رهبران بهطور خاص در معرض خطر سوءتفاهم هستند، زیرا آنها اغلب تحت فشار زیادی هستند و باید تصمیمات سختی بگیرند.
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || زمانی که تنشها بالا میرود، احتمال بروز نادرست ارتباطات بسیار بیشتر است.
تنشها به احتمال زیاد بالا هستند: در یک نظرسنجی اخیر، ۷۲ درصد از کارمندان گفتند که در محل کار خود احساس استرس میکنند.
رهبران بهطور خاص در معرض خطر سوءتفاهم هستند، زیرا آنها اغلب تحت فشار زیادی هستند و باید تصمیمات سختی بگیرند.
پنج نوع رایج سوء تفاهم وجود دارد که رهبران در هنگام بالا بودن تنشها مرتکب میشوند:
عدم شفافیت: رهبران ممکن است اطلاعات کلیدی را به اشتراک نگذارند، که میتواند منجر به شایعات و سوءظن شود.
عدم وضوح: رهبران ممکن است بهطور واضح در مورد انتظارات یا اهداف خود صحبت نکنند، که میتواند منجر به سردرگمی و ناامیدی شود.
عدم همدلی: رهبران ممکن است نسبت به نگرانیهای کارکنان خود حساس نباشند، که میتواند منجر به نارضایتی و بیانگیزگی شود.
عدم پاسخگویی: رهبران ممکن است از پاسخگویی به سوالات یا نگرانیهای کارکنان خود طفره بروند، که میتواند منجر به بیاعتمادی و ناامیدی شود.
عدم قاطعیت: رهبران ممکن است در تصمیمگیری تردید داشته باشند یا به طور مداوم نظرات خود را تغییر دهند، که میتواند منجر به بیثباتی و عدم اطمینان شود.
نویسنده: لیز فوسلین، نویسنده و سخنران در زمینه رهبری و ارتباطات
تاریخ انتشار: ۲۰ فوریه ۲۰۲۴
منبع انگلیسی: hbr
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
|
نظر بدهید