شارا: در گردهمایی سالانه روابط عمومی های بخش آب کشور، از روابط عمومی های برتر تقدیر شد.
به گزارش شارا، این گردهمایی روز شنبه نهم دی ماه 1391 و همزمان با برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب و نمایشگاه داناب، با حضور مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو برگزار شد.
سند چشم انداز و خط مشی روابط عمومی بخش آب کشور تهیه شود
مهندس محمد حاج رسولیها، مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، در این گردهمایی گفت: یکی از چالش های روابط عمومی ها، این است که فعالیت های آن معمولا” خیلی تحت تأثیر روحیه مدیر عامل شرکت قرار می گیرد و به لحاظ چالش اصلی یعنی بودجه، سلیقه مدیر ارشد مجموعه تعیین کننده موضوع است.
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه افزود: یکی از راهکارهای رویارویی با این چالش، تهیه و تدوین سند چشم انداز و خط مشی فعالیت روابط عمومی های بخش آب است که براساس آن، هم دورنمایی برای فعالیت های روابط عمومی مشخص شود و هم بتوان به سنجش تأثیرات فعالیت ها پرداخت.
مشاور وزیر نیرو سپس گفت: در تهیه این سند، توجه به ویژگی های مانند شفافیت اهداف، مخاطب شناسی دقیق و اختصار، ضروری است.
حاج رسولیها در ادامه گفت: برای اینکه یک برنامه روابط عمومی با موفقیت اجرا شود، باید با پرهیز از سیاسی کاری و برخورد تخصصی با مقوله آب، توجه بیشتری به ارتباطات درون سازمانی و تحکیم انسجام داخلی شرکت ها با انجام فعالیت های روابط عمومی صورت بگیرد.
وی افزود: از همه ظرفیت های علمی و تخصصی موجود در شرکت ها استفاده کنید و برای موفق شدن در اجرای برنامه های روابط عمومی، خود را محدود به توان روابط عمومی نکنید. چراکه در هر سازمانی، قابلیت ها و توانمندی های علمی و هنری فراوانی وجود دارد که می تواند به کمک روابط عمومی ها بیاید.
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران سپس به اجرای موفق طرح دانش آموزی نجات آب(داناب) از سوی روابط عمومی های شرکت های آب منطقه ای در بیشتر استان های کشور اشاره کرد و گفت: این نخستین بار بود که بخش آب کشور، یک کار آموزشی تخصصی و هدفمند را بر روی یک گروه مشخص اجرا کرد که با وجود همه مشکلات و محدودیت های مالی و بودجه ای، خوشبختانه آثار بسیار خوبی به جا گذاشته است.
آب، اولویت نخست وزارت نیرو است
این گزارش می افزاید: در ادامه این گردهمایی، محمد پیرعلی، مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو، در سخنانی، به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب و نیز نمایشگاه داناب اشاره کرد و گفت: نمایشگاه، یک فرصت و امکان خوب برای روابط عمومی هاست که محصولات جدید و ابتکارات خود را در آن به نمایش بگذارند.
مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو سپس با تأکید بر خودداری روابط عمومی ها از ارائه محصولات و آثار تکراری در نمایشگاه ها، گفت: طرح دانش آموزی نجات آب(داناب)، یکی از موضوعاتی است که قابلیت ارائه دستاوردهای نو و آثار جدید را داراست.
پیرعلی در ادامه با بیان اینکه”جنگ های آینده در دنیا، جنگ آب خواهد بود”، گفت: برای توجه دادن هرچه بیشتر افکار عمومی به اهمیت موضوع آب و آموزش راهکارهای مصرف بهینه و ارتقای بهره وری آب، راهی جز فرهنگ سازی برای عموم و آگاه سازی مردم و به ویژه اقشار تأثیرگذار همچون دانش آموزان نداریم که فقط با همت و تلاش روابط عمومی ها ممکن است.
وی افزود: خوشبختانه مخاطبان و گروه هدف طرح داناب، مدیران و تصمیم گیران آینده کشور هستند و هرچقدر که بتوانیم اهمیت آب را برای این قشر تشریح کنیم، بزرگ ترین خدمت را به آینده کشور کرده ایم.
ارائه گزارش فعالیت های روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران
در ادامه این گردهمایی، عبدالله اسکویی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران، گزارشی از فعالیت های روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران ارائه داد.
اسکویی راهبری اجرای طرح داناب را یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته اعلام کرد و گفت: اجرای موفق این طرح در سراسر کشور نشان داد که در صورت که اگر کاری در قالب پروژه علمی تعریف شود، به نتیجه می رسد.
وی سپس افزود: البته کار ما در روابط عمومی آب کشور به اجرای طرح داناب محدود نمی شود و ما با شناسایی مخاطبان و دسته بندی آنها، برنامه های اطلاع رسانی و آگاه سازی ویژه ای را برای هر گروه تهیه کرده ایم.
روابط عمومی های برتر بخش آب کشور معرفی شدند
این گزارش می افزاید: در گردهمایی سالانه روابط عمومی های بخش آب کشور، روابط عمومی های برتر بخش آب براساس ارزیابی دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران از عملکرد روابط عمومی های بخش آب در سال 1390، معرفی و تقدیر شدند.
در این مراسم، روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به عنوان رتبه اول، روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان به عنوان رتبه دوم و روابط عمومی های شرکت های آب منطقه ای آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به صورت مشترک به عنوان رتبه سوم معرفی شدند.
همچنین در زمینه اجرای موفق طرح دانش آموزی نجات آب(داناب) در سال تحصیلی 91 – 1390، شرکت های آب منطقه ای اصفهان و مرکزی به صورت مشترک موفق به کسب رتبه اول، شرکت های آب منطقه ای گلستان و خراسان شمالی به صورت مشترک موفق به کسب رتبه دوم و شرکت های آب منطقه ای مازندران و سیستان و بلوچستان به صورت موفق به کسب رتبه سوم شدند.
برای تقدیر از فعالیت های ارزنده روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، لوح تقدیری نیز به مدیر روابط عمومی این شرکت اهدا شد.
لوح تقدیر این شرکت ها با حضور مهندس محمد حاج رسولیها، مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران؛ محمد پیرعلی، مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو؛ و عبدالله اسکویی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران، به مدیران روابط عمومی این شرکت ها اهدا شد.
|
نظر بدهید