شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دریو مکللان- بر اساس نظر انجمن روابط عمومی امریکا، تعریف روابط عمومی یک «فرآیند ارتباطی استراتژیک است که منافع مشترک میان سازمان و عموم خود می سازد.»
تعبیر من از این تعریف این است که روابط عمومی هر ارتباطاتی است که هم ارسال کننده و هم دریافت کننده را منتفع می کند.
وقتی اکثر مردم عبارت روابط عمومی را می شنوند، آنها فکر می کنند مقصود روابط رسانه ای است. کار کردن با رسانه سنتی برای نوشتن یک داستان درباره سازمان شما قطعا یکی از جنبه های روابط عمومی است، اما این تنها بخشی از تصویر است. من حدس می زنم که اگر شما به طور تصادفی در روابط عمومی افتاده اید، شما آن را درک نمی کنید.
شما پایین مسیر روابط عمومی را آغاز کرده اید. چرا سعی نمی کنید که تکنیک های کمتر شایع را که بیشتر تاثیرگذار هستند را آزمون کنید؟
• دسترسی به وبلاگ نویسان: وبلاگ نویسان اغلب قابل دسترس تر از خبرنگاران سنتی هستند و ممکن است برای کمک به تعریف داستان شما گشاده تر باشند.
• ساخت برند: دوباره به یاد داشته باشید که روابط عمومی منافع مخاطبان شما را به اندازه خود شما ارج می نهد. چرخش روابط عمومی برای اندیشه رهبری این است که شما آنچه را که می دانید به اشتراک می گذارید. شناسایی چیزی که مخاطبان شما واقعا به دانستن آن نیاز دارند و سرمایه گذاری بر دریافت اطلاعات برای آنها یکی از وظایف روابط عمومی است.
کلید این تاکتیک این است که شما اطلاعات را ذخیره نکنید. کاملا بی پروا آنها را با ملاحظات مورد نظر به افراد بدهید. چیز زیبا این است که به زودی زیبایی کار شما نمایان می شود و شرکت شما به عنوان نهادی شناخته می شود که در طول مسیر کارش به دیگران کل فرآیند را اعلام می کند. به زودی شما برندی برای سازمان خود می سازید که:
الف: جویای اطلاعات هر ساله است.
ب. هرساله اطلاعاتش را به اشتراک می گذارد.
به خاطر داشته باشید که راز سس روابط عمومی همین دو اصل است. در ادامه شما به دیگران کمک می کنید، چه آن دیگران یک خبرنگار است یا یک عضو از مخاطبان هدف، توجه بیشتری که شما برای سازمان خودتان بدست می آورید فراتر از همه اینها به شما کمک می کند که فعالیت های خودتان را در واحد روابط عمومی نمایش دهید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
گروه ترجمه شارا
|
نظر بدهید