چهره متغییر روابط عمومی

نویسنده: ملیسا یلی – از طیف وسیعی از ارتباطات کسب و کاری که هر روزه برقرار می شود، جالب است که مردم فکر می کنند بهترین درک را از روابط رسانه ای دارند. این آسان است، درست؟ مردم گزارش های مطبوعاتی می نویسند، آن را به یک سرویس وایر می سپارند و با پوشش رسانه ای رونق می گیرند!

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: ملیسا یلی- از طیف وسیعی از ارتباطات کسب و کاری که هر روزه برقرار می شود، جالب است که مردم فکر می کنند بهترین درک را از روابط رسانه ای دارند. این آسان است، درست؟ مردم گزارش های مطبوعاتی می نویسند، آن را به یک سرویس وایر می سپارند و با پوشش رسانه ای رونق می گیرند!


در صورتی که آن الگو موفق شده است (در حالیکه من فکر می کنم این کار هرگز بهترین روش نبوده است) مطمئنا امروز دیگر کار نمی کند. اینکه چرا: فقط درباره برخی چیزها تماس از طریق روابط رسانه ای در حال تغییر است. مخاطبان جدید، مدل هایی را دریافت می کنند و تعاریفی را تغییر می دهند که چرا رسانه با این تغییرات همگامی می کند.


محتوا پادشاه است. این مطلب زیاد تکرار می شود اما درست است. تهیه محتوای با ارزش بهترین فرض بنیادین یک گزارش مطبوعاتی است اما این یکی مواردی است که اغلب نادیده گرفته می شود. شما باید محتوای خود را به موقع تهیه کنید، دارای ارزش خبری باشد و مرتبط و مناسب برای دریافت توسط روزنامه نگاران باشد. به یاد داشته باشید که شغل حرفه ای روابط رسانه ای برای کمک به یک گزارشگر است.


گذشته اند روزهایی که متخصصان نوپای روابط عمومی انتظار داشتند بنشینند و به صدها خبرنگار زنگ بزنند.


(تنها انبوهی از آنها بدون فکر با اثربخشی تمام یا تمرکز روی نشریات کار می کنند.)


من این روزها را از زمان پیدایش می دانستم چرا که افتخارات زیادی با مشتریانی داریم که موفقیت های خودشان را مدیون همین مورد هستند.


امروز چشم انداز رسانه درباره سفارشی سازی است. برای مثال نگاهی به تغییرات گوگل بیاندازید. قبل از این ماه اکثر سرویس های خبری وایر مانند پی آر وب و پی آر نیوزوایر حدود نیم میلیون بازدید روزانه خودشان را به دلیل روزآمد الگوریتم جدید گوگل از دست دادند. این بدین معناست که ترافیک و رتبه آنها در موتور جستجو کاهش یافته است.


چرا گوگل این کار را انجام داد؟ زیرا شرکت تعهد خود را بر ارائه محتوای با کیفیت برای بازدید کننده قرار داده است که باید طبیعب و اصل باشد نه اینکه توسط یک شرکت پخش به صورت اتوماتیک منتشر شود.


روابط رسانه ای خود درباره خیاطی محتوای شما برای مخاطبان بسیار ویژه است. گزارش های خبری رسمی و پخش آنها (خارج از عملکرد روابط سرمایه گذار) توسط رسانه اجتماعی و وبلاگ نویسی تغذیه می شود. چه کسی می خواهد برای یک گزارش مطبوعاتی صبر کند تا سیستم های خبری وایر برای آنها آخرین اخبار را اطلاع رسانی کنند؟ و چه میزان شانس وجود دارد که گزارش بر کارمندان در توییتر اثر بگذارد؟


«Vocus» یکی از راهکارهای اولیه روابط عمومی برای کسب و کارهای کوچک است که به نگهداری رسانه های اجتماعی جدید جهان می پردازد. در آوریل گذشته «Vocus» به دقت با سیژن یکپارچه شد. جزئیات در حال بررسی هستند اما رهبری قول داده است که این شرکت به موفقیت های چشمگیری دست پیدا می کند.


در حقیقت برخی برندهای عمده فکر می کنند که این ربطی به گزارش خبری ندارد. کوکا کولا گزاری های خبری اش را به شدت از دست می دهد.


نکته مهم است است که روش های روابط عمومی گذشته امروز کمتر اثرگذار هستند. اما خبر خوب این است که -فرص بر اینکه حرف جالبی برای گرفته داشته باشید- ارتباط با گزارشگران ساده تر شده است و دور زدن آنها نیز بدین شکل که به طور مستقیم با مردم حرف بزنید بسیار آسان تر از گذشته شده است.


منبع: http://www.business2community.com/public-relations/changing-face-public-relations-0923955#zvMjw1et57Yzr84t.99
منبع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)