شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در این بیانیه مطبوعاتی، گارتنر پیشبینیهایی را در مورد تأثیر هوش مصنوعی (AI) بر بازاریابی در سال 2024 و پس از آن ارائه میدهد. این پیشبینیها شامل موارد زیر است:
– 50 درصد از مصرفکنندگان تا سال 2025 تعامل خود را با رسانههای اجتماعی به طور قابل توجهی محدود خواهند کرد. این امر به دلیل نگرانیهای مصرفکنندگان در مورد گسترش اطلاعات نادرست، پایگاههای کاربران سمی و رواج رباتهاست.
– تا سال 2027، 20 درصد از برندها بر اساس عدم وجود هوش مصنوعی در تجارت و محصولات خود، به تمایز متمایل خواهند شد. این امر به دلیل بیاعتمادی و عدم اعتماد مصرفکنندگان به تواناییهای هوش مصنوعی است.
– نظرسنجی گارتنر از 305 مصرفکننده در می 2023 نشان داد که 72 درصد از مصرفکنندگان معتقدند تولیدکنندگان محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند اطلاعات نادرست یا گمراهکننده را منتشر کنند. علاوه بر این، نظرسنجی گارتنر از 320 مصرفکننده در فوریه 2023 نشان داد که درک مصرفکنندگان مبنی بر اینکه تجارب و قابلیتهای مبتنی بر هوش مصنوعی بهتر از انسانها هستند در حال فرسایش است.
– تا سال 2026، 80 درصد از نقشهای خلاق پیشرفته برای دستیابی به نتایج متمایز، وظیفه مهار هوش مصنوعی مولد را بر عهده خواهند داشت. هوش مصنوعی مولد میتواند بهرهوری و صرفهجویی در هزینه را افزایش دهد، اما بازاریابان باید برای اطمینان از استفاده مسئولانه از آن آماده باشند.
– تا سال 2028، با استقبال مشتریان از جستجوی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی، ترافیک جستجوی ارگانیک برندها 50 درصد یا بیشتر کاهش خواهد یافت. مدیران ارشد بازاریابی باید برای اختلال در استراتژیهای جستجوی ارگانیک خود آماده شوند.
– نظرسنجی گارتنر از 299 مصرفکننده در آگوست 2023 نشان داد که مصرفکنندگان برای جستجوی تقویتشده هوش مصنوعی آماده هستند، و 79 درصد از پاسخدهندگان انتظار دارند تا در سال آینده از آن استفاده کنند. علاوه بر این، 70 درصد از مصرفکنندگان حداقل به نتایج جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد اعتماد داشتند.
– تا سال 2026، 60 درصد از مدیران ارشد هوش مصنوعی از فناوری اصالت محتوا، نظارت پیشرفته و محتوای تولید شده توسط کاربر تأیید شده (UGC) استفاده میکنند تا از برندهای خود در برابر فریبهای هوش مصنوعی مولد محافظت کنند.
پیشرفتهای سریع در هوش مصنوعی مولد سازمانها را بدون چارچوبها و بهترین شیوهها برای اطمینان از استفاده مسئولانه و کاهش خطر رها کرده است. عملکرد اختصاصی اصالت محتوا و توسعه نردههای محافظ برای برند یک الزام سازمانی خواهد بود.
ویس گفت: “از آنجایی که محتوای ایجاد شده با ابزارهای هوش مصنوعی مولد در کانالهای بازاریابی پخش میشود، شفافیت در مورد استفاده از آن برای حفظ اعتماد با مشتریان به طور فزایندهای ضروری میشود.”
این پیشبینیها نشان میدهد که هوش مصنوعی همچنان یک نیروی محرکه مهم در بازاریابی خواهد بود. با این حال، بازاریابان باید برای چالشها و فرصتهایی که هوش مصنوعی ایجاد میکند آماده باشند.
منبع: gartner
انتهای پیام/
|
نظر بدهید