4 راه برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای روابط‌عمومی

آمارهای Datareportal نشان می دهد که یک کاربر رسانه اجتماعی به طور متوسط ​​حدود 2.5 ساعت از روز خود را در شبکه های رسانه های اجتماعی می گذراند. میزان محتوای مصرف شده و میزان در معرض دید برندها را در رسانه های اجتماعی تصور کنید!

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| آمارهای Datareportal نشان می دهد که یک کاربر رسانه اجتماعی به طور متوسط ​​حدود 2.5 ساعت از روز خود را در شبکه های رسانه های اجتماعی می گذراند. میزان محتوای مصرف شده و میزان در معرض دید برندها را در رسانه های اجتماعی تصور کنید!

بنابراین، استفاده از این پلتفرم به سرعت در حال رشد و محبوب برای تقویت تصویر برند شما ضروری است.

رسانه های اجتماعی و روابط‌عمومی دست به دست هم می دهند. روابط‌عمومی بزرگتر از انتشارات مطبوعاتی سنتی، روزنامه ها، تلویزیون و رادیو، مجلات و غیره است. اجازه دهید بفهمیم که چگونه رسانه های اجتماعی نقش مهمی در روابط‌عمومی دارند.


چرا رسانه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند روابط‌عمومی هستند؟

در دنیای دیجیتال امروزی، موفقیت هر کسب‌وکاری با توانایی آن در پذیرش و انطباق با فناوری‌های جدید تعیین می‌شود. به عبارت دیگر، استراتژی تحول دیجیتال یک شرکت تا حد زیادی آینده آن را تعیین می کند.

بدون شک، بازاریابی رسانه های اجتماعی یک جنبه بزرگ از تحول دیجیتال است. طبق مطالعه ای توسط Business Wire، هشتاد و چهاردرصد از تصمیمات خرید B2B تا حد زیادی تحت تأثیر رسانه های اجتماعی است. جای تعجب نیست که ظهور رسانه های اجتماعی افق های جدیدی را برای روابط‌عمومی باز کرده است.

رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند.


کسب و کارها می توانند پیام خود را در رسانه های اجتماعی با لحن گفتگو به اشتراک بگذارند. این یک تماس شخصی با محتوا و یک رابطه دوستانه با مخاطبان شما ایجاد می کند.


رسانه های اجتماعی امکان ارسال پیام و به اشتراک گذاری محتوا را در زمان واقعی فراهم می کنند. این به کسب و کارها کمک می کند پیام خود را سریعتر در مناطق جغرافیایی پخش کنند. همچنین رسانه ای برای تعامل با مخاطب فراهم می کند.


کسب‌وکارها می‌توانند عملکرد فعالیت‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی از طریق تجزیه و تحلیل زمان واقعی اندازه‌گیری کنند.

اجازه دهید نگاهی به پنج روش برتر برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای استراتژی روابط‌عمومی خود بیندازیم.

 

#1. مخاطبان خود را شناسایی کنید و صدای برند منحصر به فردی ایجاد کنید

شناخت مخاطبان نقش مهمی در تعیین موفقیت تلاش های شما دارد. ایجاد محتوا و تبلیغ آن برای مخاطبانی که با برند شما همخوانی ندارد، بیهوده خواهد بود. بنابراین تحقیقات بازار الزامی است.

در مورد جمعیت هدف خود تحقیق کنید. درباره موضوعاتی که مخاطبان هدف شما به آنها علاقه دارند بیشتر بیاموزید. پسندیدن و ناپسندی آنها را درک کنید تا محتوایی تولید کنید که برای آنها مفید باشد.

بر ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب تمرکز کنید. طبق تحقیقات در Fractl، قلاب‌های احساسی قوی نقش قطعی در کمپین‌های بازاریابی محتوای آن‌ها داشتند.

همیشه به یاد داشته باشید که محتوای مناسب به عنوان یک کاتالیزور برای موفقیت برند عمل می کند. این به ایجاد صدای برند منحصر به فرد کمک می کند. می توانید محتوای آموزشی، محاوره ای، الهام بخش و تبلیغاتی را برای تقویت ارتباط با مخاطبان خود منتشر کنید.
 

#2. از رهبران خود بخواهید محتوا را در لینکدین و توییتر منتشر کنند

لینکدین یکی از بهترین شبکه های حرفه ای با پایگاه کاربر حدود 810 میلیون عضو در سراسر جهان است. به دلیل شهرت آن به عنوان یک پلتفرم متمرکز بر تجارت، اکثر تیم های روابط‌عمومی استفاده از لینکدین را در اولویت قرار نمی دهند. آنها از درک پتانسیل لینکدین برای برندسازی و روابط‌عمومی ناتوان هستند.

