که برخی از جزئیات پرونده را حذف کنید. تیم روابطعمومی همچنین باید تلاش کند فضای عمومی را به نفع سازمان تغییر دهد.
این سازمان همچنین باید تحقیقات مستقلی در این زمینه داشته باشد. تحقیقات باید توسط یک کارگروه انجام شود که مأموریت دارد از طرف برند اقدام کند.
۶. حقایق را پخش کنید و مودبانه تصورات غلط را از بین ببرید
در بیشتر موارد، شکایت علیه یک سازمان با انتشار اطلاعات نادرست همراه است. بنابراین، به راحتی می توان شایعات، نادرستی ها و دروغ ها را خنثی یا کم اثر کرد.
تیم روابطعمومی باید در از بین بردن چنین اطلاعاتی فعال باشد. همچنین، سعی کنید حقایق مربوط به دعوی را منتشر کنید. اما در حین انجام این کار به خاطر داشته باشید که فقط تا جایی که شرایط قانونی اجازه می دهد می توانید پیش بروید.
۷. همدلی را تقویت کنید
مدیران روابطعمومی باید تلاش کنند تا آنجا که می توانند همدلی را برانگیزند. این امر می تواند با مطرح کردن یک نفر در سازمان صورت گیرد.
نتیجه
لازم است که شما فعالانه از حادثه و بحران دیگری که می تواند منجر به پرونده قضایی شود جلوگیری کنید. ممکن است سخت باشد، اما می توانید اقداماتی را برای پیشگیری حوادث آینده انجام دهید.
منبع فارسی:
شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
دن مارتین | ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ | تحلیل، روابطعمومی
|
نظر بدهید