گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال 2022

18 درصد از روزنامه‌نگاران گفتند که رابطه آنها با متخصصان روابط عمومی در سال گذشته ارزشمندتر شده است، 68 درصد گفتند که بدون تغییر بوده و 14 درصد گفته اند که ارزش آن کم شده است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| سیژن روندهای صنعت روزنامه‌نگاری را در سال گذشته ارزیابی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)، نظرسنجی از 3890 روزنامه‌نگار و دیگر متخصصان صنعت در سراسر جهان از ژانویه تا فوریه 2022 انجام شد.

یافته‌های کلیدی عبارتند از:
 

• 57 درصد از روزنامه‌نگاران گفتند که احساس می کنند اعتماد مردم به رسانه ها در سال گذشته از دست رفته است.


• روزنامه‌نگاران از فیس‌بوک (63 درصد)، توییتر (59 درصد) و لینکدین (56 درصد) بیشترین استفاده را به دلایل حرفه‌ای در سراسر جهان داشتند.


• در اروپا و آسیا و اقیانوسیه، فیس بوک بیشترین استفاده را داشت (به ترتیب 64 و 76 درصد).


• در آمریکای شمالی، توییتر بیشترین استفاده را داشت (70 درصد).


• 18 درصد از روزنامه‌نگاران گفتند که رابطه آنها با متخصصان روابط عمومی در سال گذشته ارزشمندتر شده است، 68 درصد گفتند که بدون تغییر بوده و 14 درصد گفته اند که ارزش آن کم شده است.


• 32 درصد از روزنامه‌نگاران گفتند: “حفظ اعتبار به عنوان یک منبع خبری قابل اعتماد/ مبارزه با اتهامات “اخبار جعلی”” بزرگترین چالش بود.

دریافت فایل کامل گزارش:   http://kpri.ir/?p=9450