شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)؛ برایان گرین، مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- برای اینکه بازاریابی محتوا بتواند کالایی را معرفی کند یا دانش عموم را در مورد آن بالا ببرد زمان زیادی نیاز است بویژه که در حال حاضر برندهای واجد شرایط لازم برای فعالیت زیاد هستند. تنها راهی که برای آن وجود دارد رسانه های اجتماعی است که خبرخوان آن همیشه برای اطلاعات جدید گرسنه است. یک خبرنگار داخلی ثابت می تواند نرخ و کیفیت تولیدات محتوایی را افزایش دهد و به استراتژیست های روابط عمومی کمک کند که بتوانند داستان های درستی را در جای مناسب قرار دهند. این یک مزیت بسیار بزرگ برای سازمان های مختلف است.
یکپارچه سازی خبرنگاری در آژانس های روابط عمومی و تیم های ارتباطات شرکت ها می تواند پیچیدگی هایی را ایجاد کند. خبرنگاران اغلب در ارتباط با فهرستی از آژانس ها و مشتریان آنها و با تمرکز شدید یک شرکت در پیام برندش دچار مشکل می شوند. در مقابل، کارگزاران روابط عمومی کهنه کار اغلب در تجربه خبرنگاران بی طرفی که بر این بی طرفی پای می فشارند و از همکاری دریغ می کنند شگفت زده می شوند. زمانی که روزنامه نگاران چنین برخوردی را انجام می دهند برندها و آژانس ها به دقت بر روی انجمن و آموزش های خود برنامه ریزی می کنند. در این یادداشت به بینش هایی می پردازیم که بر یکپارچه سازی خبرنگاران در تیم روابط عمومی تاکید می کند و توسط باربارا بیتس، مدیرعامل و موسس ایستویک ارائه شده است:
1. واقع گرا باشید. حرکت از خبرنگاری به شرکت های داخلی کار بزرگی است. خبرنگاران در تحقیق، عینیت گرایی و تفکر انتقادی آموزش دیده اند. آنها تمایل به کار در فعالیت های انفرادی و تعامل با یک سردبیر دارند.
2. کسب و کارتان را مدیریت کنید. تنها دلیل آوردن خبرنگار به انجن این است که ارزش معنی داری برای مشتریان و برند خود قائل هستید. برای افزودن ارزش، شما باید هزینه خبرنگار خود را بپردازید، اگر شما با یک آژانس کار می کنید. این بدین معناست که شما نیاز دارید که ایده های خود را پیش از ارائه برنامه تان بررسی کنید. آیا برای پروژه هزینه ای دریافت می کنید؟ این هزینه به صورت ماهانه پرداخت می شود؟ این هزینه بر مبنای ساعت پرداخت می شود؟ برنامه مالی خودتان را پیش نویس کنید و آن را برای تیم خود شرح دهید. یک خطای سود را در آغاز پروژه در نظر بگیرید، اما از آنها یاد بگیرید و مدل درستی را ترسیم نمایید.
3. «اسب هایی برای دوره.» خبرنگاران را با عنوان متخصص معرفی کنید. سعی نکنید که آنها را در کنار سایر افراد بیاورید. آنها را همچون اهداف ویژه ببینید و به آنها قدرت بدهید تا بتوانند آنچه را که می خواهند انجام دهند.
4. به فرآیند اعتماد کهنید. خبرنگارانی را به یک تیم روابط عمومی بیافزایید که می توانند همکاری های استراتژیک را با مشتریان گسترش دهند و به یک تیم در رسیدن به بینش هایی در خصوص گستره رسانه ای، خبرنگاری و چشم انداز نشر کمک کنند. اما این مانند تغییر جریان نیست. بلکه در مسیر خود به طور منظم حرکت کنید، مکالمه های خود را باز کنید، از چند نفر در سازمان درخواست کنید که چطور می توانید کاری کنید که همه چیز بهتر کار کنید و با تک تک مشتریان خود صحبت می کنید. این گشودگی به اعتماد و همکاری ها عمق می بخشد و به شما کمک می کند که به مجموعه جامعه کسب و کارتان، تیم خود، مشتریان و خود رسانه دست یابید.
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/07/01/transitioning-journalists-into-the-pr-business/?hq_e=el&hq_m=2909805&hq_l=8&hq_v=472ca672b
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید