شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| در حالیکه روابط عمومی برخی اوقات می تواند به طور مستقیم به لنگ فروش بسته شود، من جویای حمایت این نیستم که این همبستگی میان روابط عمومی و فروش الزاما وجود داشته باشد. نقش شما به عنوان یک کارگزار روابط عمومی با ارزش شامل نمایش ارزش افزوده ای می شود که از طریق تلاش های روابط عمومی به شرکت باز می گردد (بر اساس اصل شماره 3 بارسلونا). این «افزوده» همیشه درآمد نیست؛ این افزوده درباره آگاهی، افزایش شهرت، آگاه کردن ذینفعان و بیشتر از آن است.
آن فقط آن اندازه است که شما می توانید آن را وقتی که به فروش واقعی می رسد کنترل کنید. اما شما می توانید بخشی از اطمینان سازی باشید مبنی بر اینکه فرآیندهایی در محل برای جلب همبستگی میان عملکرد شما و سازمان شما وجود دارد. با خریدهای تفریحی مشتریان خود آشناتر شوید و درک کنید که تیم فروش شما تنها در آخر بازی به این سفر می آید. دبی کاکویش مشاوری در یکی از ستون های پی آر نیوز آنلاین است. وی توضیح می دهد که چگونه می توان روابط عمومی کرد و چرا باید فروش را تقویت کنیم؟
یک رویکرد مشارکتی چیزی است که در بسیاری از سازمان ها فقدان آن احساس می شود به گونه ای که دیده نمی شود که بخش روابط عمومی از ابتدا تا انتها با روابط عمومی بوده باشند: روابط عمومی اینکه خوب ارزیابی شوند نباید فعالیت خود را فقط تا نیمه راه با بخش بازاریابی هماهنگ کنند. اینکه در تمام بخش ها تنها عطر روابط عمومی پیچیده باشد برای کار مناسب نیست و اینکه روابط عمومی تنها در انتهای کار خودش را برساند نیز چیزی نیست که برای ما مطلوب باشد. به جای آن روابط عمومی عنصری توانمند در بازاریابی است. برای اینکه این اتفاق بیافتد، رهبران در یک سازمان نیازمند هستنت که به نیروی روابط عمومی ایمان بیاورند و شما باید آنچه را انجام می دهید را موعظه کنید. در اینجا سه راه برای آغاز اتصال تلاش های روابط عمومی شما با بخش فروش آمده است:
1. با تیم فروش خود به طور مرتب سخن بگویید. آیا شما می دانید که برترین فروشندگان در سازمان شما چه کسانی هستند؟ از آنها بپرسید که مشتریان شان چه چیزی درباره برند و محصولات می گویند. فروشندگان را با داده های مضاعف، مواد و هرچیزی که فکر می کنید به آنها کمک می کند که بیشتر بفروشند تجهیز کنید. جلسات ماهیانه خود را با همکاران فروش تنظیم کنید، این جلسات با هدف به روز رسانی آنها، روندها، بیان اندیشه های رهبری و سایر داده های حمایت کننده برگزار کنید و تا آنها را از رقبای خودتان متمایز کنید. شما نمی توانید برای آنها بفروشید اما می توانید با آنها بفروشید. مارک استوز، رئیس گروه نرم افزاری بی ام سی توصیه می کند: «تیم ارتباطات خودتان را همانند تیم فروش راه اندازی کنید.» وی در آخرین جلسه کیو اند ای با پی آر نیوز می گوید: « بر هماهنگی بازاریابی با سه پایه بهره وری فروش تمرکز کنید: تولید تقاضا، گسترش معامله و سرعت معامله.»
2. سئو پی آر را بدانید. بهینه سازی برای موتورهای جستجو و روابط عمومی تنها در دامنه IT و بازاریابی قرار نمی گیرد و این نیست که فقط باید این کار برون سپاری شود. بهینه سازی محتوای شما باعث می شود که مخاطبان بیشتری از طریق نتایج جستجو به صحفه شما جذب شوند و چشمان آنها را در جستجوها به سوی خود جذب کنید. چه سایت شما در وردپرس است یا یک سیستم مدیریت محتوای سفارشی دارید، شما نیاز دارید که صدایتان را در فضای آنلاین بلندتر و طولانی تر به گوش همگان برسانید. تعداد بی شماری ابزار برای آموختن کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه استفاده می کنند وجود دارند و کارگاه های سئو پی آر نیز در این زمینه مفید می باشند، اما این کار بازی با سیستم نیست. محتوای تازه و مرتبط تولید کنید و با این کار ترافیک خود را افزایش دهید. این کار منجر به افزایش فروش می شود. چه این کار با آنالیتیکس گوگل انجام شود یا یک ابزار پولی، باید بازدید کنندگان سایت خود را دنبال کنید. با این کار شما در می یابید که کدام تولیدات محتوای شما به نتایج مثبت آنلاین در فروش منجر می شود.
3. بهینه سازی فروش در رسانه های اجتماعی. رفتار مخاطبان خود را در رسانه های اجتماعی درک کنید. با تیم بازاریابی خودتان کار کنید تا ترافیکی را به سوی صفحه پینترست یا صفحه فیسبوک خود بکشانید و از اینکه به آنها چیزی را در زمانی که هستند بفروشید نترسید. شما در حال حاضر ممکن است که در حال سرمایه گذاری بر روی ترویج شبکه اجتماعی یا تبلیغات باشید، بنابراین چرا آن تلاش ها را با تلاش برای فروش از طریق صفحه شبکه اجتماعی خود تکمیل نکنید؟ بعلاوه، اگر گزارش خبری شما با چند رسانه ای بهینه سازی نشده است و لینک های ویژه ای برای اشاره به فروش وجود ندارد، شما در واقع دارید فرصت های خوب گزارش های مطبوعاتی برای فروش را هدر می دهید.
روزی خواهد آمد که ما در مقابل این علامت سوال قرار بگیریم که نقش روابط عمومی در بازاریابی و ارزش فوق العاده ای که برای رشد سازمانی دارد چیست. اما این نیازمند یک رویکرد یکپارچه ارتباطاتی و روحیه همکاری است. آیا شما آن را دارید؟
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید