چرا درک استراتژی برای ارتباطات آینده بسیار مهم است

برخی ارتباطات استراتژیک را زاییده زیرکی تجاری و توانایی پیوند دادن ارتباطات به نتیجه نهایی می دانند. دیگران آن را یک اقدام پیشگیرانه می دانند که در آن مدیریت بحران و روابط رسانه ای تلاش می‌کنند تا در برابر تغییرات و نگرانی های آتی بازار قرار گیرند.

 از نظر بیل هیمن، مدیر عامل شرکت Heyman Associates، اصطلاح «استراتژیک» تقریباً بیشتر نشان‌دهنده یک ناامنی در صنعت است و کاری را که رهبران کسب‌وکار انجام می‌دهند جدی گرفته نمی‌شود. بحث در مورد ارزش واقعی ارتباطات برای رهبران تجاری امروزی، موضوع پنل اخیری بود که توسط دانشگاه کلمبیا برای دانشجویان و فارغ التحصیلان صنعت برگزار کرد.

برخی ارتباطات استراتژیک را زاییده زیرکی تجاری و توانایی پیوند دادن ارتباطات به نتیجه نهایی می دانند. دیگران آن را یک اقدام پیشگیرانه می دانند که در آن بخش های مدیریت بحران و روابط رسانه ای تلاش می‌کنند تا در برابر تغییرات و نگرانی های آتی بازار قرار گیرند.

چیزی که همه می‌توانند در مورد آن توافق داشته باشند: نقش ارتباطات هرگز مهمتر یا ارزشمندتر نبوده است.

دایان شوارتز، مدیر عامل Ragan Communications که در این پنل نیز شرکت داشت، گفت: «نقش ارتباطی ارتقا یافته است. “در دو سال گذشته 10 سال پیشرفت داشته است.”

با این حال، اگر ارتباطات نتوانند درک عمیقی از تجارت خود نشان دهند، این پیشرفت حفظ نخواهد شد. شوارتز می‌گوید: «ارتباط‌کنندگان باید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند، اعتقاد بیشتری داشته باشند و مهم‌تر از همه، هوش تجاری داشته باشند.”

پس چگونه ارتباط‌گران می‌توانند از داشتن صدایی در سازمان خود اطمینان حاصل کنند؟ به گفته شوارتز، همه چیز در مورد ایجاد شراکت است.

به جای اینکه نگران این باشید که به چه کسی گزارش می‌دهید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید قابلیت های خود را افزایش دهید. اگر به منابع انسانی یا بازاریابی گزارش دهید، همچنان به شرکای دیگر در زمینه فناوری اطلاعات، امور مالی، روابط با سرمایه گذاران و موارد دیگر نیاز خواهید داشت.

توصیه رایان این است که روی ارائه نتایج تمرکز کنید. او می‌گوید: «این به درک کسب‌وکار و توانایی ارائه مشاوره و راهنمایی بسیار خوب و صحیح برمی‌گردد.

هیمن موافق است، اگر مدیر عامل هستید، برایتان مهم نیست که چه نوع راه حلی است – شما فقط یک راه حل می خواهید.

این پنل همچنین شایستگی هایی را که شرکت ها در یک رهبر ارتباطی بالقوه به دنبال آن هستند مورد بحث قرار داد. این سوالی است که بحث های زیادی را در صنعت برانگیخته است و موضوع نظرسنجی آینده از Ragan Communications و Harris Polls است.

رایان می گوید: «یک مهارتی که هرگز نمی‌توانید از دست بدهید نوشتن است. هنوز باید بتوانید بنشینید و بنویسید. با این حال، در بالای اصول ارتباط، توانایی پردازش و درک داده هاست.

هیمن می گوید: «شما باید آنچه را که نمی دانید بدانید. شما باید اعتماد به نفس داشته باشید که در مورد چیزهایی که نمی دانید سؤال بپرسید، حتی زمانی که پاسخ آن را ندارید.»

اعتماد به نفس یک نیاز بزرگ است که شاغلان صنعت روابط‌عمومی باید آن را تقویت کنند.

رایان می گوید: «کنجکاوی در مرکز قرار دارد. این چیزی است که یک ارتباط‌گر را وادار می‌کند تا در مورد تجارت خود بیاموزد، با همکاران ارتباط برقرار کند.

به نظر شما مهمترین مهارت برای افراد ارتباطی فردا چیست؟


 

نوشته: تد کیترمن

منبع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
5 نوامبر 2021