چرا مهارت‌های اجتماعی و کلامی برخی از کارمندان نسل Z کاهش یافته است؟

این مقاله بر اهمیت توجه به این موضوع و یافتن راه‌حل‌هایی برای کمک به نسل Z در غلبه بر این چالش‌ها تأکید می‌کند. با حمایت و منابع مناسب، نسل Z می‌تواند به نیروی کار ارزشمندی تبدیل شود و به طور کامل به پتانسیل خود برسد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || ادوارد سگال، مشارکت‌کننده ارشد Forbes، در گزارشی به بررسی کاهش مهارت‌های اجتماعی و کلامی برخی از کارمندان نسل Z در محل کار می‌پردازد.

کار و یادگیری از راه دور به دلیل شیوع ویروس کرونا، چالش‌هایی را برای نسل Z در محل کار به وجود آورده است. مربیان شغلی، استخدام‌کنندگان اجرایی و کارشناسان رهبری معتقدند که این موضوع می‌تواند مشکلات بیشتری را برای مدیران در هنگام مدیریت این بخش رو به رشد نیروی کار ایجاد کند.

برخی از اعضای نسل Z که برای برقراری ارتباط و تعامل با دیگران به فناوری وابسته هستند، شاهد کاهش مهارت‌های اجتماعی و کلامی خود بوده‌اند.

مطالعه‌ای در کانادا نشان داد که بیش از ۵۰٪ از نسل Z که از راه دور کار می‌کردند یا تحصیل می‌کردند، کاهش مهارت‌های اجتماعی خود را گزارش داده‌اند. ۲۵٪ دیگر نیز افت کیفیت مهارت‌های کلامی خود را ذکر کرده‌اند.

تعاملات حضوری به ویژه برای نسل Z که بسیاری از آنها در دوران همه‌گیری در حال تحصیل بودند، از اهمیت بالایی برخوردار است. پرپلی، یک پلتفرم آموزش آنلاین زبان، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: “در دنیای مجازی، آنها فرصت‌های حیاتی برای توسعه و تمرین مهارت‌های ارتباطی خود از دست داده‌اند.”

کریستین بیرن، مدیر روابط‌عمومی در Looq AI، از طریق ایمیل خاطرنشان کرد: “این فقدان تعامل، بر توانایی آنها برای شرکت در مکالمات چهره به جهره و ایجاد روابط بین فردی تأثیر می‌گذارد.”

شینا میستری، مربی حرفه‌ای و رهبری، از طریق ایمیل گفت: “با وجود تخصص دیجیتالی آنها، من مشاهده کرده‌ام که برخی از کارمندان نسل Z با مهارت‌های کلامی و اجتماعی خاصی دست و پنجه نرم می‌کنند.”

برای مثال، یک کارمند جوان ممکن است در ارائه مجازی مشکلی نداشته باشد، اما در یک جلسه حضوری دچار اضطراب شده و در برقراری تماس چشمی یا بیان واضح افکار خود مشکل داشته باشد.

ارائه و دریافت بازخورد موثر نیز می‌تواند برای برخی از افراد چالش‌برانگیز باشد و منجر به سوء تفاهم در تیم‌ها شود.

اسکات سیلورمن، رئیس بخش غیر اعتباری و خارجی برنامه‌های کالج سانتا مونیکا، از طریق ایمیل گفت: “ما در محل کار و قبل از آن در کالج، شاهد اعتماد کمتر به تعاملات عادی فرد به فرد و بدتر از آن، عدم خودآگاهی از کمبود این مهارت‌ها هستیم.”

فیبی گاوین، مربی رهبری، از طریق ایمیل گفت: “آنها زمان کلیدی رشد خود را به دلیل کووید از دست دادند.” نسل Z “فرصت جذب هنجارهای حرفه‌ای را به روشی که معمولاً در دوره‌های کارآموزی حضوری و مشاغل اولیه شغلی داشتند، پیدا نکرد.”

کارشناسان دلایل مختلفی را برای این کاهش مهارت ها مطرح می کنند:

وابستگی به فناوری: نسل Z به طور فزاینده‌ای برای برقراری ارتباط و تعامل با دیگران به فناوری متکی است، که می‌تواند منجر به کاهش مهارت‌های اجتماعی و کلامی در دنیای واقعی شود.


فقدان تعاملات حضوری: همه‌گیری فرصت‌های حیاتی برای توسعه و تمرین مهارت‌های ارتباطی از طریق تعاملات رو در رو را از بین برده است.


عدم خودآگاهی: بسیاری از افراد نسل Z از کمبود مهارت‌های اجتماعی و کلامی خود آگاه نیستند، که می‌تواند حل این مشکل را دشوارتر کند.

سیلویا جانسون، رئیس روش‌شناسی پلتفرم یادگیری زبان Preply، توصیه‌هایی را برای حمایت رهبران کسب‌وکار از مهارت‌های ارتباطی در محل کار ارائه می‌دهد:

سرمایه‌گذاری در آموزش ارتباطات: نزدیک به ۳۰٪ از کارمندان نسل Z هیچ آموزشی برای بهبود مهارت‌های ارتباطی خود ندیده‌اند. کارفرمایان باید در برنامه‌های آموزشی جامع ارتباطی که هم مهارت‌های کلامی و هم غیرکلامی را پوشش می‌دهد، سرمایه‌گذاری کنند.


ترویج ارتباطات باز: ایجاد فرهنگ محل کار که ارتباطات باز و بازخورد را ترویج می‌کند ضروری است. برنامه‌های مربیگری می‌تواند به‌ویژه سودمند باشد و کارمندان کم‌تجربه را با افراد حرفه‌ای که می‌توانند آنها را در توسعه مهارت‌های ارتباطی خود راهنمایی کنند، جفت می‌کند.


فراهم کردن فرصت‌هایی برای تمرین: به کارکنان باید فرصت تمرین داده شود. اینها می‌تواند به شکل فعالیت‌های تیم‌سازی، کارگاه‌ها یا روزهای دوره‌ای در دفتر باشد که **ارتباط رو در رو و ایجاد رابطه را تقویت کند.
 

فراهم کردن فرصت‌های تمرین: ایجاد فرصت‌هایی برای کارکنان تا مهارت‌های ارتباطی خود را از طریق فعالیت‌های تیمی، کارگاه‌ها و غیره تمرین کنند.


استفاده از مدل کار ترکیبی: ارائه گزینه‌های کاری حضوری و از راه دور به کارکنان برای بهره‌مندی از مزایای هر دو محیط به نسل Z کمک کنند تا مهارت‌های اجتماعی و کلامی خود را ارتقا دهند و در محل کار موفق‌تر شوند.

در نهایت، این مقاله بر اهمیت توجه به این موضوع و یافتن راه‌حل‌هایی برای کمک به نسل Z در غلبه بر این چالش‌ها تأکید می‌کند. با حمایت و منابع مناسب، نسل Z می‌تواند به نیروی کار ارزشمندی تبدیل شود و به طور کامل به پتانسیل خود برسد.

 

منبع انگلیسی: فوربز

منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

 

https://telegram.me/sharaPR