کدام برندهای جهانی بیشتر با ماه رمضان مرتبط هستند؟

برندها به طور فزاینده‌ای از ماه رمضان به عنوان فرصتی برای بازاریابی هویت خود استفاده می‌کنند. آنها این کار را با راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی، ارائه محصولات و خدمات ویژه و حمایت از ابتکارات معنوی انجام می‌دهند.

  شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || بر اساس نظرسنجی TGM Research در سال ۲۰۲۳، ۱۰ برند جهانی که بیشتر با ماه رمضان مرتبط هستند عبارتند از:


کوکاکولا (۸.۱%) Coca-Cola
گروه مرجان (۴.۳%) Marjan Group
ویمتو (۳.۷%) Vimto
آلمارای (۳.۵%) Almarai
نستله (۳.۲%) Nestlé
پپسی (۳.۲%) Pepsi
نایک (۳.۲%) Nike
یوسف طیوب (۲.۹%)  Yusuf Taiyoob
آمازون (۲.۷%) Amazon
آدیداس (۲.۷%) Adidas
 

نکاتی در مورد این فهرست:
کوکاکولا به عنوان برندی که بیشتر با ماه رمضان مرتبط است، پیشتاز است. این شرکت در سال‌های گذشته کمپین‌های تبلیغاتی متعددی را برای ماه رمضان راه‌اندازی کرده است که بر گسترش شادی و مهربانی تمرکز دارند.


گروه مرجان، تولید کننده مخازن آب و سیستم های فیلتراسیون، در رتبه دوم قرار دارد. این نشان می‌دهد که دسترسی به آب آشامیدنی سالم در ماه رمضان برای بسیاری از مردم مهم است.


ویمتو، یک شرکت نوشیدنی بریتانیایی، در رتبه سوم قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۲۷ ویمتو را به خاورمیانه معرفی کرد که به بخش مهمی از افطار در ماه رمضان تبدیل شده است.


نایک، برند ورزشی، در رتبه هفتم قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ یک کفش ورزشی ویژه به نام “غروب تا سحر” را برای ماه رمضان عرضه کرد.


یوسف طیوب، یک برند مواد غذایی حلال، در رتبه هشتم قرار دارد. این نشان می‌دهد که تقاضا برای غذای حلال در ماه رمضان افزایش می‌یابد.


آمازون و آدیداس نیز در فهرست ۱۰ برند برتر قرار دارند.


علاوه بر این برندها، تعدادی برند دیگر نیز وجود دارند که به طور خاص با ماه رمضان مرتبط هستند. این برندها شامل موارد زیر می‌شوند:
– هلال احمر
 – بانک‌های اسلامی
– شرکت‌های هواپیمایی
 -شبکه‌های تلویزیونی


برندها به طور فزاینده‌ای از ماه رمضان به عنوان فرصتی برای بازاریابی هویت خود استفاده می‌کنند. آنها این کار را با راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی، ارائه محصولات و خدمات ویژه و حمایت از ابتکارات معنوی انجام می‌دهند.

نویسنده:  مارکوس لو

تاریخ انتشار:  ۲۱ مارس ۲۰۲۴
 

منبع انگلیسی: visualcapitalist

منبع فارسی: شارا