شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– شرکت های امروز مشتریان خود را با چالش هایی چندگانه لمس می کنند و از طریق حوزه های گوناگون از سازمان می توانند با آنها ارتباط بگیرند. با این حال، تاکنون حتی یک سیستم نیز که بتواند نگاهی جامع به این کانال ها و تعاملات داشته باشد وجود نداشته است.
جرالد نیادو، مدیر عامل شرکت مشاوره لوجیکال، می گوید که این مساله را در مدیریت شرکت بازاریابی (EEM) وارد کرده است. «EEM برابر با سیستم CRM نیست، و وانمود نمی شود که برابر آن نیز است. این همه ارتباطات بی ربط و بخش های آنها متحد می شویند تا اجازه ارتباط مستمر با مشتری را از طریق «طرح های بازاریابی» کسب و کار دریافت کنند.
سیستم مدیریت ارزش افزوده
وی می گوید که این مزیت بسیار بزرگی برای بخش های بازاریابی است، زیرا در گذشته، بخش بازاریابی قادر به ارزیابی دقیق ارزش افزوده آنچنان که بازاریابی انجام می دهد و موفقیت ها هرگز به حساب نمی آمد. «در آن زمان ابتکار بازاریابی اجرا شد و مدت زمان زیادی از این داستان نمی گذرد که می توانیم ارزش افزوده را در بازاریابی محاسبه کنیم. به این ترتیب، با یک راه حل واحد EMM برای نظرات بازاریابی در سراسر گروه، در پایین ترین درجه ها، EMM در سیستم مدیریت ارزش افزوده موفق بوده است.»
نایدو می گوید بالغ بر 2500 سازمان جهانی از راهکارهای بازاریابی شرکتی آی بی ام استفاده می کنند. «راه کارهای آی بی ام به عنوان بهترین در بازار شناخته شده اند و این گزارش توسط تحلیل صنعت پیشرو تهیه شده است که از دل مدیریت کمپین های چند کاناله، مدیریت بازاریابی یکپارچه و تحلیل های وبی بیرون آمده است.»
راوی بات، مدیر مشاوره لاجیکال می گوید: یک راهکار خوب EMM چندین قابلیت دارد. «نخست، بازاریابی تک کاناله، که تجربه هایی شخصی و بدون مشکل را در سراسر کانال برای افزایش تعامل مشتری، رضایت و فروش برقرار می کند. علاوه بر این، در آینده بهینه سازی کالاها برای مشتریان مشخص به کسب و کار اجازه می دهد که ارزیابی رفتار مشتریان را برای تصمیمیات پیش بینی بازار انجام دهند که می تواند فروش، سود آوری و وفاداری قابلیت را افزایش دهد.»
یکی دیگر از ویژگی ها، بهینه سازی بازاریابی دیجیتال، تعامل دیجیتال هماهنگ به منظور جذب و حفظ بازدید کننده های جدید و رشد درآمد است. «سرانجام، مدیریت تجربه مشتری کمک می کند که تجربه دیجیتال بهتری برای مشتریان ایجاد شود و آنها را به مشتریان تکراری و طرفداران وفادار تبدیل کند.»
نتایج قابل ارزیابی
بات می افزاید که EMM آی بی ام راهکارهایی ارائه می دهد که تجربه شخث برای مشتریان از طریق ارتباطات مستمر در مراحل گوناگون تعامل از نیازهای درک و تعامل با مشتریان، تا مدیریت همه تجربه های مشتریان را در بر بگیرد.
نایدو می گوید تکنولوژی های EMM می تواند تغییرات همیشگی فرآیندهای فردی را که ستون فقرات هر سازمان را تشکیل دهد. «بازاریابی، به ویژه در سازمان های بزرگ، نیازمند ایجاد روش های متفاوت برای هر واسطه ترویجی هستند. نتایج قابل ارزیابی به کسب و کار کمک می کند که موثرتر هدف گیری کند و اینکه تحقیقات یا تنظیمات را به شکل روشن تری تغییر می دهد.»
بات می افزاید: بازاریابی آغاز به کار خود را در سطوح گوناگون و از طریق واسطه های مختلف انجام می دهد. «در اینجا چاپ، تلویزیون، رادیو و آنلاین هستند، همه چیزهایی که به گونه ای متفاوت کار می کنند و به گونه ای متفاوت ارزیابی می شوند. با تنظیم همه کانال ها در یک کانال یک استاندارد در شرکت گسترده می شود، یک نگاه واحد از داده می تواند به کار گرفته شود، اجازه دهید بخش بازاریابی برنامه ریزی کند و استراتژی های قدرتمندی را اجرا نماید.»
سرانجام، وی می گوید تلاش های EMM چندین منفعت میان و بلند مدت را به همراه دارد. «اول اینکه کسب و کارها می توانند ارزش افزوده خودشان را از طریق درآمدهای رسمی افزایش دهند. همچنان که سیستم های بازاریابی خودشان را با کارمندان و هزینه های پایین تر راه اندازی می کنند. در ثانی، ابتکارات بازاریابی می تواند ساده و یکپارچه شود و تعاملات مشتریان و رفتار می تواند به درستی دنبال شود. می توانید مطمئن شوید که مشتریان جدید جذب شده اند و همچنان باقی می مانند.»
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
منبع: http://www.bizcommunity.com/Article/196/423/119899.html
|
نظر بدهید