چهار نکته برای ارزیابی موفق کمپین روابط عمومی

مشتریان به متخصصان روابط عمومی نگاه می کنند تا نتایجی را به منظور ساخت آگاهی برند یا ترویج یک محصول یا خدمت ویژه ارائه دهند. هیچ متخصص روابط عمومی نمی داند که چه موضوعاتی بیشتر برای بخش سیآن میزان از پوشش رسانه ای را ندارد اما ارزش واقعی آن یا ارزش افزوده آن را نشان می دهد.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، برایان گرین- مشتریان به متخصصان روابط عمومی نگاه می کنند تا نتایجی را به منظور ساخت آگاهی برند یا ترویج یک محصول یا خدمت ویژه ارائه دهند. هیچ متخصص روابط عمومی نمی داند که چه موضوعاتی بیشتر برای بخش سیآن میزان از پوشش رسانه ای را ندارد اما ارزش واقعی آن یا ارزش افزوده آن را نشان می دهد.


نمایش ارزش افزوده کمپین روبط عمومی شما مشکل است. هیچ ابزار استاندارد ارزیابی یا قطعه ای از نرم افزاری که ارزش افزوده را به طور جادویی محاسبه کند وجود ندارد. در عوض، سازمان ها نیازمند صفر کردن در اهداف ویژه هستند و آنگاه شناسایی می کنند که کدام مقیاس ها بهتر با اهدافشان مچ می شوند. همه این باید پیش از این که شما درباره محتوا فکر کنید اتفاق بیافتد.


در کنفرانسی که در شیکاگو برگزار می شود، تریز ون رین، مدیر ارتباطات برای امریکا در راه حل های موتورولا، بیان می کند که چگونه ارزیابی روابط عمومی جایگاهی در جهان واقعی می گیرد. در اینجا مروری بر برخی نکات مهم داریم که این مسائل را بحث می کنند:


1. شناسایی/ چینش اهداف اولیه برای تنظیم انتظارات صحیح. مهم نیست که چه برنامه ای یا کمپینی را اجرا می کنید، مهم این است که تمام سطوح شرکت قبل از هر اجرایی، برای همان هدف مشابه توجیه شده و هدف گذاری کرده باشند.


2. نتایج را به سرعت برای نمایش ارزش افزوده ضبط کنید. برای این کار تا انتهای هفته یا ماه های بعد از برنامه با کمپین خودتان صبر نکنید و فکر نکنید که باید نتایج را در انتهای کار مشاهده و گزارش گنید. نتایج اولیه را نشان دهید و آنگاه برای ساخت آنها جهت نمایش ارزش کارتان ادامه دهید.


3. نتایج را با به اشتراک گذاری گسترده به حداکثر برسانید. اگر یک مقاله محصول شما را ترویج می کند و یا به شما راه حلی برای دسترسی به مخاطبان هدف می دهد، عالی است، اما چرا اینجا توقف کنید؟ جویای راه هایی برای به اشتراک گذاری بیشتر آن مقاله باشید.


4. نتایج را با تمرکز بر تاثیر کسب و کار گزارش دهید. زبان تیم فروش و مشتریان را یاد بگیرید و از عبارات مشابه با آنها برای پل زدن استفاده کنید.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا