
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–||نویسنده| الیور یونچف |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| با توجه به سال جدید که کمتر از سه ماه دیگر از راه می رسد، رسانههای اجتماعی شاهد تغییرات سریع و به روز رسانی هایی در سراسر سیستم عامل های کلیدی هستند.
در اینجا با توجه به نزدیک شدن به سال جدید، هفت گرایش رسانه های اجتماعی ارایه شده است:
1. پول تبلیغ بیشتری در TikTok هزینه خواهد شد. طبق گفته شرکت فست به طور میانگین در حال حاضر کاربران حدود ۴۵ دقیقه در روز را در تیک تاک می گذرانند، این زمان بیشتر از زمانی است که کاربران در فیس بوک صرف می کنند. تیک تاک احتمالاً بودجه تبلیغاتی افزایشی را نسبت به فیس بوک منتشر خواهد کرد، زیرا حرکت همچنان به نفع شبکه های جدید است.
2. فیسبوک به سرمایه گذاری در برنامه های خبری بلند مدت، اما با تمرکز بر اروپا ادامه خواهد داد. پیشنهاد این پلتفرم برای محتوای طولانی و کوتاه بخش بندی شده، هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد و منجر به فرصت های تبلیغاتی بیشتر برنامه های میان رده ای برای برندها می شود.
3. تبلیغات بیشتری را در استوری اینستاگرام مشاهده خواهیم کرد. فرکانس تبلیغ داستان در ماه های اخیر به سرعت افزایش یافته است، نکته ای که باعث از بین رفتن تجربه کاربر می شود. به عنوان مثال، اینستاگرام از طریق آزمایش تبلیغات (مجموعه ای از رویدادهای اختراع شده برای یک طرح به صورت قبل و بعد آن رویداد ارایه می شود) با نام: back-to-back Stories در حال افزایش حجم تبلیغات از برندهای مختلف در استوری خود بود. این واقعاً می تواند کاربران را نابود کند.
4. اینستاگرام روند افت ناگزیر خود را در دستیابی اصلی ادامه خواهد داد. دسترسی اصلی همچنان رو به افول خواهد بود، زیرا برندها برای دسترسی به جامعه ای که برای ترویج آنها سرمایه گذاری کرده اند، باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. آخرین داده ها حاکی از افت شدید است و این افت در ۱۲ ماه آینده سرعت می یابد.
5. گروه های فیسبوک، فرصت بزرگی را برای برندها فراهم می کنند. فیس بوک با چالش های بسترهای نرم افزاری روبروست و رشد مخاطبان در رکود قرار دارد و جوانان این سیستم عامل را رها می کنند. فیس بوک باید هدف خود را در زندگی افراد پیدا کند و این شرکت معتقد است که این امر به شکل گروهی خواهد بود. فیس بوک در حال تغییر تجربه کاربر برای قرار دادن گروه ها و جوامع در مرکز این پلتفرم است و فرصتی را برای مشاغلی فراهم می کند که به سرعت عمل می کنند و جوامع خود را در این عرصه پرورش می دهند.
6. توئیتر همچنان برندهایی را پیشنهاد می دهد که به صرفه ترین فرصت را برای دستیابی به افراد بیشتر ارایه می دهند. توییتر علیرغم تغییر از زمان آغاز به کار، ارزش خود را حفظ کرده است. یک توئیت به موقع و دارای متن نوشتاری خوب، راهی است که یک برند می تواند جادوی ویروسی ایجاد کند و بدون پرداخت هزینه رسانه ای سنگین، به میلیون ها نفر دست یابد. به دلیل موفقیت برندهای فست فود و سایر خوراکی های سرزنده در توییتر، شاهد خواهیم بود که بسیاری از شرکت ها با طنز توییتر خود را آزمایش می کنند. برندهای بیشتری باید در تلاش های خلاقانه خود در توییتر سرمایه گذاری کنند.
7. نیمی از تمام برندها، برنامه ریزی و شیوه ویژه ای برای راه انداختن پادکست خود دارند. پادکست، بازاریاب ها را قادر می سازد تا رسانه هایی را در خارج از الگوریتم های اجتماعی ایجاد کنند و پیشنهادهای رسانه ای خود را تغییر دهند… بسیاری از آنها شکست می خورند اما ۲۰ درصد از آنها به درستی جوایز بزرگی را کسب خواهند کرد.
منبع: https://www.publicrelationstoday.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید