شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– مدیرعامل بانک انصار به مناسبت روز روابط عمومی پیامی را منتشر کرد.
به گزارش شارا، متن پیام به این شرح است:
نامگذاری روز27 اردیبهشت به «روز روابط عمومی»، فرصت مغتنمی را فراهم می کند تا با مرور دستاوردهای نظری و عملی این حرفه پراهمیت در توسعه دنیای کسب وکار و گسترش تفاهم میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، در زمینه سازی های لازم برای نفوذ هرچه بیشتر آن در ارکان سازمانی کشور عزیزمان ایران اسلامی تسریع شود و با استفاده از قابلیت های تکنیکی و ارتباطی- اطلاعاتی این حرفه به توسعه متوازن کشور در همه زمینه ها، به ویژه کارآمدی و بهره وری سازمان ها که نقشی کلیدی در فرایندهای پیشرفت دارند، دست یابیم.
از آنجا که روابط عمومی، حرفه ای است که مدیریت ارتباطات سازمانی را به عهده دارد و با پژوهش، اطلاعات و فرایندهای ارزیابی به بالندگی می رسد، سفر به دنیای ناشناخته های مخاطبان، با انواع سلائق، تمایلات و گرایش ها، بدون این حرفه میسر نیست و جز با انوار آگاهی و ابزارهای جستجوی آن، اقدامات سازمان ها و موسسات در دنیای کسب وکار و جهان های اجتماعی درست، مقرون به صرفه و موجه نخواهد بود.
جایگاه، اهمیت، تأثیرات و توانمندی های روابط عمومی هنگامی به درستی درک و شناخته می شود که به یادآوریم در دنیایی سرشار از رقابت و هماوردی به سرمی بریم و شدت و حدت این رقابت به گونه ای است که فقدان نقشه راه، نوآوری و اندکی تأخیر در انطباق با تحولات و تجدیدساختار ملازم با آن، به از دست رفتن فرصت هایی می انجامد که کسب دوباره آن ها مستلزم صرف هزینه های بیشمار است.
یکی از مهم ترین و شاید اساسی ترین کارکردهای روابط عمومی، کمک به توسعه سازمانی، ارتقای ظرفیت های رقابتی و از سوی دیگر، ارتقا و تحکیم فرهنگ سازمانی به عنوان بستر معنایی و ارزشی مدیران و کارکنان یک سازمان و موسسه است که ذخیره معنوی آن را تشکیل می دهد و نحوه، کیفیت و میزان موفقیت آن را در قالب های انگیزشی، خلاقیت و هم افزایی فعالیت ها میسر می کند.
روابط عمومی، در عین حال، با سوق دادن توجه سازمان به مسئولیت های اجتماعی اش، در همبستگی اجتماعی، همدلی و همزبانی سازمان با دولت، مردم و دیگر سازمان ها نقشی تعیین کننده بازی می کند و این دستاورد بزرگ، بی هیچ تردیدی به رونق دنیای کسب و کار و سلامت فضای رقابتی جامعه که نیاز تحقق اقتصادمقاومتی است، می انجامد.
بانک انصار، به عنوان بانکی ارزشی و دارای نیروهای انسانی با ظرفیت های بالای معنوی، ضمن قدردانی از دست اندرکاران این حرفه پراهمیت و تأکید بر لزوم توسعه این حرفه از سوی همه نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی و استفاده از قابلیت های آن در توسعه عمومی کشور، ازهمه صاحبنظران و کارشناسان روابط عمومی می خواهد که تمامی توش و توان تخصصی خود را برای پیشرفت کشور، آرمان های انقلاب اسلامی و ارزش های الهی و تحقق اقتصادمقاومتی مورد نظر امام خامنه ای (مدظله العالی) معمول دارند.
|
نظر بدهید