کتاب «کلان‌داده در خدمت پژوهش‌های کیفی» منتشر شد

کتاب “کلان‌داده در خدمت پژوهش‌های کیفی” نوشته‌ی کتی ای. میلز و با ترجمه علی شاکر منتشر شد. این کتاب به بررسی و تحلیل کاربرد کلان‌داده در پژوهش‌های کیفی می‌پردازد و توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر شده است.

 

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || کتاب  “کلان‌داده در خدمت پژوهش‌های کیفی” نوشته‌ی کتی ای. میلز و با ترجمه علی شاکر منتشر شد. این کتاب به بررسی و تحلیل کاربرد کلان‌داده در پژوهش‌های کیفی می‌پردازد و توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر شده است.

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات کارگزار روابط‌عمومی، کتاب شامل فصول مختلفی است که به موضوعاتی چون تعاریف کلان‌داده، چالش‌های استفاده از آن در پژوهش‌های کیفی، ظرفیت تحلیل کلان‌داده‌ها، و ملاحظات اخلاقی و حریم خصوصی پرداخته است. این کتاب به دلیل استفاده از روش‌های نوآورانه و تجزیه و تحلیل دقیق، برای پژوهشگران، متخصصان و علاقه‌مندان به حوزه داده و تحقیق کیفی و همچنین روابط‌عمومی توصیه می‌شود.

کتاب “کلان‌داده در خدمت پژوهش‌های کیفی” به معرفی و تحلیل کاربردهای کلان‌داده در تحقیقات کیفی می‌پردازد. نویسنده‌ی این کتاب، کتی ای. میلز، استاد مطالعات سواد دیجیتال در موسسه‌ی علوم یادگیری و آموزش معلمان دانشگاه کاتولیک استرالیا است. ترجمه‌ی این اثر به عهده‌ی علی شاکر و ویرایش آن بر عهده‌ی زهرا بابازاده‌گان بوده است.

کتاب با نوبت چاپ اول در سال ۱۴۰۳ به بازار عرضه شده و با شمارگان ۵۰۰ جلد در ۱۸۴ صفحه منتشر شده است. از طریق وب‌سایت‌ موسسه کارگزار روابط‌عمومی قابل دسترسی است.

لینک فروشگاه

فهرست مطالب
یادداشت مترجم
مقدمه

گفتار اول: کلان‌داده چیست؟
مقدمه
تعریف کلان‌داده
نمونه‌هایی از کلان‌داده
تاثیر کلان‌داده‌ها در حوزه‌های پژوهشی
کلان‌داده و زندگی دیجیتال
محدودیت‌ها و مفروضات مرتبط با کلان‌داده‌ها
کلان‌داده‌ها و پژوهش‌های کیفی
کلان‌داده در بستر تاریخی
تعریف داده
علم کلان و علم خُرد
ظهور کلان‌داده‌های متنی
کلان‌داده؛ بکارگیری و سیر تکوین
بکارگیری کلان‌داده‌های متنی در روزگار امروز
سیاست دانش و تاریخچه‌ی کلان‌داده

گفتار دوم: چالش‌های کلان‌داده برای پژوهش کیفی
مقدمه
چالش‌های کار با کلان‌داده‌ها
پیچیدگی‌های حریم خصوصی و مالکیت داده‌ها
چالش‌های دستیابی به کلان‌داده‌ها
چالش‌های تحلیل کلان‌داده

گفتار سوم: ظرفیت تحلیل کلان‌داده‌ها برای پژوهش‌های کیفی
مقدمه
متن‌کاوی
نظرکاوی یا تحلیل احساسات
اطلاعات و تجسم داده‌ها
مردم‌نگاری وب
روش دنبال‌کردن چیزها
روش‌های تحقیق سیار
تحلیل چندرسانه‌ای
تحلیل ضرباهنگ
نتیجه‌گیری

گفتار چهارم: اخلاق کلان‌داده، حریم خصوصی و نظارت بر داده‌ها
مقدمه
حریم خصوصی و نظارت بر داده‌ها
امضای موافقت‌نامه
اخلاق پژوهش در عمل
نتیجه‌گیری

گفتار پنجم: آینده‌ کلان‌داده و پژوهش‌های کیفی
مقدمه
منابع

 

انتهای پیام/

 


با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR