شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، چند سالی که تمام هم�’ و غمم تدوین مجوعه دایره المعارف روابط عومومی ایران بود همه ساعات و لحظات و روز شب سال و ماهم را به خود اختصاص داده بود در مسیر مطالعاتم ، مجلات و رسانه های تخصصی روابط عمومی را مطالعه می کردم تا در ماهنامه روابط عمومی 31 مرداد سال 1383 ارگان انجمن روابط عمومی ایران مطلبی را از اقا سید علی محمد رفیعی هنرمند ، خوشنویس ، موسیقی دان ، مؤلف و مترجم و کارشناس برتر روابط عمومی ملاحظه کردم و چندین بار با دقت خواندم عنوانش نظام جامعه روابط عمومی از پنداشت تا واقعیت بود و زحمت گفتگو را خانم پروین قویدل انجام داده بود گفتگوی مختصر ایشان مرا بر آن داشت که به تبع مقرون و همسان بودن دغدغه ام با دغدغه ایشان به عنوان یک طلبه روابط عمومی پیگیر مطلب باشد . از آنحا که جرقه ذهنیشان در طرح موضوع قابل تقدیر و تحسین می باشد ضمن تشکر از این برادر فرزانه و علاقه مند به مسایل روابط عمومی آن هم از این ردیف موضوعات که بسیار با اهمیت نیز می باشد مخاطب بنده همه علاقمندان . دلسوزان پیش کسوتان استادان ـ مدیران ـ صاحب نظران . کارگزاران و کارشناسان دانش پژوهان . مدیران موسسات و انجمن های تخصصی روابط عمومی بویژه عزیزانی که دغدغه ثبات ـ قوام ـ تعالی و توسعه و پیشرفت روابط عمومی ها را در جمهوری اسلامی ایران دارند باشد مطلب اول این است که نظام جامعه روابط عمومی ایران را که بمثابه سازمان نظام مهندس روابط عمومی می باشد کم کیف اهمیت موضوع چگونگی تشکیل آن نیاز مند به یک لجنه و گروه قوی علاقمند از خانواده بزرگ روابط عمومی ایران می باشد
که باهم و در کنار هم در قالب یک اطاق فکر برای تحقق امر بشینند و به تحقق آن اقدام نمایند آری مخاطب من همه آحاد روابط عمومی هاست از صدر تا …..
اما در بادی امر سخنم با انجمن روابط عمومی ایران ، انجمن مختصصان روابط عمومی ، موسسه کار گزار روابط عمومی ، موسسه آرمان روابط عمومی و همه تشکل های صنفی روابط عمومی است . بیائید در کنار هم دست در دست هم دلها با هم نگاه ها به هم فکر و اندیشه ها . قلم و نوشته ها را به یک سو یک هدف بکار بگیریم و آن تعالی روابط عمومی ها در این سرزمین پاک اهواریی که شمیم اهلبیت عصمت و طهارت مشام جان ها را معط�’ر می سازد . باشد
اما نظام جامعه روابط عمومی ایران می تواند مجموعه ای از قوانین و مقررات و آیین نامه ها استاندارد ها و تشکیل های جامعه روابط عمومی حرفه ای که در جهت رسیدن به اهداف عالی تدوین و به اجرا گذاشته شود که هم مولد ثروت و رفاه و هنر برای اعضای آن عمومی در سطح ملی و ایجاد بستری برای رقابت های ملی و بین المللی شود برای تحقق نظام جامعه روابط عمومی ایران می بایست تماس انجمن ها و موسسات تخصصی حوزه روابط عمومی در کشور با هر ایده و اندیشه و سلیقه سیاسی که دارند در کنار هم قرار گیرند و قانون معینی را تدوین و به تصویب مجاری قانونی برسانند و در اولین قدم و سوزان جامعه روابط عمومی تشکیل جلسات مقدماتی را برای شکل گیری نطفه اطاف فکر برای تحقق امر اقدام نمایند که در این لجنه و اطاف فکر مسایل زیر بررسی گردد
ـ تهیه آیین نامه های اجرایی قانون نظام جامعه روابط عمومی ایران این جامعه می تواند موارد زیر را انجام دهد
ـ تعیین صلاحیت ها و صدور پروانه
ـ کنترل کیفی فعالیت ها و کار هایی که انجام می شود
ـ تعریف استاندارد ها
ـ مدیریت فرایند و ارزیابی و اثر بخشی ها
ـ دایجاد و کنترل امور و ارزیابی نو آوری ها و خلاقیت ها ارائه خدمات
ـ تولید محتوا ـ بومی سازی و مهندسی روابط عمومی
ـ کمک به ارتقاء توانمندها
ـ مشارکت در امر ارزشیابی ها و تعیین صلاحیت ها
ـ ظرفیت ها و اشتغال به کار
ـ دفاع از حقوق و حیثیت حرفه ای اعضا
ـ ارتقا دانش علمی از طریق ایجاد پایگاه های علمی آموزش و انتشارات
ـ برنامه ریزی در جهت تقویت و توسعه فرهنگ و ارزشهای اخلاقی در روابط عمومی
ـ این نظام جامعه روابط عمومی بعنوان ساز های غیره دولتی در جهت تحقق اهداف عالی تلقی شود به امید استقبال عزیزان و تحقق آن انشالله
|
نظر بدهید