کتاب برنامه‌ریزی ارتباطات بحران منتشر شد

کتاب جدیدی با عنوان “طراحی ارتباطات بحران و راهبردهایی برای رهبران سازمان‌های غیرانتفاعی” توسط بریتنی “بری” هوپت و لورن آزودو ترجمه دکتر سیروان عبدی و مقدمه دکتر هادی خانیکی توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر ‌شد.

 

نویسندگان: بریتنی «بری» هوپت و لورن آزودو
مترجم: دکتر سیروان عبدی
با مقدمه: دکتر هادی خانیکی

لینک فروشگاه:

کتاب جدیدی با عنوان “طراحی ارتباطات بحران و راهبردهایی برای رهبران سازمان‌های غیرانتفاعی” توسط بریتنی “بری” هوپت و لورن آزودو ترجمه دکتر سیروان عبدی و مقدمه دکتر هادی خانیکی توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر ‌شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط‌عمومی انتشارات کارگزار روابط‌عمومی، این کتاب به بررسی موقعیت منحصر به فردی می‌پردازد که سازمان‌های غیرانتفاعی در ارائه خدمات عمومی و مدیریت موقیعت‌های اضطراری و بحرانی دارا هستند.

کتاب “طراحی ارتباطات بحران و راهبردهایی برای رهبران سازمان‌های غیرانتفاعی” به بررسی تکامل فرآیند طراحی ارتباطات بحران، موقعیت منحصر به فرد سازمان‌های غیرانتفاعی (و بحران‌هایی که با آن روبرو هستند) و همچنین ارائه چارچوب‌های نظری و مفهومی می‌پردازد که در طراحی موثرتر ارتباطات بحران در سازمان‌های غیرانتفاعی در مواجهه با بحران‌های مختلف به‌کار گرفته می‌شوند.

این کتاب با بهره‌گیری از مطالعات موردی خلاقانه که به بررسی اثرات طرح‌های ارتباطات بحران می‌پردازند، دانش پایه‌ای درباره طرح‌های ارتباطات بحران، راهبردهای نظریه محور، سنخ‌شناسی بحران و منابع طراحی ارتباطات بحران را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. هر فصل ضمن تمرکز بر مفاهیم طراحی راهبردی انتقادی، خلاصه‌ای از نکات کلیدی، سوالاتی برای بحث‌های بیشتر و منابع تکمیلی برای هر مفهوم بدست می‌دهد.

کتاب “طراحی ارتباطات بحران و راهبردهایی برای رهبران سازمان‌های غیرانتفاعی” به سازمان‌های غیرانتفاعی کمک خواهد کرد که بتوانند برای بحران‌هایی که به مدیریت وضعیت‌های اضطراری‌ و خاص سازمان مرتبط است، طرحی راهبردی داشته باشند، طرح‌های ارتباطات بحران بهتری طراحی کنند، از حمایت‌های داخلی و خارجی بهره‌مند شوند و با طراحی راهبردهای ارزیابی، ارتباط بین این طرح‌ها با تلاش‌های آتی را حفظ کنند.

کتاب “طراحی ارتباطات بحران و راهبردهایی برای رهبران سازمان‌های غیرانتفاعی” منبع بسیار مهمی برای سازمان‌های غیرانتفاعی و دانشجویان سطح بالا و همچنین همه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی به شمار می‌آید. این کتاب با ارائه رویکردی نو و بینش‌مند به طراحی ارتباطات بحران، به سازمان‌های غیرانتفاعی کمک می‌کند که وظایف اجتماعی متنوع خود مانند تهیه مسکن، توزیع غذا، کمک‌های مالی، بسیج داوطلبانه، یافتن اعضای خانواده و غیره را بهتر انجام دهند.

برخی از ویژگی‌های برجسته کتاب “طراحی ارتباطات بحران و راهبردهایی برای رهبران سازمان‌های غیرانتفاعی” عبارتند از:

– تمرکز بر موقعیت منحصر به فرد سازمان‌های غیرانتفاعی در مدیریت بحران؛
ارائه چارچوب‌های نظری و مفهومی برای طراحی موثرتر ارتباطات بحران در سازمان‌ها و شرکت‌ها؛
بهره‌گیری از مطالعات موردی خلاقانه برای بررسی اثرات طرح‌های ارتباطات بحران؛
ارائه دانش پایه‌ای درباره طرح‌های ارتباطات بحران، راهبردهای نظریه محور، سنخ‌شناسی بحران و منابع طراحی ارتباطات بحران.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:
کتاب طراحی ارتباطات بحران و راهبردهایی برای رهبران سازمان‌های غیرانتفاعی به بررسی موقعیت منحصربه‌فردی می‌پردازد که سازمان‌های غیرانتفاعی در ارائه خدمات عمومی و مدیریت موقعیت‌های اضطراری و بحرانی دارا هستند.

  این کتاب به بررسی تکامل فرایند طراحی ارتباطات بحران، موقعیت منحصربه‌فرد سازمان‌های غیرانتفاعی (و بحران‌هایی که با آن روبرو هستند) و همچنین ارائه چارچوب‌های نظری و مفهومی می‌پردازد که در طراحی مؤثرتر ارتباطات بحران در سازمان‌های غیرانتفاعی در مواجهه با بحران‌های مختلف بکار گرفته می‌شوند. کتاب با بهره‌گیری از مطالعات موردی خلاقانه که به بررسی اثرات طرح‌های ارتباطات بحران می‌پردازند، دانش‌پایه‌ای درباره طرح‌های ارتباطات بحران، راهبردهای نظریه‌محور، سنخ‌شناسی بحران و منابع طراحی ارتباطات بحران را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

هر فصل ضمن تمرکز بر مفاهیم طراحی راهبردی انتقادی، خلاصه‌ای از نکات کلیدی، سؤالاتی برای بحث‌های بیشتر و منابع تکمیلی برای هر مفهوم به دست می‌دهد. این کتاب به سازمان‌های غیرانتفاعی کمک خواهد کرد که بتوانند برای بحران‌هایی که به مدیریت وضعیت‌های اضطراری و خاص سازمان مرتبط است، طرحی راهبردی داشته باشند، طرح‌های ارتباطات بحران بهتری طراحی کنند، از حمایت‌های داخلی و خارجی بهره‌مند شوند و با طراحی راهبردهای ارزیابی، ارتباط بین این طرح‌ها با تلاش‌های آتی را حفظ کنند.

  کتاب طراحی ارتباطات بحران و راهبردهایی برای رهبران سازمان‌های غیرانتفاعی، با ارائه رویکردی نو و بینش‌مند به طراحی ارتباطات بحران به سازمان‌های غیرانتفاعی کمک می‌کند که وظایف اجتماعی متنوع خود مانند تهیه مسکن، توزیع غذا، کمک‌های مالی، بسیج داوطلبانه، یافتن اعضای خانواده و غیره را بهتر انجام دهند. این کتاب منبع بسیار مهمی برای سازمان‌های غیرانتفاعی به شمار می‌آید.

  بریتنی “بری” هوپت، دکترا، استادیار دانشگاه مشترک‌المنافع ویرجینیا در بخش امنیت داخلی و آمادگی اضطراری در ایالات متحده است. علایق پژوهشی وی شامل توانش فرهنگی، مدیریت بحران و موقعیت‌های اضطراری، ارتباطات بحران و تاب‌آوری اجتماعی است.

  کتاب شایسته تقدیر ایشان به همراه دکتر کلیر کانالی ناکس با عنوان توانش فرهنگی در مدیریت بحران و موقعیت‌های اضطراری: مفاهیم، نظریه‌ها و مطالعات موردی، نقشه راهی در اختیار آموزش‌دهندگان برای تعامل بهتر با مشارکت‌کنندگان در جنبه‌های مختلف دانش، مهارت‌ها و توانایی‌های توانش فرهنگی قرار می-دهد. این کتاب جایزه کتاب سال ۲۰۲۱ بخش دموکراسی و عدالت اجتماعی انجمن مدیریت دولتی آمریکا را دریافت کرد.

