
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| بسیاری از کانونهای روابط عمومی مانند کچام با برپایی جلسات مشکل گشائی گروهی به ایدهها و نظرات مبتکرانهیی دست مییابند. موضوع مهم در چنین جلساتی آن است که تمام افراد را به بیان هر نظری که به فکرشان میرسد تشویق میکند.
ممکن است که آن عقیده کاملاً غیر عملی باشد اما هیچ کس اجازه ندارد بگوید «عملی نیست» یا «چه نظر احمقانهای» و این موجب پرورش فکر اخلاق و حس همکاری مردم میگردد.
تمام نظرات بدون توجه به شایستگی شدن در یک جدول یا تخته سفید نوشته میشود. با نگاه کردن به این نظرات میتوان افکار جدید را با هم آمیخته و نظریات جدیدی به دست آورد. نظریه دیگر آن است که به هر کس سه نقطه رنگی داده شود و از آنها خواسته شود تا نقطهها را در مقابل سه تا از بهترین نظریات با در نظر گرفتن اقتصاد و وقت شناسی آن قرار دهند، سپس شما میتوانید بر روی نظریاتی که نقاط بیشتری را گرفتهاند، تأکید کنید.
اگر شما گروه زیادی از مردم را برای اظهار نظریات مبتکرانه دعوت کردهاید، میتوانید به هر شخص 25 تا 50 کارت یادداشت بدهید و از او بخواهید که بر روی هر کارت یکی از نظرات خود را بنویسد. بدین وسیله میتوانید 5 تا 6 نظریه مشترک میان کارتها پیدا کرده و درباره آنها بحث کنید.
شما میتوانید از راههای مختلف مسائل را حل کرده و اخبار جدیدی خلق کنید. در صفحات بعدی به بررسی تکنیکهای خلاقیت درباره مسائل زیر میپردازیم:
1) وقایع خاص
2) اعتراضات
3) بررسیها و انتخابات
4) لیست 10 نفر برتر
5) کارهای نمایشی
6) معرفی محصولات
7) مجامع و اعتصابات
8) حضور شخصیتها
دنیس ال ویلکاکس دانشگاه سان خوزه
لارنس نولت مشاور روابط عمومی ویلیامزبورگ، ویرجینیا
|
نظر بدهید