شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| بهعنوان دانشمندانی که واقعیتهای تغییرات آب و هوایی را مطالعه و یافتههای خود را منتشر میکنند، ما همواره با چالشی بزرگ و بیضرورت روبهرو هستیم: غلبه بر تلاشهای تبلیغاتی و روابطعمومی شرکتهای سوخت فسیلی که به دنبال مخدوش کردن یا کماهمیت جلوه دادن یافتههای ما و خطرات ناشی از بحران آب و هوا هستند. در واقع، این کمپینهای اطلاعات نادرست، نشاندهنده یکی از بزرگترین موانع در برابر اقدامات علمی دولت است که برای کاهش وضع اضطراری آب و هوای درحالحاضر ضروری است.
به گزارش اختصاصی شارا، یافتههای علمی نمیتواند واضحتر از این باشد: ما باید آلودگی کربن را در اسرع وقت از بین ببریم – تقریباً 50٪ در دهه حاضر، و به طور کامل تا سال 2050. تحقق این امر نیاز بهگذار فوری و سریع از همه سوختهای فسیلی دارد. شرکتهای زغالسنگ، نفت، گاز و برق باید فوراً و بدون قید و شرط، گذار به آیندهای با کربن صفر را آغاز کنند.
اگر آژانسهای روابطعمومی و تبلیغاتی میخواهند به جای ادامه تشدید وضعیت اضطراری آب و هوا، بخشی از راهحلهای اقلیمی باشند، باید تمام مشتریان سوخت فسیلی را که قصد دارند تولید نفت و گاز خود را گسترش دهند، کنار بگذارند، و به همکاری با تمام شرکتهای سوخت فسیلی و گروههای تجاری که فریبکاری در مورد آب و هوا را تداوم میبخشند، پایان دهند، تمام پروژههای خود را که مانع قانونگذاری در مورد آب و هوا میشود متوقف کنند و در عوض بر ارتقای راه حلهای آب و هوایی واقعی که از قبل در دسترس بودهاند و باید به سرعت در مقیاس درخور اجرا شوند تمرکز کنند.
به بیان ساده، تبلیغات و کمپینهای روابطعمومی به نفع سوختهای فسیلی باید متوقف شود.
ارتباط با مشتریان آژانسهایی که دغدغه اقلیم را دارند، فاز جدید فعالیتهای Clean Creatives است. هن گفت که اگرچه هیچ کدام از مشتریها موافقت نکرده است که همکاری با آژانسهای مورد نظر در نامه را متوقف کند، تیمهایی در Unilever و Ikea در حال بررسی این موضوع هستند.
فعالان تغییرات آب و هوایی در اعتراض به فعالیت روابطعمومی ادلمن برای شرکت انرژی E. On در 1 سپتامبر 2009، تظاهراتی برهنه در دفاتر شرکت روابطعمومی Edelman در ویکتوریا، لندن برگزار کردند.
|
نظر بدهید