شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بهنام امینی بیدختی – کتاب سال روابط عمومی1392 زیر نظر انجمن متخصصان روابط عمومی دارای 188 صفحه رنگی در قطع رحلی است .کتاب سال روابط عمومی تحت مدیریت سید شهاب سید محسنی و مهدی باقریان و زیر نظر هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی به بازار کتاب عرضه شد.
کتابی که در آن سعی شده ضمن مروری بر وقایع و رویدادهای سال روابط عمومی در ایران و جهان اعم از کنفرانس ها، سمپوزیوم ها، گردهمایی های علمی و تخصصی روابط عمومی، آسیب شناسی از وضعیت روابط عمومی کشور و موانع توسعه آن و نیز راهکارهای پیش روی، برای اعتلای آن ارائه می دهد. کتابی که صرفا به محتویات خبری و آموزشی نمی پردازد بلکه دارای برترین مقالات روابط عمومی روز جهان، پژوهش ها، سخنرانی، گفتگو، گزارش جالبی پیرامون رسالت روابط عمومی ها در گذرگاه مسئولیت اجتماعی، اقتراح، یادمان پروفسور معتمدنژاد و تازه های نشر روابط عمومی منتشر شده ایرانی و خارجی سال 1392/ 2013و2014 است و در پایان هم به معرفی انجمن متخصصان روابط عمومی و برنامه های پیش روی این انجمن می پردازد.
در کتاب سال روابط عمومی امسال بخش جدیدی به نام اقتراح به چشم می خورد که با گفتگوهایی از مدیران و کارشناسان و اساتید این حوزه پیرامون روابط عمومی در دولت تدبیر و امید، چالـش ها، انتظـارات و راهکـارها از دیگر بخش های جذاب این کتاب است.
کتاب سال روابط عمومی 1392
صاحب امتیاز: انجمن متخصصان روابط عمومی
زیر نظر هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی
مدیران پروژه: سید شهاب سید محسنی ـ مهدی باقریان
ناشر: کارگزار روابط عمومی
قطع: رحلی
قیمت: 25 هزار تومان
تعداد صفحات: 188 صفحه
مقدمه:
سال (92) و آنچه بر روابط عمومی گذشت
تهیه و انتشار کتاب سال یکی از اقدامات در خور توجهی است که انجمن متخصصان روابط عمومی در یک دهه اخیر بدان همت گمارده و تلاش کرده مباحث علمی و رویدادهای عرصه روابط عمومی در ایران و جهان را در هر سال مستند سازی نماید تا علاقمندان به این حرفه و فن و آیندگان بتوانند تصویر درستی از آنچه که پیرامون علم و دانش روابط عمومی در آن سال به وقوع پیوسته ترسیم نمایند.
دراین راستا سال 92 نیز همچون سال های گذشته برای روابط عمومی ها با فراز و نشیب های مختلفی رو به رو بوده است. برگزاری همایشها، کنفرانسها، جشنوارهها و سمینارهای روابط عمومی که با استقبال خوب اهالی خانواده بزرگ روابط عمومی کشور مواجه شد را شاید بتوان از مهمترین رویدادهای سال به شمار آورد که توسط انجمنها، مؤسسات و عمدتاً بخش غیردولتی کلید خورد و صد البته که با کمک و حضور مشارکتجویانه بخش دولتی به وقوع پیوست.