  لورن آزودو، دکترا، استادیار دانشگاه پنسیلوانیا، ایالت هریسبورگ، در دانشکده روابط‌عمومی در ایالات متحده است. پژوهش‌هایی که در زمینه ارزیابی برنامه‌ها و ظرفیت‌سازی برای سازمان‌های دولتی و غیرانتفاعی و مشاوره‌هایی که به آنها می‌داد، به شکل‌گیری زمینه تحقیقاتی او در خصوص رهبری سازمان‌های غیرانتفاعی کمک کرده است.

تحقیقات او بیشتر حول ظرفیت‌سازی غیرانتفاعی، رهبری و حکمرانی غیرانتفاعی و برابری اجتماعی متمرکز است. آزودو مقالات متعددی در مجلات رهبری و مدیریت غیرانتفاعی، بررسی مدیریت دولتی، انسجام عمومی و مجله آموزش مناسبات عمومی به چاپ رسانده است. او همچنین تحقیقات خود را در چندین کنفرانس ملی از جمله انجمن ارزیابی آمریکا، انجمن آمریکایی برای مدیریت عمومی، شبکه مدارس سیاست عمومی، امور و مدیریت و انجمن تحقیقات سازمان‌های غیرانتفاعی و اقدام داوطلبانه ارائه کرده است.

لینک فروشگاه:

فهرست مطالب
۱. سازمان‌های غیرانتفاعی و بحران¬ها
۲. ارتباطات بحران و مدیریت
۳. نظریه¬ها و راهبردهای ارتباطات بحران
۴. رهبری و راهبردهای حکمرانی در خلال بحران¬ها
۵. آمادگی برای طراحی ارتباطات بحران
۶. توسعه راهبرد و طرح ارتباطات بحران
۷. برقراری ارتباط با ذینفعان داخلی و خارجی
۸. اجرای طرح ارتباطات بحران
۹. راهبردهای ارزیابی و ارزشیابی
۱۰. نگاه به گذشته و حرکت به جلو؛ تطابق با طرح مدیریت بحران
۱۱. مطالعات موردی

فهرست جداول
۳-۱ تعاربف انواع بحران
۳-۲ راهبردهای واکنش به بحران
۳-۳ نوع بحران و راهبرد تنظیم
۳-۴ منابع ارتباطات بحران برای سازمان‌های غیرانتفاعی
۶-۱ نمونه میز بازنگری
۶-۲ فرآیند اطلاع‌رسانی ذینفعان
۶-۳ فهرست وسایل ارتباط جمعی
۶-۴ شناسایی موضوع راهبردی برای برنامه‌ریزی ارتباطات بحران

فهرست شکل‌ها
۱-۱ انواع بحران‌های سازمان‌های غیرانتفاعی
۱-۲ موانع ارتباطات موثر
۳-۱ چارچوب برنامه‌ریزی ارتباطات بحران
۴-۱ ویژگی‌های اصلی رویکرد حکمرانی اقتضایی براشود (۲۰۰۹)
۴-۲ مسئولیت‌های هیئت مدیره
۵-۱ قدرت و نمونه شبکه منافع
۶-۱ ویژگی‌های تیم بحران
۶-۲ بازنگری ارتباطات بحران
۶-۳ موقعیت‌های بحرانی بالقوه شناسایی شده
۶-۴ سوالاتی که حین تدوین بیانیه باید پرسید
۶-۵ درخت تصمیم‌گیری برای اقدامات و ملاحضات
۷-۱ شیوه‌های طبقه‌بندی ارتباطات
۷-۲ ارتباط با ذینفعان
۷-۳ روش‌های تعامل با ذینفعان
۹-۱ عوامل محیط داخلی و خارجی

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب “طراحی ارتباطات بحران و راهبردهایی برای رهبران سازمان‌های غیرانتفاعی” به وب‌سایت انتشارات کارگزار روابط‌عمومی (۶۶۵۷۰۱۹۴(۰۲۱)- ۶۶۹۴۳۶۷۰ (۰۲۱)) مراجعه کنید.

انتهای پیام/