شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– قنبری ،دکترای مدیریت منابع انسانی مهمترین چالش جایگاه روابط عمومی ها در دنیای امروز را بد بینی مردم یا نا آشنایی آنان به این جایگاه دانست و تصریح کرد: این در حالی است که اکثر کسانی که در این جایگاه مشغول فعالیت هستند متخصص در این رشته نیستند.
به گزارش شارا، وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه جایگاه روابط عمومی ها هنوز به طور جدی مشخص نشده است و با توجه به اینکه روابط عمومی، علمی انسانی و به نوعی مهارت اجتماعی و قلب یک مجموعه و سازمان به شمار می رود چه راهکارهایی برای ارتقا این دانش می توان در نظر گرفت؟ گفت: اولین کاری که ضرورت دارد توجه شود، تشکیل همایش ها، کارگاهها برای آگاهی دهی به دست اندرکاران سازمان ها، ادارات، شرکت ها است تا به اهمیت و فایده مندی این بخش از سازمان و نگاه علمی و عملی آشنا شوند.
وی افزود: دنیای امروز، دنیای پیشرفت، رقابت، اعتماد سازی ،متقاعد سازی، یافتن یاران همراه و … است و نوک پیکان این توانمندی، روابط عمومی ها هستند.
قنبری ادامه داد: می توان با یک جمله معروف این مساله را شفاف تر کرد اینکه آنچه باعث موفقیت می گرد، زود مطلع شدن، زود تصمیم گرفتن و زود عمل کردن است و اگر به دست اندرکاران روابط عمومی این باور را از طریق آموزش ارائه دهیم، جایگاه روابط عمومی باور و تثبیت می شود. و
ی در پایان گفت: طرح سئوال و برگزاری مسابقات هم به نوعی مشوق برای ارتقا جایگاه روابط عمومی ها است.
منبع خبر: سایت خبری شعار سال
|
نظر بدهید