تهیه بسته اعتلای دانش روابط عمومی در ایران و ارائه آن به دولت تدبیر و امید بارقه امید را نیز در دل و جان اهالی روابط عمومی کشور روشن ساخته است. آنچه در این میان حایز اهمیت است تکیه بر روحیه تعاملگرای دولت یازدهم است که با الهام از آن میتوان در سال جدید، رشد و همافزاییهای علمی و تخصصی را با تعامل و همگرایی میان انجمنها و تشکلهای فعال در عرصه روابط عمومی کشور دنبال کرد. اهداف مشترک و همسویی مطالبات و خواستهها و پیگیری مواردی که اعتلای حرفهای روابط عمومی را در برمیگیرند، آمال و آرزوهای مشترکی را ترسیمگر شده است که با وحدت و انسجام مضاعف میتوان نمایهای از وحدت و همدلی را بین یکی از اضلاع اصلی چرخه نظام اطلاعرسانی کشور یعنی نهاد روابط عمومی محقق ساخت و نقش مؤثر خود را در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به بهترین وجه به منصه ظهور رسانید.
در نهایت اینکه در این سال متاسفانه پدر علم ارتباطات ایران دکتر کاظم معتمدنژاد هجرت کرد و دار فانی را وداع گفت و تلخترین رویداد سال 1392 برای جامعه ارتباطی کشور رقم خورد. پدر معتمدی که بدون شک تا سالیان سال حضورش در تار و پود رشته علوم ارتباطات و لابه لای کتابها و منابع ارزشمند به یادگار گذاشته از او جاری و ساری است. کلامش توسط شاگردان بیشماری که در مکتب استاد به قدر تشنگی جرعه نوش دریای بیکران علم و دانش او بودند، نسل به نسل منتقل میشود و طنین صدای استاد و خامه گهربارش حس میشود تا همیشه ایام.
فهرست
مقدمه
| سال (92) و آنچه بر روابط عمومی گذشت
اقتراح
| روابط عمومی در دولت تدبیر و امید، چالـش ها، انتظـارات و راهکـارها
گفتگو
| یکپارچه سازی، یکی از ویژگی های اساسی روابط عمومی هاست
| چشم انداز خبرنگاران و کارگزاران روابط عمومی متفاوت است
سخنرانی
| روابط عمومی360 درجه ای
| امروزه روابط عمومی دیجیتال دیگر وجود ندارد
| ادغام شبکه های اجتماعی و روابط عمومی
گزارش
| رسالت روابط عمومی ها در گذرگاه مسئولیت اجتماعی
مقاله
| ارتباطات بحران و رسانه اجتماعی، مزایا ـ معایب ـ روش ها
| کمپین روابط عمومی یکپارچه و منسجم؛ تجربه یک سازمان مالی
| روابط عمومی یکپارچه و شیوه های کارآمد پیام رسانی
| سئو پی آر؛ تاریخچه، مفاهیم و تعاریف
| مدیریت یکپارچه اطلاعات و تاثیرات آن بر روابط عمومی
پژوهش
| بررسی نظام مند ادبیات مدیریت شهرت آنلاین
| نتایج پژوهش و بررسی میزان رضایت مسافرین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران
| بررسی میزان اثربخشی ابزارهای ارتباطی روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور
بین الملل
رویداد
| هشتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
| دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
| نهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی
| نخستین همایش و جشن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی
| اولین «هفته روابط عمومی» در ایران
| نخستین همایش ملی زن و روابط عمومی
| مراسم اهدای جایزه ملی سال روابط عمومی
| دومین آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی کشور، گامی دیگر در مسیر سرآمدی
| نخستین کارگاه آموزشی استانداردسازی فعالیت های روابط عمومی
| یازدهمین جشنواره روابط عمومی های برتر ایران
| کنفرانس بررسی تحقیقات کاربردی و پیشرفته در روابط عمومی
| پنجمین همایش وقف و رسانه
| نخستین کنفرانس حرفه ای گرایی در روابط عمومی
| نخستین همایش روابط عمومی و مدیریت شهری
یادمان
| خورشــید ی که غر و ب کرد ولی روشــنا یی ا ش با قیسـت
تازه های نشر
| کتاب های منتشر شده به زبان فارسی در سال 1392 در زمینــه روابــط عمـومی
| 25 کتاب برتر رو ا بط عمومی در قرن بیست و یکم
معرفی انجمن
منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید