شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| به نظر می رسد که سوپر بول (Super Bowl)، هر سال نسبت به سال قبل تغییراتی در خود ایجاد می کند. ناگفته نماند که این رویداد همیشه و هر سال در نمایش بین دو نیمه، میزبان افراد مشهور و سلبریتی ها بوده است.
در گذشته، افراد مشهوری چون بیانسه، کریس مارتین، جنیفر لوپز، شکیرا، جانت جکسون، کیتی پری، برونو مارس و بسیاری دیگر در آن حضور داشتند. البته نمایش بین دو نیمه سال 2022 با حضور مری جی بلیج، فیفتی سنت، دکتر دره (Dr. Dre)، اسنوپ داگ، کندریک لامار و امینم، در صدر قرار دارد.
علاوه بر اینها، سوپر بول سابقه ای طولانی در معرفی و نمایش برخی از به یاد ماندنی ترین تبلیغات تاریخ آمریکا دارد. به عنوان مثال، چه کسی می تواند تیموتی شالامه را در سوپر بول سال 2021 که برای تبلیغ کادیلاک به شکل ادوارد دست قیچی ظاهر شده بود، فراموش کند؟
این واضح و آشکار است که تبلیغات سوپربول کاملا متفاوت و جذاب است اما آیا واقعا باید اینقدر گران باشد؟
شاید باورش سخت باشد اما کسب وکار تبلیغاتی سوپر بول بیش از 50 سال سابقه دارد. سوپر بول بعد از اولین مسابقه خود در سال 1967، شروع به تبلیغات کرد. در آن زمان هم NBC و هم CBS بازی را پخش می کردند و این شبکه ها در آن زمان برای یک تبلیغ 60 ثانیه ای، به ترتیب 75000 دلار و 85000 دلار دریافت می کردند.
به جرات می توان گفت که نرخ تبلیغات سوپربول از سال 1967 به شدت افزایش یافته است. در واقع، تا سال 1995، هزینه این تبلیغات چیزی فراتر از 1 میلیون دلار بود. بر اساس گزارش NBC، تا سال 2015 نرخ یک تبلیغ 30 ثانیه ای به 4.25 میلیون دلار افزایش یافت و این رقم سال به سال افزایش یافت تا اینکه در سال 2021 به 5.6 میلیون دلار رسید.
نرخ تبلیغات سوپر بول بیشتر از سایر رویدادها است، زیرا افراد زیادی این تبلیغات را می بینند حتی اگر تبلیغات فقط برای 30 یا 60 ثانیه پخش شوند. بر اساس برآوردها، حداقل 91.63 میلیون نفر، بازی بین تمپا بی باکانیرز (Tampa Bay Buccaneers) و کانزاس سیتی چیفز در سال 2021 را تماشا کردند.
با توجه به پخش این رویداد در رسانه های دیجیتال، پیش بینی می شود که تعداد بینندگان این تبلیغات به 102.1 میلیون برسد. این امر، سوپر بول را به یکی از پربیننده ترین رویدادهای سال تبدیل کرده است.
منبع: iranjavan
نظر بدهید