شارا– همه روزهای سال، روز روابط عمومی است و گستره فعالیت های این نهاد شب و روز نمی شناسد. چه شب هایی که فردایش همایشی در راه است، شرکت در نمایشگاهی است، قرار بر ماندن در چاپخانه ای است ویا برنامه ای که روابط عمومی پیش قراول آن است. خلاصه همه روز و شب ها متعلق به روابط عمومی است. اما هر سال که خورشید بیست و هفتمین روز از اردیبهشت ماه طلوع می کند، پرتوافکنی اش گرمابخش دل های اهالی خانواده بزرگی است که متولیان عرصه ارتباط میان عموم مردم با نهادها و سازمان ها هستند. انسان هایی بی مدعا که به واسطه شغل و حرفه ای که بر عهده دارند در خدمت انسان های دیگرند و تعابیر و توصیفاتی که برای این نهاد، مانند گوش و چشم و زبان و آیینه و پل ارتباطی، و یا بازوی مدیران و افسران ارتباط، شده است، همگی گویای پتانسیل ها و توانمندی های این هنر – صنعت است.
این روز، فرصت ارزشمندی است تا با پاسداشت حرمت و جایگاه علم و هنر روابط عمومی – به ویژه در سالی که مزین به شعار حماسه سیاسی حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری است – با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم، آنان را در تحقق این شعار و منویات معظم له مشارکت داده و با فراهم آوردن بسترهای مناسب و آگاهی رسانی به مردم، از پیشرفت ها و موفقیت های مجموعه نظام، سایه امنیت اقتصادی را در افکار عمومی گسترش دهیم.
موسسه کارگزار روابط عمومی اعتقاد دارد اختصاص یک روز در تقویم رسمی کشور به روابط عمومی، نشانگر توجه مسئولان به جایگاه و اثرگذاری نهاد روابط عمومی است و اینک پس از چند سال از آغاز این رویداد مبارک، می توانند با تکیه بر هویت فلسفی و تاسیسی خود، تاثیرگذاری بیشتری در ارتباطات اجتماعی داشته باشند، چرا که اعتقاد داریم کارآمدی روابط عمومی در پرتو هویت یابی حقیقی آن امکان پذیر است.
نیک می دانیم که به مقصد رساندن بار گران مسئولیت روابط عمومی، نه تنها در ایران ، بلکه در هیچ جای جهان به تنهایی از عهده دولت ها و مسئولان دولتی روابط عمومی بر نمی آید. کارآمدی روابط عمومی ها در گرو تعامل بیشتر با بخش های غیردولتی فعال دراین عرصه و هم افزایی توانمندی ها است.
روز ملی ارتباطات و روابط عمومی می تواند محملی مناسب در راستای اعتلای هر چه بیشتر نام و جایگاه روابط عمومی ایران باشد. موسسه کارگزار روابط عمومی پس از سال ها تلاش و فعالیت در این عرصه و در آستانه پنجمین سال گرامیداشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، بنا دارد در سال پیش رو ، با طراحی و اجرای برنامه های علمی و تخصصی داخلی و برون مرزی و با وفاق و یکدلی تمامی دست اندرکاران این حوزه، چون گذشته در تعمیق و گسترش جایگاه روابط عمومی کشور به ایفای نقش بپردازد و امید دارد با کمک و یاری خانواده بزرگ روابط عمومی، حلاوت تلاش در صحنه خدمت و پاسداری را چشیده و در
سایه سار حاصل از امنیت اقتصادی، آبادانی و سربلندی کشور برای فردایی بهتر، بیاساییم.
به امید آن روز . انشاءا…
موسسه کارگزار روابط عمومی
27 اردیبهشت ماه 1392
|
نظر بدهید