شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی یران (شارا)–|| ارائه تعداد زیادی دادههای قابلاعتماد و جذاب: ارائه دادههای مناسب یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک اینفوگرافیک است یک اینفوگرافیک، بدون دادههای مفید، تنها یک گرافیک محسوب میشود. همچنین برای انتخاب دادهها و آمارها، به منابع معتبر مراجعه کنید. برای دسترسی به آمار و نمودارهای مرتبط با موضوعات رایج در مارکتینگ، در بلاگ Hubspot عضو شوید.
تمرکز روی موضوعات ارزشمند: هر نوع دادهای، ارزش انتشار ندارد. باید موضوعی را انتخاب کنید که مرتبط با کسبوکارتان باشد و برای مخاطبان هدف شما مهم باشد. سعی کنید موضوعی را انتخاب کنید که قبلاً در قالب اینفوگرافیک ارائه نشده باشد. این کار باعث نوآوری بیشتر احتمال viral شدن آن نیز بیشتر میشود.
ارائه ساده و قابلفهم مطالب: سعی کنید اطلاعات را بهگونهای مرتب کنید که متناسب با خط سیر طبیعی چشم باشد. درصورتی که مخاطبین پس از نگاه کردن به اینفوگرافیک دچار سردرگمی شوند، نشاندهنده اشتباه شما در جایگذاری مطالب است. بهعنوان مثال در صورت انتشار اینفوگرافیک فارسی، برای جایگذاری مطالب، به خواندن فارسیزبانان از راست به چپ دقت داشته باشید.
طراحی مناسب و خلاقیت بالا: اینفوگرافیک در سالهای اخیر از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است، بنابراین اگر میخواهید متمایز از سایرین باشید، باید طراحی منحصربهفرد و جذابی داشته باشید. برای این منظور، باید یک یا چند طراح و گرافیست حرفهای در تیم خود داشته باشید. یک اینفوگرافیک بدون طراحی مناسب، تنها یک داده معمولی محسوب میشود.
تاکید بر ویژگیهای بصری به جای متن: سعی کنید تا جایی که امکان دارد، مفاهیم و دادهها را با استفاده از المانهای بصری به مخاطب منتقل کنید و استفاده از متن را به حداقل برسانید. اغلب کاربران اینترنتی عجله دارند و تمایلی به خواندن محتوای متنی طولانی ندارند.
خیلی کوتاه یا خیلی طولانی نباشد: به یاد داشته باشید که همواره یک خط فرضی بین ارائه دادههای کم و ارائه دادههای بیشازحد در نظر داشته باشید و مواظب باشید که از این خط عبور نکنید و تعادل را حفظ کنید. برای جلوگیری از طولانی شدن اینفوگرافیک، بهترین و مفیدترین نکات هر موضوعی را انتخاب کنید. از طرفی، هدف اصلی اینفوگرافیکها، افزایش اطلاعات مخاطبین است. بنابراین، اینفوگرافیکهای بیشازحد کوتاه که محتوای کافی نداشته باشند، بهزودی فراموش خواهند شد و موردتوجه مخاطبین قرار نمیگیرند.
خیلی جنبه تبلیغاتی نداشته باشد: آن دسته از اینفوگرافیکها که تنها جنبه تبلیغات کسبوکارها را دارد، ازجمله اینفوگرافیکهای ناموفق محسوب میشود. اگر میخواهید اینفوگرافیک شما بهصورت ویروسی (viral) گسترش یابد، تنها به توضیح دادهها، محصولات و خدمات شرکت خود نپردازید، بلکه موضوعی مرتبط با کسبوکار خود را انتخاب کنید که مردم، علاقه بیشتری به خواندن و اشتراکگذاری آن خواهند داشته باشند.
نشاندهنده یک برند خاص باشد: باوجود اینکه نمیخواهید اینفوگرافیک جنبه تبلیغاتی داشته باشد، میخواهید که مردم بدانند اینفوگرافیکهای موجود در وبسایتها و شبکههای اجتماعی، توسط شما ساخته شده است. برای رسیدن به این هدف، از المانهای برند مانند لوگوی شرکت استفاده کنید. همچنین، میتوانید از رنگ، فونت و استایل مختص شرکت خود استفاده کنید، بهنحوی که مخاطب پس از یک نگاه کوتاه متوجه شود که اینفوگرافیک متعلق به شرکت شما است.
واضح و مفهوم باشد: یک اینفوگرافیک خوب، باید روی یک موضوع متمرکز باشد، اما هدف از انتشار اینفوگرافیک باید کاملاً مشخص باشد.
به منبع دادهها اشاره شود: درصورتی که دادههای ارائه شده در اینفوگرافیک، متعلق به شما و بر اساس تحقیقات شما نیست، باید به منابع دادهها در اینفوگرافیک اشاره شود.
منبع: https://college.tapsell.ir
نظر بدهید