کرونا پیامدهای شگرف و گستردهای بهدنبال داشته و بسیاری از قواعد بازی را تغییر داده است و این موضوع در مورد مسئولیت اجتماعی شرکتها هم صدق میکند. در کتاب “بزنگاههای تاریخ” به زمانها و رویدادهایی اشاره شده است که تاثیرات تعیین کنندهای بر زندگی بشر در طول تاریخ داشتهاند و تاریخ بشر را تعریف کردهاند.
سال 2020 و بحران کرونا به سه دلیل یکی از لحظات تاریخی برای مسئولیت اجتماعی شرکتها محسوب میشود. اول اینکه در این بحران جهانی، شرکتهای مسئولیتپذیر توانستند به شکلهای گوناگون و خلاقانه صدایشان را به گوش مردم و جامعه برسانند و این یک اقدام ضروری و اجتنابناپذیر بود و باعث شد تا توجه تمام بخشهای جامعه به موضوع مسئولیت اجتماعی جلب شود و الان زمان مناسبی برای نشان دادن رقابتپذیری واقعی و درست است.
دوم اینکه در دوران همهگیری بیش از هر زمان دیگری در درون و بیرون سازمانها و در ابعاد جهانی به موضوع مسئولیت اجتماعی پرداخته شد و در نتیجه بسیاری از سازمانها و شرکتها مجبور شدند تا نگاه و توجه بیشتر و دقیقتری به جامعهشان داشته باشند و این آزمون مهم برای CSR محسوب میشود.
سوم هم اینکه کرونا یک بار دیگر باعث شد تا جایگاه شرکتها و سازمانهای مسئولیتپذیر در قبال جامعه مستحکمتر گردد و در نتیجه شرکتهای مسئولیتپذیر در دوران بعد از کرونا آینده روشنتری داشته باشند بهطوری که مسئولیتپذیری اجتماعی بهتر و بیشتر به معنای وضعیت کاری و رقابتی بهتر خواهد بود. در واقع مسئولیتپذیرتر بودن شرکتها در برابر جامعه یعنی توانایی بیشتر آنها برای مقابله با بحرانها در دوران پساکرونا.
لینک: http://kpri.ir/?p=6500
نظر بدهید