شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| در اینجا شش استراتژی موثر برای به دست آوردن مشتری هدف آورده شده است:
تصویر برداری مفهوم مخاطبان هدف
هنگام رسیدن به هر نوع تصمیم استراتژیک، مشتری هدف خود را به خاطر بسپارید و وقتی این کار را انجام دهید، باید شروع به جذب مشتری بیشتر، بهبود شهرت برند خود کنید و در سطح بالاتری رقابت کنید.
پروفایل مشتری هدف را ایجاد کنید
گاهی اوقات می توانید برای تصویربرداری از مشتریان مورد نظر خود چالش برانگیز و درک روشنی از آنچه خواسته ها، نیازها، لایک ها و دوست نداشتن آنهاست، به وجود آورد. به همین دلیل است که می توانید پروفایل های مشتری هدف را ایجاد کنید، که به شما کمک می کند تا این گروه را بهتر بشناسید — این پروفایل ها باید ویژگی های مهم و اساسی زیر را:
– سن
– جنسیت
– محل
– درآمد
– وضعیت تأهل
– مشخصات
به اشتراک گذاشتن محتوا در رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی روشی مؤثر برای به دست آوردن مشتری هدف شماست، شما باید محتوای باکیفیتی را که برای مشتری هدف شما ایجاد شده و دارای ارزش است، به اشتراک بگذارید. برای ایجاد ارتباط و نشان دادن تخصص خود در این زمینه باید به نظرات و سوالات پاسخ دهید.
از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید
امروزه بدون حضور پررنگ و آنلاین، موفقیت در هر صنعت دشوار است. شما باید یک وب سایت با کیفیت داشته باشید و در رسانه های اجتماعی فعال باشید. با این وجود، شما همچنین باید از شیوه های بازاریابی دیجیتال مانند SEO و PPC استفاده کنید تا دید آنلاین خود را افزایش دهید. علاوه بر افزایش آگاهی از برند و هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما، این امر همچنین به شما در بهبود شهرت برند کمک می کند زیرا افرادی که حضور پررنگی در اینترنت دارند به عنوان چهره های معتبر در صنعت شناخته می شوند.
رویدادهای میزبان
داشتن حضور پررنگ در اینترنت ضروری است، اما نباید از روش های سنتی مانند میزبانی یک رویداد، غافل شوید. این می تواند به عنوان یک روش خارق العاده به شما امکان دهد تخصص خود را نشان داده و ارتباطات محکمی با مشتری هدف خود برقرار کنید.
چند مورد از این استراتژی ها را امتحان کنید.
از سیستم تلفن VoIP استفاده کنید
برای برنده شدن در گروه هدف خود، باید بتوانید خدمات عالی مشتری ارائه داده و با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. یک راه خوب برای این کار از طریق سیستم صوتی پروتکل اینترنت (VoIP) است، که نوعی نرم افزاری است که به شما امکان می دهد از طریق سیستم تلفنی از طریق اینترنت استفاده کنید. می توانید از یک سیستم تلفن VOIP برای مقیاس کردن حجم تماس، جمع آوری داده ها و درگیر شدن با مشتری مورد نظر خود استفاده کنید.
نظر بدهید