شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| سال 2016 را به خاطر دارید؟ Pokemon GO تیتر یک اخبار بود و بسیاری احساس می کردند که ما در آستانه یک انقلاب واقعیت افزوده هستیم و ما دوباره مورد بسیار مشابهی به نام فیسبوک/متا داریم که میلیاردها دلار پشتوانه مالی دارد تا یک متاورس ایجاد کند. یک دنیای دیجیتال کاملاً فراگیر برای زندگی همه ما.
این نوع سرمایهگذاری از سوی این تعداد از افراد مشهور، عموما به نتیجه می رسد. چه بخواهیم چه نخواهیم این احتمال وجود دارد که به زودی به یک متاورس کارآمد دست پیدا کنیم، صرفاً به این دلیل که غول های فناوری اینگونه می خواند.
به طور خلاصه تعاریف کوتاهی از اصطلاحاتی که در ادامه استفاده شده را قرار دادیم:
واقعیت مجازی (VR): محیط مجازی. وارد شدن به دنیای مجازی.
واقعیت افزوده (AR): اشیاء مجازی روی محیط دنیای واقعی پوشانده شده اند. دنیای واقعی با اشیاء دیجیتالی تقویت شده است.
واقعیت ترکیبی (MR): محیط مجازی همراه با دنیای واقعی. هم با دنیای واقعی و هم با محیط مجازی تعامل داشته باشید.
واقعیت توسعه یافته (XR) / Metaverse: ترکیبی از همه موارد فوق.
شغل هایی که پیش بینی می شود در این دنیا به وجود بیاید:
دانش پژوه متاورس
دانش پژوهان حوزه AR و VR در حال حاضر جزء اصلی شرکتهای بزرگ فناوری هستند. اما از آنجایی که متاورس روز به روز بیشتر مورد توجه استقبال عمومی قرار می گیرد، به نیروی متخصص بسیار بیشتری نیاز خواهیم داشت.
کار محقق Metaverse صرفا ایجاد چند مدل دیجیتالی اولیه از دنیای واقعی برای متقاعد کردن مشتریان نیست. دانشمندان تحقیقاتی Metaverse باید همه چیز را از نو بسازند، عالمی که در آن کل جهان به صورت دیجیتالی و در عمل قابل مشاهده باشد جهانی که شامل بازیها، تبلیغات، کنترل کیفیت در کارخانهها، سلامت متصل، انتخابات، سیستم بانکی و… است.
داوطلبان باید بتوانند نمونه های اولیه را با استفاده از فناوری در تلاقی الگوریتم های بینایی کامپیوتری برای عکاسی محاسباتی سه بعدی، رندر عصبی، بازسازی صحنه، تصویربرداری محاسباتی، کیلومتر شماری بصری-اینرسی، تخمین حالت، همجوشی حسگر، نقشه برداری و محلی سازی بسازند، سپاس آن را در مقیاس متناسب توسعه داده و به روز رسانی کنند.
چگونه یک دانش پژوه Metaverse شوید؟
دکترای خود را در زمینه یادگیری عمیق، بینایی کامپیوتر، گرافیک کامپیوتری یا تصویربرداری محاسباتی دریافت کنید. شما همچنین باید ++C بلد باشید.
برنامه ریز متاورس
ایده دادن کار راحت و بدون هزینهای است اما عملی کردن آن بسیار پیچیده است. هنگامی که یک متاورس در حال کار داشته باشیم، توانایی برنامه ریزی و پیاده سازی تمام عملکردها در یک دنیای کاملا مجازی برای اکثر شرکت ها کاملاً کلیدی خواهد بود.
این همان جایی است که برنامه ریز وارد میشود. همانطور که مدیران عامل یک چشمانداز و استراتژی برای ایجاد و رشد درآمدهای کسبوکار خود تعیین میکنند، برنامهریز باید مجموعهای استراتژیک از فرصتها را از اثبات مفهوم تا آزمایش پیاده سازی هدایت کند. این فرآیند شامل شناسایی فرصتهای بازار، ایجاد موارد تجاری، تأثیرگذاری بر نقشههای راه مهندسی، توسعه معیارهای کلیدی و …است.
شاید جذاب به نظر نرسد، اما چگونه تصمیم می گیرید که آیا یک شرکت خودروسازی باید روی ایجاد تست های رانندگی مجازی تمرکز کند یا روی اجرای یک تجارت دوقلو دیجیتال برای پیش بینی خرابی ها تمرکز کند؟
چگونه یک برنامه ریز متاورس شوید:
سال ها تجربه مدیریت، دانش بازاریابی HW/SW/SaaS/PaaS و مدل های کسب و کار، و طرز فکر کارآفرینی عالی داشته باشید.
توسعه دهنده اکوسیستم
متاورس به خودی خود و تنها با یک شرکت به وجود نمی آید. یک اکوسیستم کامل باید در اطراف آن ساخته شود. حسگرها، پردازندهها، پردازندههای گرافیکی، فرآیندهای KYC، دادهها، تولید برق سبز، محاسبات لبه، قوانین، مقررات… جهان پیچیده است و دیجیتالی کردن بیشتر آن کار آسانی نخواهد بود. میتوانیم این مشکل را با مشکلی که در حال حاضر صنعت خودرو در حال انتقال به خودروهای الکتریکی با آن مواجه است، مقایسه کنیم. محصولات موجود هستند، اما بزرگترین مانع برای پذیرش آنها نبود ایستگاه های شارژ گسترده در کنار خیابان ها و جاده ها و تکامل مداوم ظرفیت باتری است. به طور مشابه، ما میتوانیم نرمافزار و سختافزاری را برای داشتن Metaverse داشته باشیم.
توسعه دهنده اکوسیستم مسئول هماهنگی شرکا و دولت ها خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که عملکردهای مختلف ایجاد شده در مقیاس بزرگ امکان پذیر است. آنها برای سرمایه گذاری های دولتی در زیرساخت ها فشار خواهند آورد و جوامع بزرگی از بازیگران را متحرک خواهند کرد.
یکی از چیزهای کلیدی که آنها باید روی آن تمرکز کنند، قابلیت همکاری است، تا اطمینان حاصل شود که مشتری Metaverse میتواند از آیتمهای مجازی خود در تجربیات مختلف استفاده کند. به هر حال، اگر نمیتوانید آن را در مرکز خرید هم بپوشید، چه فایدهای دارد که در یک مینیگیم پوستی خنک داشته باشید؟ سایر تلاشهای لابیگری به سمت مؤسسات مالی خواهد بود، که باید از فناوریهای دفتر کل توزیع شده و قراردادهای هوشمند برای مبادله کالاها و خدمات در این پلتفرم حمایت کنند.
چگونه یک توسعهدهنده اکوسیستم شوید:
سالها تجربه دولتی/لابیگری و درک دقیقی از صنعت در حال رشد XR داشته باشید.
مدیر امنیتی متاورس
ما به افرادی نیاز داریم که بتوانند در طول مراحل طراحی، اعتبار سنجی و تولید انبوه، راهنمایی و نظارت کنند تا مطمئن شوند دنیای دیجیتال جدید ما امن و منطبق با الزامات ایمنی نظارتی است. مدیر امنیت متاورس این وظیفه را بر عهده دارد.
کار آسانی نیست، چراکه آنها باید به طور دقیق پیش بینی کنند که عملکردهای Metaverse چگونه مورد استفاده قرار می گیرند و ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرند، و اجزاء، سیستم ها، و مراحل ساخت و ساز حیاتی مرتبط با این پیش بینی ها را شناسایی کنند.
چگونه یک مدیر ایمنی XR شوید:
مدرک مهندسی و تجربه الکترونیک مصرف کننده/تولید داشته باشید.
سازنده سخت افزار های متاورس
Metaverse فقط بر اساس کد ساخته نخواهد شد. علاوه بر کد روی سنسورها، دوربینها و هدستها ساخته خواهد شد. حسگرهایی که اگر کسی بازوی شما را به صورت آنلاین فشار دهد احساس میکنید. دوربینهایی که میبینند آیا حالت وحشتناکی دارید تا هوش مصنوعی بیش از حد شما را آزار ندهد. هدست هایی که خورشید را در اطراف شما احساس می کنند و یک روز تابستانی را در دنیای دیجیتال برای بیشتر نزدیک بودن به واقعیت نشان می دهند.
سخت افزارهای لازم برای ساخت این قابلیت ها بسیار گران و کارکرد پیچیده ای دارد.
یک سازنده سخت افزار Metaverse باید آن را مونتاژ کرده و با پیچیده تر شدن Metaverse آن را بروزرسانی کند.
در حال حاضر بهترین حسگرها برای عملیات صنعتی و صنعت خودرو ساخته می شوند. اینها صنایعی هستند که سرمایه هنگفتی دارند. بنابراین، به عنوان یک چالش اضافی، هر کسی که سختافزار Metaverse را میسازد باید مطمئن شود که میتواند ارزان و ایمن ساخته شود تا متاورس تنها بازیچه ثروتمندان نشود.
نحوه تبدیل شدن به یک سازنده حسگر:
کارخانه ای داشته باشید که قادر به ایجاد لوازم الکترونیکی مصرفی پیچیده باشد.
سازنده
وقتی معماری، سختافزار و خط داستانیمان را ساختیم، هنوز باید جهانهای کامل بسازیم .
این نقش مستلزم بسیاری از مهارتهای یکسانی است که از طراحان بازیهای ویدیویی خواسته میشود، البته با مجموعهای از قوانین کاملاً متفاوت. سازندگان جهان باید آینده نگر باشند، زیرا بسیاری از چیزهایی که رویای آنها را در سر می پرورانند هنوز در قالب یک فناوری یا راه حل محصول وجود نخواهد داشت.
آنها همچنین باید قوانین و اخلاقیات را در نظر بگیرند. وقتی دنیای دیجیتال واقعی به نظر می رسد، آیا کشتن کسی در آن اشکالی ندارد؟ جنایات جنگی چطور؟
چگونه یک سازنده شویم:
نیمی جنگجو-شاعر، نیمی طراح گرافیک باشید. تسلط به ماینکرفت هم بی فایده نیست.
کارشناس مسدود کردن تبلیغات
تصور کنید در حال قدم زدن در فضای دیجیتال هستید و در دنیای واقعی گرسنه هستید. ناخودآگاه، کمی بیشتر به کافهها و رستورانهای دیجیتالی در مسیرتان خیره میشوید. و چه می دانید، یک دقیقه بعد، شروع به دریافت تبلیغات برای غذا می کنید. در ابتدا سرگرم کننده به نظر می رسد. بنابراین، به محض اینکه خسته شدیم، مسدودکنندههای تبلیغاتی را میخواهیم که باید به اندازه کافی پیشرفته باشند تا بتوانند آگهیهای تعبیهشده در خود واقعیت را شناسایی کنند. اینجاست که متخصصان مسدود کردن تبلیغات وارد می شوند.
چگونه به یک متخصص مسدود کردن تبلیغات تبدیل شوید:
دانش اولیه در زمینه کدنویسی و دسترسی به کد منبع Metaverse داشته باشید.
امنیت سایبری متاورس
متاورس هدف مناسبی برای حملات سایبری و کلاهبرداری است: آواتارهای هک شده، سرقت NFT، دزدی داده های بیومتریک/فیزیولوژیکی (الگوهای امواج مغزی)، هدست های هک شده…
به همین دلیل است که ما به کارشناسان امنیت سایبری Metaverse نیاز داریم. افرادی که حملات را مسدود میکنند و اطمینان میدهند که قوانین و پروتکلها بازنگری و اصلاح میشوند، و شاید حتی اختراع شوند، تا تمام خطرات متاورس را شامل شود.
چگونه به یک متخصص امنیت سایبری Metaverse تبدیل شوید:
دارای پیشینه ای در زمینه امنیت سایبری معمولی و/یا مدرک حقوق با تمایلات فنی باشید.
کارآموز بدون حقوق
به زبان خیلی ساده، این دنیای جدید نیازمند کارگران ساده ای است که چمن هارا کوتاه کرده و ان ها را برنامه نویسی کنند.جاده هارا اسفالت و ترمیم کند و تمامی جزییات بی اهمیت و در عین حال مهم را انجام دهد.
در دنیای واقعی پول زیادی برای اینکار پرداخت نمیشود اما در متاورس اوضاع این چنین نمیماند.
داستان سرای متاورس
این شخص مسئول طراحی ماموریت های همه جانبه برای کاربران برای کشف متاورس، سناریوهای آموزشی برای ارتش، فرصت های بازاریابی دشوار در قالب روایت هایی برای شرکت ها، جلسات روانشناسی و… خواهد بود.
چگونه یک داستانسرای متاورس شوید:
یک مدرک ادبیات و ذره ای آشنایی با بازاریابی داشته باشید، کار خود را در یک شرکت بازی شروع کنید، سپس به فناوری تغییر دهید.
اینها اتفاقاتی نیست که یکشبه رخ دهد. متاورس برای کار کردن به فناوریها، پروتکلها، شرکتها، نوآوریها و اکتشافات جدید بیشماری نیاز دارد. و طبق تعریف، افراد بیشماری نیاز دارند تا مشاغل بیشماری را انجام دهند تا به جاهطلبیهای بزرگ خود نزدیک شوند.
منبع: https://tokyn.ir
نظر بدهید