شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| بحران کنونی ویروس کرونا، سرتاسر رسانه های خبری و ارتباطات برندها را تحت تاثیر خود درآورده است. شرکتها در حال بررسی عملیات کسبوکارشان هستند تا عوامل بقای کسب وکار، کاهش ضررهای مالی و تضمین شغلی کارکنانشان را تعیین کنند.
پیامرسانی شما باید موثق، باورپذیر و معنادار باشد و از لحنی بهره بگیرد که جدیت موضع و تاثیر احتمالی پیشنهاداتتان را منعکس کند.
همدردی، مهربانی و درک خود را نشان دهید. ارتباطات شما باید تاثیرات کووید-19 بر تمامی مخاطبان پیامتان را در نظر بگیرد و منعکس کند. باید با صبر و دقت به مسائل کاری رسیدگی کنید و از طریق ایمیل یا اینترانت، ارتباط مستقیمی را با مخاطبان خود داشته باشید. رسانه های اجتماعی، کانال مناسبی برای ارتباطات اولیه نیستند.
در بیان نحوه کمک رسانی شرکت خود، سنجیده عمل کنید. مطمئن شوید ارتباطاتتان را بهگونهای قلمداد نکنند که انگار به دنبال نشان دادن خود یا کسب اعتبار برای سازمانتان هستید. وقتی عموم جامعه ببینند که یک شرکت متمول، هدیه قابل توجهی را برای نجات جان افراد یا کمک به فقرا اعطا کرده، این حرکت شرکت را معنادار قلمداد میکنند. وقتی این کمک مالی هیچ ارتباطی با منافع شرکت نداشته باشد، عموم جامعه برداشت مثبتی را نسبت به آن نخواهند داشت.
در شرایطی این کمکها را در راستای «مصالح عمومی» قلمداد میکنند که شرکت از مهارت ها، تجهیزات و تخصص خود برای کمک به جامعه بهره بگیرد. این کمک ها میتوانند شامل در اختیار گذاشتن استعدادها و تجهیزات شرکت برای پشتیبانی از نیازهای کارکنان سیستم درمان، نقشآفرینان اصلی در پاسخگویی به بحران، دورکارها، افراد بیکار یا جوامع در معرض خطر باشند که نیازمند غذا، سرپناه، فناوری، ارتباط انسانی و سایر منابع هستند.
|
نظر بدهید