برای موفقیت در استفاده از لینکدین برای روابط‌عمومی، مطمئن شوید که در لینکدین فعال هستید و محتوا را برای جذب مخاطب به اشتراک می گذارید. حضور مداوم آنلاین در این کانال کلیدی است. ثانیا، با رهبران و تأثیرگذاران صنعت ارتباط برقرار کنید و گفتگوهای معناداری را با آنها انجام دهید.

به آنچه مخاطبان خود برای گفتن دارند گوش دهید و به سوالات و نگرانی های آنها پاسخ دهید. به گروه های برتر LinkedIn در تخصص خود بپیوندید تا با افراد همفکر خود ارتباط برقرار کنید و بینش های صنعت، مطالعات تحقیقاتی، پست ها و مقالات در مورد گرایش ها و موضوعات اخیر را به اشتراک بگذارید. این به شما کمک می کند روابط بهتری ایجاد کنید، شبکه خود را رشد دهید و یک جامعه بسازید.

پست‌های آموزنده‌ای مانند وبلاگ‌های جذاب، اطلاعیه‌های ویژگی/محصول جدید، مطالعات موردی یا سایر به‌روزرسانی‌های تجاری را در صفحه لینکدین خود به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که پست های خود را با تصاویر، ویدئوها یا ارائه ها از نظر بصری جذاب می کنید. هر نظری را که در مورد پست های خود دریافت می کنید تایید کنید و به آن پاسخ دهید.

 

#3. با اینفلوئنسرهای مرتبط شریک شوید

توصیه ها یکی از بهترین استراتژی های شفاهی است که می توانید برای ایجاد برند خود دنبال کنید. این یک روش موثر برای تبلیغ محصولات و خدمات شماست.

برای تأیید و توصیه با تأثیرگذاران صنعت ارتباط برقرار کنید.

در اینجا مزایای جفت شدن با اینفلوئنسرها وجود دارد:

– آگاهی در مورد برند شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.
– به شما در ایجاد اعتبار و اعتماد کمک می کند.
– محتوای ارزشمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.
– فروش را افزایش می دهد و به خریداران کمک می کند تا تصمیمات متفکرانه بگیرند.
– شما را به روی بازار وسیع تری باز می کند و از تولید سرنخ موثر پشتیبانی می کند.

#4. یک برنامه مدیریت بحران ایجاد کنید

بحران در هر زمانی ممکن است رخ دهد. اگر برای مدیریت بحران آماده نباشید، اتفاقات بد زیادی ممکن است رخ دهد. تصویر برند شما ممکن است آسیب ببیند. ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید و فروش شما کاهش یابد. همیشه آماده نگه داشتن یک برنامه مدیریت بحران ایده خوبی است.

از رسانه های اجتماعی برای نظارت بر اطلاعات آنلاین و درک آنچه مشتریان شما در مورد برند شما صحبت می کنند، استفاده کنید. سعی کنید یاد بگیرید که آنها در مورد برند شما چه فکر می کنند و برای کمک به آنها در مورد سؤالات خود تلاش کنید. همیشه به یاد داشته باشید که در صورت بروز هر بحرانی پیام مورد نظر را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

می توانید از ابزارهایی مانند Hootsuite، Mention یا Talkwalker برای اجرای استراتژی گوش دادن اجتماعی استفاده کنید.

همیشه باید یک تیم واکنش اضطراری آموزش دیده برای مدیریت بحران داشته باشید. شما می توانید روسای بخش، مدیران ارشد، نمایندگان روابط‌عمومی و مدیران بازاریابی را در این تیم داشته باشید.

یک چک لیست مدیریت بحران برای تیم ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد، جزئیات تماس و غیره در دسترس تیم برای پاسخ به یک بحران است
تأثیر بحران را پایش و ارزیابی کنید و همین موضوع را به همه ذینفعان اعلام کنید
برنامه ریزی و ترتیب خدمات حمایتی پزشکی، مالی و عاطفی
برنامه مدیریت بحران خود را با توجه به آموخته های خود مرور و تجدید نظر کنید و تیم را در همین مورد به روز کنید.

نتیجه

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند تا حد زیادی در ایجاد سر و صدا برای برند شما کمک کنند. تاکتیک های ذکر شده در بالا را دنبال کنید و از رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا بهترین ها را برای روابط‌عمومی خود انجام دهید.

 

منبع انگلیسی:  publicrelationstoday

منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
تیم فرگوسن | 3 مارس 2022 | روابط‌عمومی