۸ مرحله برای ایجاد یک تقویم محتوایی مؤثر

هر استراتژی بازاریابی خوب با یک تقویم محتوایی برنامه ریزی شده شروع می شود.

در اینجا هشت مرحله برای ساخت یک تقویم کارآمد آورده شده است:

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)||نویسنده| سامی کاراملا |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| هر استراتژی بازاریابی خوب با یک تقویم محتوایی برنامه ریزی شده شروع می شود.


در اینجا هشت مرحله برای ساخت یک تقویم کارآمد آورده شده است:


1. تقویم خود را طراحی کنید.
یک قالب را انتخاب کنید: یک الگوی واقعی تقویم، یک صفحه گسترده، یک قالب PDF یا حتی یک ابزار مدیریت پروژه آنلاین. از آنجا، تصمیم بگیرید که چگونه محتوای خود را نقشه برداری کنید (مثلاً هفته ها یا ماه ها قبل). می توانید کار بر روی تقویم کوتاه مدت را شروع کرده و همزمان با ایده های خود آن را گسترش دهید.


2. انواع محتوا را سازماندهی کنید.
با در نظر گرفتن هرگونه سؤال یا نگرانی که می توانید برای آنها تصور کنید، مشتری های بالقوه ایجاد کنید. بررسی کنید که می خواهید نام برند شما در پروژه چه باشد. آیا می خواهید معمولی، حرفه ای یا چیزی بین این دو باشد؟ هویت نام تجاری خود را تعریف کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما آن را منعکس می کند. دسته بندی مطالب را مشخص کنید: پست های طولانی وبلاگ، پست های کوتاه وبلاگ، به روزرسانی های رسانه های اجتماعی، عکس ها، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و غیره. این به شما کمک می کند تا پست های خود را تغییر دهید نه اینکه یک یا دو قالب را تکرار کنید. شما ممکن است هر نوع محتوا را با رنگ کدگذاری کنید تا به شما در تجسم آن کمک کند.


3. به دنبال فرصت هایی برای تغییر مجدد محتوا باشید.
با وجود تقاضای گسترده برای محتوای “جدید”، لازم نیست هر روز دارایی های اصلی را برای هر کانال ارایه کنید. روش های ساده ای وجود دارد برای اینکه بتوانید محتوایی را که برای یک رسانه ایجاد کرده اید، برای استفاده در رسانه ای دیگر جدا و صفحات و پیوستگی محتوایی ایجاد کنید.


اگر شما برای یک وبلاگ پست می گذارید، می توانید قطعه ای متناسب با عنوان را از فیس بوک اقتباس کنید. عناصر اصلی را برای یک فیلم مبتنی بر متن در اینستاگرام برجسته کنید. حتی ممکن است بخش ها را به یک اینفوگرافیک جذاب تبدیل کنید. همچنین می توانید محتوای جدید و با عملکرد بالا را با اطلاعات جدید به روز کنید. هرچه بیشتر از یک قطعه محتوایی فاصله بگیرید، تداوم تلاش های بازاریابی محتوا آسان تر خواهد بود.


4. تعیین کنید که هر چند وقت یک بار می خواهید پست بگذارید.
شما ممکن است با توجه به منابع، اندازه شغل، تعداد کارمندان، وقت آزاد و آنچه برای کسب و کار شما مفید است، روزانه، نیمه هفتگی، هفتگی یا حتی کمتر از آن مطالبی را بارگذاری کنید. بدون در نظر گرفتن هر چیزی، سازگار بودن مهم است. به عنوان مثال، اگر می خواهید هر هفته یک پست وبلاگ منتشر کنید، روزی را مشخص کرده و به طرفداران خود اطلاع دهید، بنابراین آنها می دانند چه زمانی مطالب شما ارسال می شود. در رسانه های اجتماعی، بیشتر وقت بگذارید تا کاربر “فعال” در نظر گرفته شوید.


5. از تیم خود کمک بخواهید.
هر چه افراد بیشتری را در طوفان مغزی خود بگنجانید، بینش و ایده بیشتری کسب خواهید کرد. به علاوه، نماینده های بیشتری خواهید داشت که به شما در مقابله با پروژه های بیشتر در زمان کمتری کمک می کنند.


6. محتوای کانال متقابل را برنامه ریزی کنید.
هنگام برنامه ریزی محتوا، انواع دیگری از بازاریابی را با استراتژی خود ادغام کنید.


7. به اندازه کافی انعطاف پذیر باشید تا به سمت موضوعات پرطرفدار بروید.
در کنار یک جریان ثابت از ایده های “همیشه سبز”، ممکن است محتوای به موقعی ای را نیز بارگذاری کنید که تحولات صنعت یا رویدادهای جاری را پوشش می دهد. این به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص مرتبط و معتبر در زمینه خود فعالیت کنید.


8. عملکرد محتوا خود را اندازه گیری کرده و سازگار شوید.
وقتی محتوای خود را منتشر می کنید، آمار خود را بررسی کنید تا عملکرد پست ها را ارزیابی کنید. شاید مخاطبان شما لیست های کوتاه را به پست های طولانی وبلاگ ترجیح دهند یا شاید آنها فیلم های بیشتری و عکس های کمتری بخواهند. نتیجه هر چه باشد، نترسید و از تنظیمات استفاده کنید و با ایده های جدید آن را آزمایش کنید.
 

۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)