چرا دسترسی به وب سایت برای اعتبار دیجیتال مشتری بسیار مهم است

اولویت بندی دسترسی به وب نیز فرصتی عالی برای تولید روابط عمومی مثبت است. امروزه مصرف کنندگان به طور فزاینده ای محور ارزش ها هستند و شرکتی که به دسترسی همه تأکید دارد، مطمئناً تأثیری مثبت خواهد گذاشت.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)||نویسنده| لوکاس میلر |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| علیرغم اینکه دسترسی به وب مسئله مهمی برای صاحبان وب سایت است، اما به طور گسترده ای مورد غفلت و سوء تفاهم قرار می گیرد.


دسترسی به وب به افرادی که دسترسی به اینترنت دارند، اشاره نمی کند، هر چند که این امر به خودی خود مهم است. در عوض، دسترسی به وب ایده ای برای اطمینان از این است که افراد دارای معلولیت می توانند از یک وبسایت و ویژگی های آن به طور کامل استفاده کنند.


دسترسی به وب ناشی از قانون آمریکا برای افراد دارای ناتوانی جسمی_حرکتی در سال ۱۹۹۰ (ADA) است که به طور خاص تبعیض نسبت به افراد معلول را منع می کند. این حمایت ها در همه موارد از مدارس و مشاغل گرفته تا حمل و نقل اعمال می شود و زندگی روزمره برای میلیون ها انسان در سراسر کشور را بهبود داده است.


با تبدیل شدن اینترنت به بخش مهمی از فرهنگ ما، طبیعی است که یک چنین حمایت هایی باید به کار برده شود تا دنیای دیجیتال فراگیرتر بشود.


اگرچه وزارت دادگستری دستورالعمل های رسمی را منتشر نکرده است، اما استفاده از ADA در وب سایت ها چیز جدیدی نیست. وزارت دادگستری در نامه ای در سال ۲۰۱۸ خاطرنشان کرد که “برای اولین بار تفسیر خود را مبنی بر استفاده از ADA در وب سایتهای اقامتی عمومی بیش از ۲۰ سال پیش بیان کرده است.” که همه توسعه دهندگان محتوای وب باید از آنها پیروی کنند.


به همین دلیل شرکت ها باید از دسترسی وب سایت خود اطمینان حاصل کنند. متخصصان روابط عمومی باید اطمینان حاصل کنند که مشتریان آنها نه تنها برای جلوگیری از تبلیغات نامناسب، بلکه به منظور تقویت شهرت دیجیتالی خود به این دستورالعمل ها پایبند هستند.


حقوق برابر و دسترسی برابر مسئله مهمی است. اگرچه دسترسی به وب به لحاظ تاریخی نسبت به سایر موضوعات مورد توجه چندانی قرار نگرفته است، اما رویدادهای اخیر کمک کرده اند تا این موضوع مورد توجه قرار گیرد.


گرفتاری های قانونی و سایر خطرات
گال ویزل مدیر اجرایی شرکت accessiBe که ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کرد تا قابلیت دسترسی به وب سایت برای مارک ها به صورت خودکار عمل کند، در یک پست وبلاگ اخیر خود نوشت: «پرونده های دادخواستی در سراسر کشور در حال تشکیل شدن هستند. دادخواستهای مربوط به دسترسی به وب ADA فقط در مدت یک سال ۱۸۳ درصد افزایش یافته است و از ۸۱۴ پرونده در سال ۲۰۱۷ به ۲،۲۸۵ پرونده در سال ۲۰۱۸ رسیده است.”


دومینو بزرگترین مارکی است که اخیراً از نظر دسترسی به وب گیر افتاده است. همانطور که توسط CNBC گزارش شده، گیلرمو رابلز که یک نابینا است، در سال ۲۰۱۶ از شرکت پیتزا شکایت کرد زیرا وب سایت مارک تجاری و برنامه تلفن همراه با نرم افزار خواندن صفحه نمایش وی ناسازگار بود. در نتیجه او نتوانسته بود پیتزا سفارش دهد.


این از دیدگاه روابط عمومی بد است، اما پاسخ دومینو فقط اوضاع را بدتر کرده است. این شرکت اخیراً به دنبال این استدلال است که ADA در مورد دنیای دیجیتال صدق نمی کند و پرونده را به دیوان عالی کشور منتقل کرده است. عدم همدردی این شرکت باعث می شود تا به سختی بتواند به درک عمومی از این برند کمک کند.


گرچه موضع دومینو حمایت هایی را از افراد دیگر در صنعت خود دریافت کرد، اما پاسخ کلی مردم منفی بوده است. پست های معمولی در توییتر با اظهار نظرات منفی پر می شوند و خاطرنشان می کنند ۳۸،۰۰۰ دلار برای دسترسی به وب سایت دومینو ارزان تر از لابی کردن در دادگاه عالی خواهد بود. نکته قابل توجه اینکه دومینو به این توییت ها پاسخ نداده است.


پرونده دومینو تنها قسمت کوچکی از این مشکل بزرگ است. بسیاری از SMB ها اثرات دادرسی مشابه را احساس می کنند زیرا وب سایت های آنها استانداردهای دسترسی را رعایت نمی کنند. برخی منتقدان حتی این موج از دادخواهی را “اخاذی قانونی” خوانده اند. برخی دیگر دعاوی را کار فعال مهمی می دانند تا وب برای همه برابر شود.

 


فرصتی برای مزایای روابط عمومی
اگرچه جلوگیری از دادخواستها و مطبوعات منفی مطمئناً اولویت اصلی هر مشتری روابط عمومی است، اما دسترسی به وب تنها برای جلوگیری از نتایج بد نیست. همچنین می تواند باعث افزایش چشمگیر برندهای تجاری شما نیز شود.


برای خرده فروشان، عدم دسترسی به وب سایت فرصتی برای درآمد از دست رفته است. نظرسنجی Click Away Pound گزارش داد که تنها در سال ۲۰۱۶ خرده فروشان در انگلستان حدود ۱۵.۵ میلیارد دلار از درآمد خود را به دلیل موانع مصنوعی مبتنی بر اینکه افراد نیاز دارند تا دسترسی ویژه ای به مطالب خود داشته باشند را از دست داده اند.


بسیاری از شیوه هایی که باعث بهبود دسترسی می شوند نیز می توانند به تجربه بهتری برای همه شوند. زیرنویس های موجود در فیلم ها یا رونوشت های محتوای صوتی، دسترسی را برای ناشنوایان فراهم می کند، اما این شیوه ها همچنین دسترسی به محتوای بی صدا را برای شخصی که نیاز به این نوع دسترسی در سایت دارد را نیز راحت تر می کند.


برجسته کردن موارد مثبت
اولویت بندی دسترسی به وب نیز فرصتی عالی برای تولید روابط عمومی مثبت است. امروزه مصرف کنندگان به طور فزاینده ای محور ارزش ها هستند و شرکتی که به دسترسی همه تأکید دارد، مطمئناً تأثیری مثبت خواهد گذاشت.


همانطور که فوربس گزارش کرده است، ۵۲ درصد از “بزرگسالان آنلاین” در ایالات متحده ارزش یک شرکت را هنگام خرید می دانند. این نرخ در بین هزاران نفر حتی بالاتر است، به طوری که تقریباً از هر ۱۰ نفر، هفت نفر این استاندارد ها را به عنوان بخشی از تصمیم خرید خود در نظر می گیرند.


مطمئنا اولویت بندی دسترسی به مشتریان کمک می کند تا از توجه روابط عمومی منفی که در حال حاضر روی دومینو تمرکز می شود، جلوگیری شود، اما این امر می تواند تأثیر مستقیمی بر سود آنها داشته باشد.


از اینکه کلیه مطالب وب برای معلولین به درستی قابل دسترسی است، اطمینان حاصل کنید و این تعهد را از طریق بیانیه دستیابی و سازمانهایی که می توانند به خوبی در خدمت مشتریان بالقوه شما باشند، برجسته کنید.


منبع:  https://www.publicrelationstoday.com
۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)