کمیته علمی کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی‌ تصمیم گرفت/ انتخاب شعار محمد رسول‌الله (ص) بعنوان بنیانگذار و الگوی روابط عمومی اسلامی

ساختمان شیشه‌ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی شب گذشته سه‌شنبه شب 11 مهرماه همزمان با سالروز تأسیس تلویزیون،‌ میزبان اعضای کمیته علمی دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی‌ بود.

شارا/ موسی الرضا شبرنگی _ ساختمان شیشه‌ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی شب گذشته سه‌شنبه شب 11 مهرماه همزمان با سالروز تأسیس تلویزیون،‌ میزبان اعضای کمیته علمی دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی بود.
به گزارش شارا_ در این نشست که اساتید دانشگاه و مدیران گروه های ارتباطات دانشگاه‌های مطرح کشور بعنوان اعضای کمیته علمی گرد هم آمده بودند تا در تداوم جلسات سیاست‌گذاری‌های بخش‌های علمی کنگره به بحث و تبادل نظر بپردازند، درخصوص محورهای اصلی پانل‌ها،‌ مقالات و محتوای مورد نیاز،‌ تدوین اساسنامه انجمن جهانی کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی‌،‌ تهیه منشور اخلاقی روابط عمومی جهان اسلام،‌ کیفیت و تدوین بیانیه اصول و جایزه بین‌المللی کارگزاران مسلمان روابط عمومی‌، به ارایه نظرات و آرای خود پرداختند.
کمیته علمی دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی همچنین در زمینه انتشار کتاب و نشریات به سه زبان فارسی،‌ انگلیسی و عربی و نشریه بین‌المللی ویژه روابط عمومی‌های کشورهای مسلمان و نحوه اجرای آن تصمیم‌گیری کردند.
در ابتدای این نشست دکتر حسن بشیر دبیر کمیته علمی با بیان این که برگزاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی به میزبانی ایران افتخار بزرگی برای مجموعه کشور به شمار می‌رود و خواستار حضور جدی‌تر تمامی اعضای کمیته علمی در تولید مقالات،‌ تبیین محورهای علمی و تشریک مساعی برای تهیه اساسنامه انجمن روابط عمومی‌ کشورهای مسلمان و بیانیه اصول و بیانیه پایانی شد.
همچنین مهدی باقریان دبیرکل کنگره نیز در سخنانی ضمن تشریح روند اجرای برنامه‌ها و سیر مراحل فعالیت‌های انجام گرفته، مشارکت و همراهی جدی و مسئولانه شخصیت‌های علمی فرهنگی و سیاسی با دبیرخانه دومین کنگره را قابل تقدیر دانست و گفت:‌ خوشبختانه عزم ملی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی وجود دارد تا آنجا که علاوه بر اعلام آمادگی سازمان‌ها و نهادهایی نظیر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع تقریب مذاهب،‌ وزارت امور خارجه، امور بین‌الملل سازمان سینمایی کشور و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برگزاری مطلوب این کنگره را مورد تأکید قرار دادند.
به اطلاع‌ می‌رساند در این نشست طرح شعار اصلی برای دومین کنگره، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضای کمیته علمی باتوجه به حرکت‌های غیراخلاقی رسانه‌های غرب در هتک حرمت به ساحت مقدس نبی اکرم حضرت محمد (ص) پیشنهاد نامگذاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی را با عنوان محمد رسول‌الله (ص)‌ الگوی روابط عمومی اسلامی مطرح کردند.
دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی  آذرماه سال جاری‌ در تهران برگزار می‌شود.