شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– کتاب روابط عمومی دو تالیف دیریدکی. برکنریج و ترجمه مریم صالحی از سوی انتشارات کارگزار روابط عمومی به مناسبت روز روابط عمومی رونمایی و به بازار کتاب عرضه شد که در این بین سایت همشهری آنلاین در صفحه ارتباطات خود به این کتاب پرداخته است
دیردر کی. برکنریج مدیر ارتباطات پی.اف.اس. مارکت وایز، یک کارگزاری ارتباطات بازاریابی در نیوجرسی است. او که یکی از کهنهسربازان صنعت روابطعمومی است،گروه خلاقی از مدیران روابطعمومی و بازاریابی را رهبری میکند که برای افزایش آگاهی از علامت تجاری موکلین خود، کارزارهای روابطعمومی راهبردی و خلاق تنظیم میکنند. او به مدیران ارشد شرکتهایی چون اینسنت وان، جیویسی، مایکل سی. فینا، خدمات فنآوری کوالیتی و شبکههای نوری مترو آرسیان مشاوره میدهد.
نویسنده کتاب همچنین استاد دانشگاه فرلی دیکینسون در مدیسونِ نیوجرسی است و به تدریس روابطعمومی و بازاریابی تعاملی برای برنامه مدیریت تجارت جهانی مشغول است. او نویسنده دو کتاب ابزار جدید روابطعمومی و ترویج علامت تجاری در سایبر: توسعه علامت تجاری در اقتصاد دیجیتال برای انتشارات افتی پرنتیس هال است.
دیردر درباره موضوعاتی چون روابطعمومی، بازاریابی دیجیتال و ترویج علامت تجاری در انجمن روابطعمومی آمریکا، انجمن ملی رادیو و تلویزیون، مؤسسه تحقیقات راهبردی، سازمان مدیران زن و کالجها و دانشگاههای متعددی سخنرانی کرده است. او عضو انجمن روابطعمومی آمریکا است و عضو هیئت مدیره شعبه نیوجرسی انجمن و باشگاه تبلیغات نیوجرسی بوده است.
روابطعمومی دو در واقع، از وب یک و کانال جدید آن برای توزیع اطلاعات الهام گرفته است. این پدیده همه چیز را دستخوش تغییر کرده است. رسانه سنتی را وادار به تکامل کرده است. طیف کاملاً جدیدی از تأثیرگذاران را با سازوکاری متفاوت برای جمعآوری و به اشتراک گذاری اطلاعات پدید آورده و روش معمول و روزانه جستجو برای اخبار را تغییر داده است.
کتاب روابطعمومی دو فلسفه و روشی برای بهبود کیفیت کار، تغییر بازی و مشارکت دادن مردم به گونهای آگاهانهتر و تیزهوشانهتر است. این پدیده در باره ابزار جدید وب نیست. آنها فقط ابزاری برای تسهیل گفتگو هستند …
اگر بخواهیم صریح باشیم، حقیقت این است که روابطعمومی دو همان چیزی است که روابطعمومی همواره باید میبود. اکنون با محقق شدن دموکراسی در دنیای رسانه، مردم در نقش تأثیرگذاران ظاهر میشوند و ضمن این که کاملکننده متخصصان و خبرنگاران سنتی هستند، همچنان منبعی از مشتریان محسوب میشوند.
هدف این کتاب درک روابطعمومی جدید برای احیای آن است. دیردر برکنریج نتیجه سالها تجربه و اشتیاق خود به این حرفه را در صفحات این کتاب گنجانده است تا به شما توانایی تغییر و در نهایت مشارکت در رسانه جدید بدهد. بدین منظور، شما روشهای ارتباطات امروز را خواهید آموخت. روشهایی که به شما کمک میکند وارد گفتگوهای معنادار شوید و روابط قویتری – شخصی و حرفهای – با مشتریان، تأثیرگذاران، متخصصان و رسانههای سنتی و مانند آنها برقرار کنید.
روابط عمومی دو: تالیف: دیریدکی.برکنریج / ترجمه: مریم صالحی/ ناشر: کارگزار روابط عمومی؛ چاپ اول ـ 1393 / قطع وزیری / قیمت: 18هزار تومان/ 308 صفحه / موضوع: روابط عمومی، رسانه های گروهی و بازرگانی.
منبع: همشهری آنلاین
نظر بدهید