شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| اطلاعیه مطبوعاتی، مانند هر چیز دیگر در زندگی، در دنیای بازاریابی و روابطعمومی پیشرفت کرده است.
طبق گزارش سال 2019 سیژن، 65 درصد روزنامه نگاران باور دارند معیارهای مخاطبان، نحوه ارزیابی داستان ها را تغییر داده اند. روزنامه نگاران همچنان برای مطالب خاص برای مخاطبان خود به متخصصان روابط عمومی نگاه می کنند و این رابطه از گذشته ارزشمندتر شده است.
علاوه بر روزنامه نگاران، مصرف کنندگان از طریق توزیع کنندگان آنلاین مستقیما به اطلاعیه مطبوعاتی دسترسی دارند. کلید اینکه به چشم روزنامه نگاران و مصرف کنندگان بیایید، این است که بر توزیع اطلاعیه مطبوعاتی خوش ساخت که به وضوح موضوعی مهم و خاص را تبلیغ می کنند بپردازید.
این 5 دلیل نشان می دهد که انتشار اطلاعیه مطبوعاتی برای هر فن بازاریابی و روابط عمومی سودمند است:
1. با رسانه ارتباط برقرار کنید. روزنامه نگاران منابع کمتری دارند و مشارکت آن ها با متخصصان روابط عمومی منبعی ارزشمند است. 71 درصد خبرنگاران به بیانیه های مطبوعاتی و اخبار به عنوان منبع اصلی خود رجوع می کنند.
2. برای کسب و کار خود اعتبار جمع کنید. رسانه ها و مصرف کنندگان به اطلاعیه مطبوعاتی به عنوان منابع قابل اعتماد داده ها و اطلاعات نگاه می کنند. گزارش ویژه ی سال 2019 Edelman Trust Barometer طی تحقیقی که از هشت کشور برآمده است نشان می دهد اکثر مشتریان می گویند اعتماد به برند برای خرید ضروری است.
توزیع مداوم اطلاعیه مطبوعاتی دقیق با روزنامه نگاران و مشتریان فعلی و بالقوه اعتمادسازی کنید. این به خصوص برای استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک در حال رشد مهم است که درباره ی آن ها حرف های خوب زده شود.
3. ترافیک SEO ایجاد کنید. اطلاعیه مطبوعاتی که خوب نوشته شده است از SEO برای الگوریتم های جستجو استفاده می کند و به موتورهای جستجو اجازه می دهد که اطلاعیه مطبوعاتی شما را پیدا کرده، مطابقت دهند و رتبه بندی کنند. در گوگل 63000 جستجو در ثانیه انجام می شود. داشتن رتبه بالا در گوگل و سایر موتورهای جستجو شما را در معرض دید مشتریان فعلی و آینده قرار خواهد داد.
4. مشتری را درگیر کنید. قبلا فقط روزنامه نگاران می توانستند به اطلاعیه مطبوعاتی دسترسی مستقیم داشته باشند. اکنون از طریق روزنامه نگاران آنلاین خبر و افزایش رسانه های اجتماعی مشتری ها، خودشان، به اطلاعیه مطبوعاتی دسترسی مستقیم دارند.
بر اساس گزارش Hootsuite توئیت هایی که شامل ویدئو می شوند 10 برابر بیشتر مردم را درگیر می کنند پس اطمینان حاصل کنید که از عکس، ویدئو و اینفوگرافیک استفاده کنید تا به ارزش اطلاعیه مطبوعاتی خود اضافه کرده و درگیری مصرف کنندگان و رسانه را با مطلب افزایش دهید.
5. نمونه کار ایجاد کنید. محتوا پادشاه است. برای در ارتباط ماندن با روزنامه نگاران و مصرف کندگان باید محتوایی تولید کنید که به آن علاقه دارند.
مترجم: حنانه باقریان
منبع: :www.cision.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید