کاربران اینستاگرام برای حذف همه از رسانه‌های اجتماعی هزینه می‌کنند: مطالعه تیک‌تاک

محققان دریافتند که کاربران تیک‌تاک مایلند به طور متوسط 59 دلار بپردازند تا حساب خود را به مدت چهار هفته غیرفعال کنند. کاربران اینستاگرام نیز مایلند به طور متوسط 47 دلار برای انجام همین کار پرداخت کنند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی در ازای پرداخت هزینه ای اندک مایلند از این پلتفرم‌ها دور شوند. این مطالعه همچنین نشان داد که برخی از کاربران مایلند برای انجام همین کار برای همتایان خود هزینه کنند.

به گزارش شارا به نقل از بیزنس‌اینسایدر، محققان دریافتند که کاربران تیک‌تاک مایلند به طور متوسط 59 دلار بپردازند تا حساب خود را به مدت چهار هفته غیرفعال کنند. کاربران اینستاگرام نیز مایلند به طور متوسط 47 دلار برای انجام همین کار پرداخت کنند.

 محققان همچنین دریافتند که کاربران مایلند به طور متوسط 28 دلار بپردازند تا دیگران، از جمله خودشان، تیک‌تاک و اینستاگرام را غیرفعال کنند. این نشان می‌دهد که حتی کاربرانی که خودشان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، احساس می‌کنند که استفاده از این پلتفرم‌ها برای دیگران مضر است.

 محققان می‌گویند که این نتایج نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند “تله بازار محصول” باشند. این بدان معناست که محصولاتی هستند که مردم از وجود آنها رفاه منفی را تجربه می‌کنند، اما همچنان از آنها استفاده می‌کنند.
 
 انتهای پیام/