چگونه رهبران در هنگام بالا بودن تنش‌ها ارتباط نادرست دارند

در یک نظرسنجی اخیر، ۷۲ درصد از کارمندان گفتند که در محل کار خود احساس استرس می‌کنند.

رهبران به‌طور خاص در معرض خطر سوءتفاهم هستند، زیرا آنها اغلب تحت فشار زیادی هستند و باید تصمیمات سختی بگیرند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || زمانی که تنش‌ها بالا می‌رود، احتمال بروز نادرست ارتباطات بسیار بیشتر است.


تنش‌ها به احتمال زیاد بالا هستند: در یک نظرسنجی اخیر، ۷۲ درصد از کارمندان گفتند که در محل کار خود احساس استرس می‌کنند.

رهبران به‌طور خاص در معرض خطر سوءتفاهم هستند، زیرا آنها اغلب تحت فشار زیادی هستند و باید تصمیمات سختی بگیرند.

پنج نوع رایج سوء تفاهم وجود دارد که رهبران در هنگام بالا بودن تنش‌ها مرتکب می‌شوند:

عدم شفافیت: رهبران ممکن است اطلاعات کلیدی را به اشتراک نگذارند، که می‌تواند منجر به شایعات و سوءظن شود.

عدم وضوح: رهبران ممکن است به‌طور واضح در مورد انتظارات یا اهداف خود صحبت نکنند، که می‌تواند منجر به سردرگمی و ناامیدی شود.

عدم همدلی: رهبران ممکن است نسبت به نگرانی‌های کارکنان خود حساس نباشند، که می‌تواند منجر به نارضایتی و بی‌انگیزگی شود.

عدم پاسخگویی: رهبران ممکن است از پاسخگویی به سوالات یا نگرانی‌های کارکنان خود طفره بروند، که می‌تواند منجر به بی‌اعتمادی و ناامیدی شود.

عدم قاطعیت: رهبران ممکن است در تصمیم‌گیری تردید داشته باشند یا به طور مداوم نظرات خود را تغییر دهند، که می‌تواند منجر به بی‌ثباتی و عدم اطمینان شود.

نویسنده: لیز فوسلین، نویسنده و سخنران در زمینه رهبری و ارتباطات
تاریخ انتشار: ۲۰ فوریه ۲۰۲۴
 

منبع انگلیسی: hbr

منبع فارسی: شارا


انتهای پیام/