چیستی و چرایی روابط عمومی در برنامه های شهری

شهرداری ساری پروژه های متعددی در نقاط مختلف شهر در دست انجام و اجرا دارد که بسیاری از آنها از دیدگان و اذهان جامه شهروندی پنهان مانده و با اطلاع رسانی صحیح و هدفمند و بر اساس استانداردها و سیاست های رسانه ای که تدوین و ابلاغ می گردد به شهروندان منعکس گردد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) پیش از ظهر یکشنبه از سوی روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری نخستین نشست مدیران روابط عمومی مناطق و سازمان های تابعه این نهاد جهت هم اندیشی بیشتر و یافتن راه کارهای لازم برای انجام اطلاع رسانی بهینه و یکپارچه و چگونگی برگزاری ارتباط دو سویه با شهروندان برگزار شد 4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری در این نشست که با حضور محمد محبوب معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری مرکز استان و یاسر رضا زاده مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و نمایندگان روابط عمومی های سازمانهای تابعه شهرداری ساری برگزار شد محمد محبوب طی سخنانی با اشاره به این مطلب که شهرداری در ادوار گذشته از داشتن یک روابط عمومی فعال و پویا محروم بود گفت اینک با انتخاب درست شهردار ساری کسی سکان این واحد را بر عهده گرفته است که علاوه بر داشتن تخصص لازم از کارنامه درخشانی در این پیوند برخوردار است بنابراین یقین داریم در سایه مدیریت جدید روابط عمومی بتوانیم شاهد یک فصل تازه و پر ثمر از فعالیت های شهرداری ساری در حوزه های مختلف باشیم.

وی به تشریح وظایف روابط عمومی پرداخت و بیان داشت : با توجه به تخصصی بودن این ماموریت ها انتظار میرود با برگزاری دوره های آموزشی بتوانیم شاهد انجام بهینه انعکاس فعالیت های روابط عمومی از سوی همکاران باشیم اما آنجا که بسیار مهم و ضروری است توجه لازم و کافی به اطلاع رسانی می باشد چرا که ما اطلاع رسانی را تبلیغات نمی دانیم بلکه تلاشی می پنداریم برای امید بخشی به جامعه و فهم این حقیقت دل نشین که خادمان مردم در شهرداری جز به خدمت نمی اندیشند.

 

این گزارش حاکی است آنگاه یاسر رضازاده مدیر روابط عمومی و امور بین الملل طی سخنانی با تشریح بایدها و نبایدها و راه کارهای اساسی و اصولی برای انجام هر چه بهتر مسئولیت ها گفت: با نگاه و تعریف نوینی که از رسانه ارائه شده است باید از تمام ظرفیت های موجود برای اطلاع رسانی و آگاه سازی هوشمندانه جامعه از فعالیت های شهرداری ساری در مسیرخدمت به شهروندان بهره مند گردیم.

 

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی های مناطق و سازمانهای تابعه مبنای اطلاع رسانی را باید به سمت و سوی پروژه محوری هدف گذاری نمایند خاطر نشان کرد: شهرداری ساری پروژه های متعددی در نقاط مختلف شهر در دست انجام و اجرا دارد که بسیاری از آنها از دیدگان و اذهان جامه شهروندی پنهان مانده و با اطلاع رسانی صحیح و هدفمند و بر اساس استانداردها و سیاست های رسانه ای که تدوین و ابلاغ می گردد به شهروندان منعکس گردد.

 

وی در ادامه تحقق اطلاع رسانی صحیح و اصولی از عملکرد فعالیت های شهرداری را نیازمند ایجاد زیر ساخت های لازم دانست و بیان داشت: در اولین قدم دوره آموزشی با رویکرد چیستی و چرایی روابط عمومی در برنامه های شهری و همچنین نقش و تاثیر رسانه در برنامه های توسعه شهری با حضور کلیه همکاران روابط عمومی مناطق و سازمان های تابعه برگزار می گردد.

ایشان شهر را یک رسانه دانستند و افزودند در تعریف جدید هر آنچه که حامل پیام باشد یک رسانه است و شهر نیز یک رسانه است لذا با کمک و تبادل افکار و ارائه مشاوره به موقع و آسب شناسی چالش ها و شناسائی فرصت ها و ارائه مشاوره و با ایجاد کانال های ارتباطی متناسب با افکار عمومی و ایجاد فرآیند اطلاع رسانی چند سویه می توانیم نقش مضاعف در توسعه شهر به عنوان سفیران اطلاع رسانی ایفا نمائیم.

وی در ادامه به نقش رسانه ها اشاره نمود و افزود: رسانه ها به عنوان سرمایه های شهری و به عنوان همراهان روابط عمومی می توانند در بازنشر ارزش ها با روحیه انقلابی در توسعه شهری ایفای نقش نمایند و همراه و همکار روابط عمومی در توسعه مدیریت شهری باشند .و در این راستا تعامل با کلیه رسانه هادر برنامه های این واحد قرار دارد.

شایان ذکر است مقرر شد این جلسات به صورت ماهانه برگزار گردد.