2 راه برای دفاع از اعتبار آنلاین

شهرت همیشه یکی از مهمترین دارایی های هر شرکتی خواهد بود. بنابراین شما نمی توانید بیکار بنشینید تا دیگران ناعادلانه سعی کنند شما را از بین ببرند.

درعوض، باید آنچه را که درباره سازمان شما گفته می شود را به صورت آنلاین کنترل کنید و زمان و چگونگی مشارکت را درک کنید.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| متأسفانه، این روزها، شما کنترل کاملی بر شهرت خود ندارید. اکنون ما رسانه های اجتماعی داریم، این بدان معناست که هر کس با اتصال به اینترنت می تواند نام خوب شما را در سراسر وب خراب کند. در حالی که حفظ شیوه های تجاری خوب، فروش موفق و رضایت مشتری بی تردید به تضمین اعتبار شما در پایدار ماندن کمک می کند، شما هنوز هم باید در دفاع از شخصیت خود کار خود را انجام دهید.

دو استراتژی زیر مانع از این نمی شود که هر کسی اظهار بدی درباره شرکت شما کند. اگر از این روش ها استفاده کنید، احتمالاً آسیب کمتری به شهرت شما وارد می شود:


1. اول گوش دهید
قبل از اینکه بتوانید برای محافظت از شهرت خود کاری انجام دهید، باید درک کنید که چیست. این بدان معناست که اولین قدم شما باید همیشه “گوش دادن” به آنچه گفته می شود، باشد.

شما باید به سؤالات و نگرانی های مستقیمی که مطرح می شود بپردازید. اما، بیشتر، باید بر محتوای ارسال شده از طریق رسانه های اجتماعی نظارت کنید و به دنبال چیزهایی باشید که توجه زیادی را به دنبال داشته باشد. شاید مهمتر از همه، باید مراقب پیام هایی باشید که در واقع انتقادهای معتبری را نشان می دهند که می تواند در جهت بهبود بالقوه مسئله به اشتراک گذاشته شود.


2. در صورت لزوم مستقیماً شرکت کنید
دو کلید برای تعامل با افراد ناراحت در رسانه های اجتماعی وجود دارد: دانستن چه موقع درگیر شدن و دانستن چگونگی تعامل. به همین دلیل لازم است تا اطمینان حاصل شود شخصی که مدیریت حساب های اجتماعی شما را دارد، دارای چنین توانایی است.

دلیل اینکه یک مدیر رسانه های اجتماعی چنین نقش اساسی برای شرکت های مدرن دارد این است که این شخص باید بطور غریزی بداند چه موقع با یک مصرف کننده عصبانی گفتگوی صمیمانه انجام دهد، چه موقع به یک لینک آموزنده ساده پاسخ دهد، چه موقع اصلاً شرکت نکند یا چه موقع سکوت کند. در اینجا اهمیت هنر بیشتر از علم نمایان می شود، اما اگر به درستی انجام شود پاسخ مناسب می تواند کاری بیشتر از حتی تبلیغات پولی برای ساخت پشتیبانی از شهرت برند شما انجام دهد.

شهرت همیشه یکی از مهمترین دارایی های هر شرکتی خواهد بود. بنابراین شما نمی توانید بیکار بنشینید تا دیگران ناعادلانه سعی کنند شما را از بین ببرند.

درعوض، باید آنچه را که درباره سازمان شما گفته می شود را به صورت آنلاین کنترل کنید و زمان و چگونگی مشارکت را درک کنید.

شما ممکن است هرگز نتوانید به طور کامل جلوی انتشار شایعات بی اساس مردم را بگیرید اما شما باید قدم هایی برای محدود کردن ریزش احتمالی بردارید.