پنج گام برای ایجاد پادکست‌ های موفق

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از پادکست‌ ها هم در حال افزایش است. یک مطالعه که در می 2014 انجام گرفت نشان داد که 1.7 درصد از مجموع زمان آمریکایی‌ها صرف گوش دادن به پادکست‌ها می‌شود. در کشور ما هم بسیاری از افراد علاقه‌ی وافری به پادکست‌ها دارند، ما پنج مرحله برای شما معرفی می‌کنیم تا پادکست‌های بهتری راه‌اندازی کنید.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از پادکست‌ ها هم در حال افزایش است. یک مطالعه که در می 2014 انجام گرفت نشان داد که 1.7 درصد از مجموع زمان آمریکایی‌ها صرف گوش دادن به پادکست‌ها می‌شود. در کشور ما هم بسیاری از افراد علاقه‌ی وافری به پادکست‌ها دارند، ما پنج مرحله برای شما معرفی می‌کنیم تا پادکست‌های بهتری راه‌اندازی کنید.

با یک هدف آغاز کنید.
درست مانند هر چیز دیگری در یک کسب‌وکار، یک پادکست باید یک هدف خاص داشته باشد. اشتیاق هنگامی که به دنبال یک هدف باشد یک گزینه خوب برای شروع است.هدف پادکست‌های شما مهم‌ترین قسمت در ساخت پادکست است.

به عنوان مثال ایتامار زور و ایدان هرشکو، موسسان موفق مجموعه پادکست‌های Startup Camel وب‌سایت خود را با هدف نمایش هیجان‌انگیز تکنولوژی‌های برتر جهان آغاز کردند و سپس هدف‌شان را در میانه مسیر تغییر دادند و هر پادکست را به یک استارتاپ اسرائیلی اختصاص دادند. پادکست‌هایی بسازید که نشان دهد شما می‌خواهید به شما گوش بدهند، اگر چنین احساسی داشتید مطمئن باشید که دیگران نیز این احساس را خواهند داشت.

یک نام هوشمندانه انتخاب کنید.
پس از این‌که ماموریت کلی پادکست‌های‌تان را انتخاب کردید، از طوفان ذهنی برای انتخاب نام استفاده کنید. نامی که استفاده می‌کنید باید توجه مخاطبان شما را به خود جلب کند و مرتبط با هدف و محتواهای شما باشد. انتخاب هوشمندانه نام می‌تواند به پادکست‌های شما شخصیت دهد.

مصاحبه
بهترین راه برای جذب شنوندگان برای پادکست مصاحبه با افراد مربوطه است. اما ایجاد یک مصاحبه باکیفیت برای یک پادکست اغلب دشوار است. مصاحبه حضوری بهتر از انجام مصاحبه از طریق تلفن و اینترنت است. مصاحبه چهره به چهره نه تنها کیفیت صدا را بهبود می‌بخشد بلکه به مصاحبه‌شونده کمک می‌کند بیشتر با شخصیت مصاحبه‌کننده آشنا شود و احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

تولید صوت با کیفیت بالا
یکی از راه‌های تضمین‌شده برای موفقیت یک پادکست ارائه‌ی صدای باکیفیت است. نه تنها باید محتوای هر قسمت برای شنوندگان باید باارزش باشد، جنبه‌های فنی پادکست هم بسیار مهم است. سطح فنی پادکست شما نشان می‌دهد که چقدر به مخاطبان‌تان اهمیت می‌دهید و چقدر به شما ارزش می‌نهند.

جذب حامیان مالی
پس از این‌که پادکست‌های‌تان به طور منظم آپلود و دانلود شد و شنوندگان بسیاری هم داشت حال زمان آن است که از آن‌ها کسب درآمد بکنید. حمایت مالی شرکت می‌تواند به تامین مالی پروژه کمک کند، شنوندگان بیشتری را جذب کند و سود بیشتری را برای صاحبان شرکت فراهم کند.

منبع: www.ibazaryabi.com
رها صابری