پیش بینی های سال 2021: نگاهی به آنچه برای صنعت روابط عمومی در انتظار است

همچنان که وارد سال 2021 می شویم، سراسر جهان مخصوصا متخصصان ارتباطات با تغییرات چشمگیری مواجه می شوند. ما باید انتظار چه اتفاق جدیدی را داشته باشیم؟

در این قسمت به پیش یینی اتفاقات سال 2021 می پردازیم:

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| برای همه ما سال 2020 مثل هیچ سالی نبود. همه گیری کووید-19 و شرایط بد سیاسی و اجتماعی منجر به بروز مشکلات جدیدتری شد. بنابراین، سال آینده چطور خواهد بود؟ بیایید ابتدا به چند اقدام بزرگ اشاره کنیم:


• با توزیع سراسری واکسن کووید-19، رکود متوقف می شود، ثبات بازمی گردد، شرایط اقتصادی بهبود می یابد. کسب و کارهای بیشتری راه اندازی می شوند که به سود کسب و کارها و مشاغل خواهد بود.


• مشخص است که امسال بیشتر بر دورکاری تاکید شده، انتظار می رود رویدادهای مجازی و سایر همکاری ها به طور مجازی همچنان ادامه داشته باشد.


• یکی دیگر از اتفاقات بزرگ پیش بینی رئیس جمهور 4 سال آینده ایالات متحده است. به طور کلی، با همه گیری کرونا و شرایط اقتصادی که موقتا ایجاد شده، در بلندمدت گسترش Obamacare و پیوستن به اتحادیه های خارجی پیش بینی می شود.


همچنان که وارد سال 2021 می شویم، سراسر جهان مخصوصا متخصصان ارتباطات با تغییرات چشمگیری مواجه می شوند. ما باید انتظار چه اتفاق جدیدی را داشته باشیم؟


در این قسمت به پیش یینی اتفاقات سال 2021 می پردازیم:


اعتبار شرکت به عنوان یک معیار اصلی موفقیت


در طول این دوران از هم گسیختگی و عدم اطمینان، مفهوم ارزش در شرکت ها و فعالیت های تجاری بیش از هر زمان دیگری مهم شده است. انتظار می رود روابط‌عمومی تمرکز خود را به سمت ارتباطات مبتنی بر ارزش، از جمله مبحث بهداشت و ایمنی سوق دهد و اعتبار شرکت ها به عنوان یک معیار اصلی موفقیت، در مرحله اول قرار گیرد.


افزایش تمرکز بر ارتباطات داخلی


با برگشت شرکت ها به “وضعیت عادی جدید”، دورکاری همچنان ادامه دارد و همه کارهایی که انجام می دهیم به صورت دیجیتالی می شوند. حفظ نیروی کار به صورت دورکاری چالش جدیدی است که به مشارکت بی سابقه ارتباطات شرکتی نیاز دارد. انعطاف پذیری، ارتباطات شفاف و اقدامات مبتنی بر DEI (تنوع، برابری و شمول) اهمیت بیشتری خواهند یافت.


تمرکز بر ارتباطات مجازی


در سال 2020 ثابت شد که رویدادهای مجازی و ارتباطات اینترنتی به اندازه ارتباطات حضوری و سنتی موثر و کارآمد هستندد. همچنان که شرکت ها به این روند ادامه خواهد داد، خلاقیت و نوآوری در ارتباطات کارکنان و مشتریان بیشتر خواهد شد، به طوری که رویدادها و برنامه ها به صورت ترکیبی مجازی و فیزیکی برگزار خواهند شد.

تلفیق روابط عمومی و بازاریابی محتوا


بازاریابی محتوا یک روش اثبات شده برای عبور از سر و صداست، به شرطی که محتوای آن بسیار دیده شود. به همین دلیل بازاریابی محتوا به روابط عمومی نیاز دارد. در حالی که همچنان به عنوان ابزاری کارآمد برای تیم های روابط عمومی و بازاریابی در حال رشد و توسعه است، اما مسئول بازاریابی محتوا همچنان مورد توجه بسیاری از شرکت ها قرار خواهد گرفت. یک نکته واضح این است: روابط عمومی و بازاریابی محتوا در کنار هم قدرتمند هستند که به برندها این امکان را می دهند که داستان های خود را به دست خبرنگاران، اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان برسانند.


سطح جدیدی از ارتباطات داده محور


تا زمانی که اقتصاد علائم بهبودی پایدار را نشان ندهد، ما همچنان شاهد بودجه محدودی برای مشاغل و مصرف کنندگان خواهیم بود. اطمینان از مرتبط بودن برند در حین دستیابی به اهداف تجاری خود، بر سطح جدیدی از ارتباطات داده محور تاکید دارد. اقدامات روابط عمومی با تمرکز بر کیفیت محتوا و ابزارهای تجزیه و تحلیل پیشرفته به تصمیم گیری استراتژیک در حوزه سرمایه گذاری کمک می کنند. این معیار جدید به عنوان روشی برای سنجش اثربخشی روابط عمومی شناخته می شود و روابط عمومی را به گره می زند.


تأکید بر آهنگ پیام


تیم های بازاریابی و ارتباطات بیشتر بر روی آهنگ پیام رسانی به مردم و مطبوعات تمرکز خواهند کرد. استفاده از این اطلاعات برای ارزیابی اینکه پیام ها قبل از آموزش به کاربران تا چه حد اثربخش بوده، برای متخصصان ارتباطات اهمیت ویژه ای دارد. این ویژگی به تیم های روابط عمومی کمک می کند تا آگاهی، علاقه، اقدامات مورد نظر و ایجاد تمایز بازار را افزایش دهند.


رشد روابط عمومی داخلی


وقتی صحبت از ارتباطات می شود، هیچ کس بیش از افرادی که در آن حوزه کار می کنند نمی تواند فرهنگ و محصولات شرکت را درک کند. همچنین موضوع پاسخ در زمان واقعی و توانایی تمرکز کامل بر نیازهای داخلی شرکت مطرح می شود. از آنجا که فناوری های پیشرفته تر این موضوع را عملی می کنند، و مدیریت ارتباطات در سراسر بازاریابی، روابط عمومی و تیم های اجتماعی نیاز به یکپارچگی بیشتری دارند، شرکت ها به فعالیت های روابط عمومی داخلی ادامه خواهند داد.

 

نویسنده: Dan Beltramo

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

December 16, 2020