شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| در زیر چند نکته مهم وجود دارد که باید برای ایجاد و انتقال موثر تعهد فعلی و آتی شرکت به پایداری محیطی در نظر گرفته شود:
1. پیام رسانی باید صادقانه باشد.
زمانی که یک کسب وکار در ارزیابی اثرات زیست محیطی یا توسعه ابتکارات پایدار پیشرو نباشد، بد نیست آشکارا حوزه هایی را که نیاز به بهبود دارند را مطرح وتصدیق کند. حتما توضیح دهد که چگونه شرکت قصد دارد به مشکلات رسیدگی کند. مصرف کنندگان برای صداقت و بهبود مستمر ارزش قائل هستند و این نوع آسیب پذیری می تواند توسط مصرف کنندگان و کارکنان به خوبی مورد استقبال قرار گیرد.
آمارهایی را بگنجانید که نشان میدهد چگونه شرکت به سمت اهداف استراتژیک و قابل اندازهگیری حرکت میکند – نه اینکه صرفاً روی داستان سرایی با احساس خوب سرمایهگذاری کند. این مراحل برای توسعه پیامهای پایداری ضروری هستند.
2. پیامهای پایداری مؤثر در دسترس است – از اصطلاحات تخصصی اجتناب کنید.
چه شرکت در حال ارائه طرح محیطی، پایداری و حاکمیتی (ESG) یا بیانیه رسانه های اجتماعی باشد، تیم روابطعمومی باید به مخاطبان خود توجه داشته باشد و اینکه چه نوع زبانی مناسب تر است. استفاده از واژگان تخصصی می تواند درک پیام های پایداری را برای عموم دشوارتر کند.
شرکت ها باید مطمئن شوند که ذینفعان ابتکارات آنها را درک کرده و می توانند با طرح های پایداری خود درگیر شوند. برای ایجاد اعتماد با عموم مردم، پیامها باید تا حد امکان شفاف باشد.
3. پیام رسانی باید فراگیر و مردم محور باشد.
پیامهای محیطی یک شرکت باید فراگیر باشد و داستان افرادی را که به شدت تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار گرفتهاند را در بر گیرد. این فراگیری، همدلی مخاطبان با قربانیان اختلالات آب و هوایی و حمایت از تغییرات را آسانتر میکند.
شرکت ها می توانند از این فرصت برای افزایش آگاهی در مورد چگونگی تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان استفاده کنند. در نهایت، برجسته کردن چگونگی ارتباط عدالت نژادی و بهداشت محیطی ضروری است. به عنوان مثال، مطالعات نشان می دهد که تفاوت قابل توجهی در آلودگی هوای ایالات متحده بسته به محل زندگی یک فرد و ارتباط شدید بین استانداردهای محیطی ضعیف تر و جوامع اقلیت کم درآمد وجود دارد.
در نهایت، سازمانها و مشتریانی که به آنها خدمات میدهند، همگی باید در جهت اهداف مشابه سرمایهگذاری در یک سیاره و خانه سالمتر با هم کار کنند.
تغییرات آب و هوایی در نهایت بر همه افراد، صرف نظر از اینکه در کجا زندگی می کنند، تأثیر خواهد گذاشت. با این حال، شرکتها با انتقال مؤثر تعهد خود نسبت به پایداری میتوانند هم آگاهی خود را در مورد مسائل پایداری افزایش دهند و هم با مصرفکنندگانی که مشارکت در یک محیط مشترک سالمتر را در اولویت قرار میدهند، اعتماد ایجاد کنند.
نویسنده: Christine Chu
Nov. 3, 2021
منبع: publicrelationstoday
منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید