شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–||نویسنده| استوارت بروس |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| این پنج گام روابط عمومی برای مدیریت بحران رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا آن را انجام دهید.
۱) یک طرح ارتباطات بحران داشته باشید
مدیریت بحران رسانه های اجتماعی چیزی نیست که جدا از هم باشد و باید بخشی از برنامه ارتباطات کلی بحران شما باشد. این بدان معنی است که شما درباره آنچه که باید انجام شود، فکر کرده و برنامه داشته باشید. طرح شما باید یک سند زنده باشد و به صورت منظم بررسی شود.
۲) گوش کنید، درک کنید و یاد بگیرید
شما باید از ابزار شنوایی اجتماعی برای نظارت بر سیستم عامل رسانه های اجتماعی استفاده کنید. احتمالا شما می خواهید تماشاگر تغییر روند و همچنین مسائل خاص و گفتگوهایی باشید که ممکن است مشکلی ایجاد کنند.
3) اجرای خوب حاکمیت رسانه های اجتماعی
امروزه بسیاری از شرکت ها و سازمان ها نوعی از حکومت رسانه های اجتماعی را در دست دارند. با این حال، زمانی که من سیاست های رسانه های اجتماعی را برای مشتریان بررسی می کنم، آنها اغلب تاریخ گذشته هستند و نیاز به تجدید نظر دارند.
4) بدانید که چه موقع پاسخ دهید و چه زمانی پاسخ ندهید
بخشی از برنامه ارتباطات بحران شما، یک نمودار جریان را برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید پاسخ دهید یا نه، در اختیار شما قرار می دهد.
5) یک شبیه سازی را اجرا و همه چیز را تمرین کنید
یک طرح ارتباطات بحران تنها زمانی خوب است که به طور جدی آزمایش شده باشد. بهترین راه برای این کار این است که یک شبیه سازی بحران را اجرایی کنید که در آن بتوانید پاسخ های خود را تکرار کنید.
بسته به اندازه سازمان و بودجه شما این موضوع می تواند از یک شبیه سازی نسبتا ساده یا یک شبیه سازی بسیار پیچیده تر با دوربین های تلویزیونی و یک “سندباکس دیجیتالی” برای شبیه سازی سایت های خبری آنلاین و رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
نظر بدهید