کدام مهارت‌ها در محل کار آینده ضروری خواهند بود؟

مکنزی مهارت‌هایی را که کارمندان برای موفقیت در آینده به آنها نیاز خواهند داشت، مطالعه کرد. مجموعه ای از 56 مهارت اساسی برای کارمندان در آینده مشخص شد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| مکنزی مهارت‌هایی را که کارمندان برای موفقیت در آینده به آنها نیاز خواهند داشت، مطالعه کرد. مجموعه ای از 56 مهارت اساسی برای کارمندان در آینده مشخص شد.

نظرسنجی از 18000 نفر در 15 کشور در جولای – اکتبر 2019 انجام شد.

یافته های کلیدی عبارتند از:

56 مهارت بنیادی که شناسایی شدند در چهار دسته اصلی قرار می گیرند:


– شناختی (یعنی تفکر چابک)

(“شناخت به توصیف، اکتساب، ذخیره‌سازی، تبدیل، و مورد مصرف قرار دادن دانش می‌پردازد. عوامل مختلفی همچون ادراک، حافظه، زبان، استدلال، و تصمیم‌گیری از جمله فرایندهای ذهنی هستند که در مراحل گوناگون شناخت دخالت دارند.”)

(فرایند حل مسئله:حل مسئله عبارت است از پردازش شناختی برای تبدیل موقعیت مفروض به موقعیت مطلوب در حالی که شخص حل‌کننده برای حل آن به‌طور آماده روش واضحی ندارد. حل مسئله تفکر و رفتاری است جهت رسیدن به هدفی که به آسانی در دسترس نیست. این تعریف شامل چهار ایده اساسی است.”)


– بین فردی (یعنی ایجاد یک چشم انداز الهام بخش)


– خود رهبری (یعنی خودآگاهی، خود تنظیمی، انگیزه بالا، مثبت‌نگری و خودسلامتی)

(“خودرهبری را فرآیندی می دانند که طی آن فرد به سطحی از رهبری و عملکرد هوشمندانه رسیده که می تواند در ابتدا رفتار خود را کنترل نماید. سپس می تواند آن را بهبود و توسعه ببخشد.”)
 

– دیجیتال (یعنی سواد داده)
(“«توانایی» درک و استفاده از داده‌ها به‌طور مؤثر برای تصمیم‌گیری را گویند. آن مجموعه مهارت تخصصی و پایگاه دانش است که ما را قادر می‌سازد تا داده‌ها را به اطلاعات و درنهایت به دانش عملی تبدیل کند. (ماندینچ و گومر ۲۰۱۳)”)