گزارش روز اول/ نخستین نمایشگاه، همایش، جشنواره و کارگاه آموزشی روابط عمومی در مدیریت شهری شهرداری‌های سراسر کشور

نخستین نمایشگاه، همایش، جشنواره و کارگاه آموزشی روابط عمومی در مدیریت شهری شهرداری‌های سراسر کشور افتتاح شد.
در این جشنواره که از طرف انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و به میزبانی شهرداری مشهد برگزار شده است، روابط عمومی ۶۰ شهرداری حضور دارند.

 

شارانخستین نمایشگاه، همایش، جشنواره و کارگاه آموزشی روابط عمومی در مدیریت شهری شهرداری‌های سراسر کشور افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری شارا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، در این نمایشگاه که از طرف انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و به میزبانی شهرداری مشهد برگزار شده است، روابط عمومی ۶۰ شهرداری حضور دارند.
این نمایشگاه با حضور روابط‌عمومی شهرداری‌های کلانشهرهای تبریز، قم، اهواز، رشت، اراک، همدان، زاهدان، ارومیه و شهرهایی همچون خرم‌آباد، بیرجند، شهرکرد، بجنورد، زنجان، گرگان، یزد، بوشهر، بندرعباس، سنندج، آبادان، سبزوار، نیشابور، شاهرود، مرند، بابل، آمل، بیجار، گچساران، ماهشهر، لاهیجان ، تربت‌حیدریه، شهررضا و ده‌ها شهر دیگر درحال برگزاری است.
شایان ذکر است نخستین نمایشگاه، همایش، جشنواره و کارگاه آموزشی روابط عمومی در مدیریت شهری شهرداری‌های سراسر کشور تا ۳۰ فروردین از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برای بازدید عموم در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپاست.

 

کسب رضایت شهروندان با اطلاع رسانی صحیح روابط عمومی ها میسر می شود

قائم مقام روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد اطلاع‌رسانی را یکی از مهمترین وظیفه های روابط عمومی‌ها دانست و گفت: رساندن اطلاعات صحیح، شفاف و به موقع نقش بسزایی در بالا بردن رضایت مردم دارد

جواد کیانی عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاحیه نخستین نمایشگاه، همایش، جشنواره و کارگاه آموزشی روابط عمومی در مدیریت شهری شهرداری‌های سراسر کشور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد: اطلاع‌یابی به موقع از خواسته‌ها و نیازهای مردم و رساندن آن‌ها به گوش مدیران یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی‌هاست.

وی گفت: روابط عمومی‌ها با اطلاع‌یابی کامل از نیازهای شهروندان، مهم ترین مسیر انتقال درخواست‌های مردمی در سازمان ها و دستگاه‌ها هستند.

کیانی بیان کرد: یکی از فواید برگزاری این نمایشگاه نزدیک شدن افکار روابط عمومی‌ها به یکدیگر است تا بتوانند با هم‌اندیشی بیشتر و بهتر به ارائه خدمات بهتر در عرصه اطلاع‌رسانی بپردازند.

وی اظهار کرد: از آنجا که برداشت‌های گوناگونی از وظایف روابط عمومی‌ها صورت می‌گیرد، داشتن نیروی متخصص و کارآمد برای انجام وظیفه مهم اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی لازم است.

قائم مقام روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد اطلاع‌رسانی را یکی دیگر از مهمترین وظیفه های روابط عمومی‌ها دانست و افزود: رساندن اطلاعات صحیح، شفاف و به موقع نقش بسزایی در بالا بردن رضایت مردم دارد.

کیانی گفت: داشتن روابط عمومی منسجم و فعال در تحقق پیشرفت شهرداری‌ها تاثیرگذار بوده و این نمایشگاه می‌تواند پتانسیل این را داشته باشد که با تشکیل خانه روابط عمومی شهرداری‌ها موجب ارتقای نگاه مدیران شهری به مجموعه روابط عمومی در شهرداری ها باشد؛ همچنین مدیران روابط عمومی‌ها در این نمایشگاه می‌توانند با تشکیل کمیته‌های تخصصی نقش موثرتری در پیشبرد صحیح اهداف سازمانی داشته باشند.

وی بیان کرد: در عصر ارتباطات نقش روابط عمومی‌ها بسیار قابل توجه است و برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند در اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌های شهرداری بسیار حائز اهمیت باشد.

وی تاکید کرد: هزینه کردن در امر اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی را نوعی سرمایه‌گذاری است چرا که این مهم می‌تواند نقش بسزایی در مشارکت مردم، به عنوان صاحبان اصلی شهر داشته باشد تا با پرداخت به موقع بهای خدمات در اداره امور شهر سهیم باشند که در نهایت این کار در افزایش رضایتمندی مردمی بسیار موثر و مفید خواهد بود.

 

نقش روابط عمومی ها آگاهی سازی است

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به نقش روابط عمومی در آگاه‌سازی شهروندان گفت: متاسفانه مدیران اغلب دستگاهها آشنایی و اقبال به فعالیت روابط عمومی ها ندارند.

محمد سیدی عصر چهار شنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه، همایش، جشنواره و کارگاه‌های آموزشی روابط عمومی مدیریت شهری شهرداری‌های کشور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب مدیران اقبال زیادی به روابط عمومی‌ها و تاثیرگذاری فعالیت آن‌ها ندارند و از طرف دیگر جامعه نیز ابزار مورد نیاز را برای شکوفایی این بخش مهم سازمان فراهم نمی‌کند، برگزاری نمایشگاه می‌تواند کمک شایانی به خودباوری روابط‌عمومی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک نمایشگاه بالغ را دارد گفت: حداقل زمان مورد نیاز برای رسیدن یک نمایشگاه به اوج خود برگزاری آن تا پنج سال است اما استقبال از نخستین نمایشگاه دستاوردهای روابط عمومی‌های شهرداری‌های سراسر کشور نشان دهنده این مهم است که این نمایشگاه پتانسیل بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد در خصوص دستاورد برگزاری نمایشگاه برای روابط عمومی‌ها تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از حقوق شهروندان آگاهی است بهترین شکل دستیابی به اطلاعات و آگاهی ها برگزاری نمایشگاه است.

سیدی بیان کرد: در برگزاری نمایشگاه تمام حواس بازدید کنندگان برای درک موضوعات فعال می‌شود که این خود نشان‌دهنده تاثیرگذاری برگزاری نمایشگاه‌ها بر آگاه‌سازی شهروندان است.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به خودباوری روابط عمومی‌ها کمک می‌کند تاکید کرد: نمایشگاه روابط عمومی شهرداری‌ها می‌تواند به الگویی برای دیگر دستگاه‌ها تبدیل شود و با توجه به اینکه ایجاد فرهنگ و فرهنگ‌‌سازی بخش مهمی در رسانه و روابط‌عمومی محسوب می‌شود، مردم می‌توانند با نقش آن آشنا شوند.

سیدی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای روابط عمومی‌ها می‌تواند برندسازی کند، تصریح کرد: در اکثر نمایشگاه‌های صنعتی وجود برندها به عنوان یک شاخص مطرح است بنابراین نه تنها برگزاری نمایشگاه روابط عمومی‌ شهرداری‌‌ها بلکه ابزار اطلاع‌رسانی و همچنین هویت سازمانی آن می‌تواند به یک برند تبدیل شود.