شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || یافتههای دکتر ندون نشان میدهد که روابط منفی کارمند-سازمان میتواند تأثیر منفی قابل توجهی بر واکنش کارکنان به بحران داشته باشد. کارکنانی که روابط منفی با سازمان خود دارند، بیشتر احتمال دارد که رفتارهای غیرحمایتکننده را در طول بحران انجام دهند، مانند:
– گسترش اطلاعات نادرست یا گمراه کننده
– سوءاستفاده از داراییهای سازمان
– تهاجم به کارکنان دیگر
این رفتارها میتواند به شهرت داخلی سازمان آسیب برساند و روند بهبود را دشوارتر کند.
یافتههای کلیدی عبارتند از:
روابط منفی کارمند-سازمان بر شهرت داخلی تأثیر منفی گذاشت و احتمال درگیر شدن کارکنان در رفتار غیرحمایتی در طول یک بحران را افزایش داد.
بازسازی پاسخهای بحران تأثیر روابط منفی کارمند-سازمان را بر رفتار غیرحمایتی کارکنان کاهش داد.
روابط منفی کارمند-سازمان خشم و اضطراب کارکنان را در طول بحران تشدید کرد که به نوبه خود بر شهرت داخلی سازمان تأثیر منفی گذاشت.
مفاهیم برای تمرین
سازمانها میتوانند با اتخاذ اقدامات زیر از روابط منفی کارمند-سازمان جلوگیری کنند یا آنها را کاهش دهند:
– یک فرهنگ اعتماد و احترام ایجاد کنید.
– به کارکنان خود فرصتی برای مشارکت در تصمیمگیری بدهید.
– مشکلات را به موقع و شفاف حل کنید.
هنگامی که یک بحران رخ میدهد، سازمانها میتوانند اقدامات زیر را برای کاهش تأثیر روابط منفی کارمند-سازمان انجام دهند:
– بلافاصله و صادقانه به کارکنان خود اطلاع دهید.
– به کارکنان خود فرصتی برای پرسش و پاسخ بدهید.
– به کارکنان خود حمایت و منابع ارایه دهید.
با اتخاذ این اقدامات، سازمانها میتوانند به ایجاد روابط مثبت با کارکنان خود کمک کنند و از واکنش منفی آنها به بحران جلوگیری کنند.
نویسنده: جیمز ندون
اکتبر 2023
منبع: instituteforpr
انتهای پیام/
نظر بدهید