شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || این مقاله به بررسی تسلط آمازون بر بازار کتاب میپردازد. نویسندگان استدلال میکنند که آمازون از موقعیت خود به عنوان بزرگترین کتابفروشی آنلاین برای اعمال نفوذ بر صنعت انتشارات و سرکوب رقابت استفاده میکند.
آنها اقداماتی مانند بهرهبرداری از حفرههای مالیاتی، فروش کتابها با ضرر، و فشار بر ناشران برای ارائه تخفیفهای زیاد را به عنوان مثالهایی از این رفتار ذکر میکنند.
نویسندگان نتیجه میگیرند که این اقدامات به ضرر ناشران، نویسندگان و خوانندگان است. آنها استدلال میکنند که آمازون با سرکوب رقابت، تنوع و خلاقیت را در صنعت نشر محدود میکند.
آنها همچنین استدلال میکنند که آمازون با بهرهبرداری از ناشران، قدرت خود را در بازار تقویت میکند و به انحصار خود ادامه میدهد.
نویسندگان پیشنهاد میکنند که دولتهای فدرال و ایالتی باید اقدامات ضد انحصار بیشتری علیه آمازون انجام دهند. آنها استدلال میکنند که این اقدامات میتواند به حمایت از رقابت در بازار کتاب و ترویج تنوع و خلاقیت کمک کند.
این مقاله به بحث مهمی در مورد نقش شرکتهای فناوری بزرگ در اقتصاد میپردازد. این مقاله استدلال میکند که قدرت بازار قابل توجهی که این شرکتها به دست آوردهاند، میتواند به ضرر مصرفکنندگان و کسبوکارهای کوچکتر باشد.
این مقاله همچنین نشان میدهد که دولتها ممکن است نیاز به اقداماتی برای ترویج رقابت در بازارهای تحت سلطه شرکتهای فناوری بزرگ داشته باشند.
منبع: thenation
انتهای پیام/
نظر بدهید