هیچ کس در بدو ورود به کمپین روابط عمومی انتظار شکست ندارد. شما می خواهید ایده های خود را در میان مردم گسترش دهید و کسب و کارتان رشد کند. از دیگر سوی، همیشه این احتمال وجود دارد که ایده های روابط عمومی در ضمن کار مدفون شود.
شما فقط می دانید که این ایده همچون طلاست و در سال های آتی برای شرکت شما موفقیت هایی را به همراه خواهد داشت.
متاسفانه، به هر دلیلی این ایده می تواند به شکست منجر شود. من این را بارها و بارها دیده ام- ایده روابط عمومی که شما فکر می کنید هم در صورتی که ایده دیگری وجود دارد و شما برای آن نمی توانید کاری انجام دهید، از فعالیت باز می ماند.
چرا این اتفاق می افتد؟ دلایلی چند در این خصوص شناخته شده اند. فوق همه آنها درسهایی در خصوص این پدیده وجود دارد که در این نوشتار به آنها اشاره می شود.
چرا گاهی کمپین روابط عمومی جواب نمی دهد؟
این فقط یک پدیده عجیب و غریب در روابط عمومی نیست. این پدیده تقریبا در همه جا رخ می دهد و شما فرصت خلاقیت و اعمال آن را بر یک چیز پیدا می کنید. این تقریبا همانند جهانی است که به برنامه های بزرگی که برای آینده دارید می خندد.
یکی از دلایلی که این پدیده اتفاق می افتد این است که شما از پروژه دور می شوید. برای نمونه اگر شما فقط صفحه فیسبوک را بشناسید، قطعا می توانید از آن بهره های فراوانی ببرید و در عین حال مجبور هستید که وقت زیادی را صرف آن کنید.
شما دائما فکر می کنید که کامل نیستید و این و آن را به روزآمدهایتان اضافه می کنید و این چیزی است که پایانی ندارد. در نهایت کار بیش از اندازه ای برای مشتریان خود انجام می دهید. اگر شما تمام وقت خود را صرف نگارش یادداشت هایتان در وبلاگ کنید- در نهایت به نظر می رسد که شما بر روی آن وسواس دارید، و این از جایی ناشی می شود که شما بر روی یک مساله سخت کار می کنید.
دلیل دیگر این است که شما کمی بیشتر از حد واقعی برای کمپین ارزش قائل می شوید. یک ایده روابط عمومی که شما کاملا در مورد آن نیز مطمئن نیستید احتمالاقادر خواهد بود توسط مشتریان شما شنیده و درک شود. اما کمپینی که شما حقیقتا برای آن سرمایه گذاری و تمرکز کرده اید به دلیل اینکه نتایج مورد نظر کاملا مشخص شده اند، احتمال ندارد که آزادی کمپین نخستین را در رسیدن به اهدافش داشته باشد.
• چه بیاموزیم
در موارد مشابه ممکن است برای شما نیز اتفاق بیافتد. شما آن را درک نمی کنید، که چرا با اینکه شما بر روی یک کمپین تمرکز کرده اید، آن را می بازید. دقیقا متعاقب آن، پست های وبلاگی یا اکانت توییتر نتیجه نمی دهد و شما متعجب می شوید که چرا این اتفاق افتاده است.
آنچه برای اجتناب از این موارد باید در نظر گرفته شود این است که شما باید همیشه در کمپین خود فضایی برای تنفس باقی بگذارید. یعنی تمام چیزها را دقیقا مشخص نکنید. چراکه چیزها دقیقا همانطور که در برنامه نوشته شده اند اتفاق نمی افتند. در واقع آنها به ندرت اتفاق می افتند. وقتی این تغییرات اتفاق می افتند شما باید قادر باشید که با آنها بازی کنید و همگام شوید. در غیر این صورت، ریسک از دست دادن کل کمپین را بپذیرید.
نکته دیگر: شما باید بدانید که هیچ کمپینی کامل و بی خطا نیست. در روابط عمومی هیچ قطعیتی وجود ندارد، کمتر ایده کمپینی وجود دارد که کار را تضمین کند. شما باید همیشه بهترین ایده را ادامه دهید و همیشه نقشه های جایگزین داشته باشید تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.
منبع: http://www.business2community.com/public-relations/campaign-want-work-probably-wont-0860877
|
نظر بدهید